• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

stigge

Omega
2-Faktor
Haft en hel del faktiskt men känns som den är gjord av fnöske o ser sjukt sliten ut efter mindre än 20 användningar. Div trådar har oxå släppt efter.. jag kanske fick ett måndags ex men ska lämna in dom o se vad som kan göras.
Jag jämför med de andra lädersulor jag haft såklart från div märken såsom Church, Loake, Alden, Grantstone (deras extremt tjocka är den överlägset bästa hittills), Yanko, samt C&J Handgrade för att nämna några.


Av bilderna att döma så ser det imo fullt normalt ut. Sulor slits mest i början och hårdnar till lite efter en en tids användning och slitget blir mindre.
Tycker du dessa har slitits mer än andra CJ benchgrade?

PS: lite kräm på sulkanten skulle inte skada;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Av bilderna att döma så ser det imo fullt normalt ut. Sulor slits mest i början och hårdnar till lite efter en en tids användning och slitget blir mindre.
Tycker du dessa har slitits mer än andra CJ benchgrade?

PS: lite kräm på sulkanten skulle inte skada;)
Som sagt, dom ska in till Grafford nu i veckan. Sulkanter brukar jag lämna in då det blir bättre med maskin än att jag själv gnuggar även om det händer. Har heller inte smörjt eller fettat in dom. Bättre då att lämna in till dom som kan.
Jo sulorna har slitits mer jämfört med benchgrade o speciellt i sulkanterna.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Som sagt, dom ska in till Grafford nu i veckan. Sulkanter brukar jag lämna in då det blir bättre med maskin än att jag själv gnuggar även om det händer. Har heller inte smörjt eller fettat in dom. Bättre då att lämna in till dom som kan.
Jo sulorna har slitits mer jämfört med benchgrade o speciellt i sulkanterna.
Återkoppla gärna vad Grafford säger om sulorna:)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Sista skälvande semesterdagarna, men speedy tuesday i alla fall!
20190806_131636.jpg

Overshirt: Gran Sasso
T-shirt: Uniqlo
Byxor: Informale
Skor: CQP
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tack! :)
Snyggt! Fick för mig att informales byxor skulle vara höga i midjan o vida nertill, men tycker de ser rätt normala ut??
De sitter lite högre än genomsnittet men har inte märkbart större fotvidd, skulle jag säga. Den enda synpunkten jag har är att det är liiite konstigt balans mellan front och back rise. De är oerhört bekväma och är ett stort fan av designen, men med tanke på att man betalar pris + moms + TULL (frihandel NU) + DHL's avgifter som landar på dryga 3000 kr hade jag nog såhär i efterhand köpt ett par andra. Det är ju i samma prisklass som Stoffa.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ingen helkroppsbild men om det inte är för mkt OT har ni dagens klock- och slipsmatchning här.
Vintage Omega Constellation Piepan och en printslips från Berg och Berg
IMG_20190815_075518.jpg

Igår var det en tropic Omega med en printslips från HN White
IMG_20190814_115125.jpg

I tisdags var det en vintage Tissot Navigator world timer och en printslips från Shibumi
IMG_20190813_084822.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Dagens klock- och slipsmatchning
IMG_20190819_080734.jpg

En av endast två moderna klockor i min samling... Cartier Basculante 2405 från ca 00. Kombineras med en klassisk printslips från Hermès. Gillar den lilla gubben som tittar ner på hajarna på den smala delen av slipsen, som syns lite ibland. Lagom subtil kul detalj :)

Förstår om ni tycker det börjar bli tjatigt... Ska sluta
 

Åskviggen

Panerai
Dagens klock- och slipsmatchning
IMG_20190819_080734.jpg

En av endast två moderna klockor i min samling... Cartier Basculante 2405 från ca 00. Kombineras med en klassisk printslips från Hermès. Gillar den lilla gubben som tittar ner på hajarna på den smala delen av slipsen, som syns lite ibland. Lagom subtil kul detalj :)

Förstår om ni tycker det börjar bli tjatigt... Ska sluta
Sluta inte! Alltid roligt att se :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Dagens klock- och slipsmatchning
IMG_20190819_080734.jpg

En av endast två moderna klockor i min samling... Cartier Basculante 2405 från ca 00. Kombineras med en klassisk printslips från Hermès. Gillar den lilla gubben som tittar ner på hajarna på den smala delen av slipsen, som syns lite ibland. Lagom subtil kul detalj :)

Förstår om ni tycker det börjar bli tjatigt... Ska sluta
Bildtrådar ska ju postas bilder i. Kör på!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fortsätter väl lite till då efter allt smicker :rolleyes:
IMG_20190820_094903.jpg

Dagens klock och slipsmatchning blir en gammal Revue-Sport med blånade visare och knivskarp boett, med en blå printslips från HN White. Gillar prickarna på denna då den blir stilren men ändå lekfull på något vis... :)
 
Topp