• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Hutti

Cartier
Även jag ska skriva på avtal gällande bostad idag, så då får man vara lite extra piffad.

614DD615-B020-4167-952F-C2258D18E488.jpeg


Kavaj - Boglioli coat
Slips - vintage Versace
Byxor - Oscar Jacobson
Skor - Gaziano & Girling Hove
 

MartinGFX

Cartier
Tycker inte ärmarna ser långa ut alls? Om man betänker det är en höstjacka och vantar ska användas till vill man ju inte riskera ha för kort heller :)

Är inte det där en barbour? Räcker väl att kavla upp ärmarna?

Håller med tidigare svar, vik upp på tidig höst och vår, vik ned över handskar på vintern!
Tack för input, får se hur jag gör :)

Bjussar på dagens när jag ändå är igång. Tweed och merinoull, höstfavorit!
581D842B-F407-4357-A034-E93B37893FEE.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Som att springa runt i ett stiligt mjukis set och tofflor, blir inte skönare än så här.

100H
Saman Amel - Caccioppoli +400g
CJ Harvard II Unlined

40E4C8BA-5E1D-440D-B673-C070BFF777B4.jpeg


467870A1-D826-4F01-AE03-4654F1AA82F6.jpeg
Snyggt kragrull, har tidigare tyckt att 100h inte riktigt lyckats med button-down rullet men det där ser riktigt bra ut, ngra specifika instruktioner till dem för det?
Vad ligger ett par SA (MTM eller bespoke?) byxor på?
 

kalufsen

Panerai
Snyggt kragrull, har tidigare tyckt att 100h inte riktigt lyckats med button-down rullet men det där ser riktigt bra ut, ngra specifika instruktioner till dem för det?
Vad ligger ett par SA (MTM eller bespoke?) byxor på?
Tack, ingen button down på denna, spread krage, vidare är den off the rack!

Beroende på tyg skulle jag säga men räkna med 4 ungefär.
 

kalufsen

Panerai
Då är det ännu mer imponerande kragrull, hur har du gjort för att stryka till det?
Inget speciellt faktiskt, just denna är rätt bra men även denna får man pilla till lite under dagen.

Ett tips som jag brukar göra dock är att fixa kragen när den är varm och fuktig efter strykning, då har den en tendens att hålla sig längre då den "torkar" i det läget.
 
Topp