• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Exekys

Cartier
Födelsedagsuotfit, komplett med fika till kollegorna.

Chevalier
Zara
Lyle & scott
Suitsupply
Lee
Loake 1880
20191115_132213.jpg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Så ska det se ut. Riktigt snyggt. Va ligger en kostym på ett ungefär? Vart sys de?
Tack! Verkligen supernöjd! :)
I detta fallet så beställde jag ett lite dyrare Hopsack tyg från Reda och Kostymen gick på 9200 kr. Om jag inte misstar mig så ligger "Bas" kostymen på ca 8600kr :)
Tydligen så skiljer det sig lite vart kostymerna sys beroende på tygval/väveri, dock så syr Robin alla sin kostymer inom EU.
Min kostym syddes i Tyskland. :)
 

city69

Omega
Tack! Verkligen supernöjd! :)
I detta fallet så beställde jag ett lite dyrare Hopsack tyg från Reda och Kostymen gick på 9200 kr. Om jag inte misstar mig så ligger "Bas" kostymen på ca 8600kr :)
Tydligen så skiljer det sig lite vart kostymerna sys beroende på tygval/väveri, dock så syr Robin alla sin kostymer inom EU.
Min kostym syddes i Tyskland. :)
Tackar. Aldrig hört talas om dem men av en ren händelse parkerade jag bilen på Grönsakstorget idag och såg butiken. Kan absolut bli ett inköp där
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
 

Entruv

Omega
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg

Röstar Basculante!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Frack? Då får du skaffa dig ett fickur i äckligt bra skick. ;)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Rent strikt är rova det enda acceptabla, men Basculante är inte fult direkt. Röstar helt klart Basculante!
 

Exekys

Cartier
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Med två så sjukt snygga alternativ är det svårt att välja men jag hade gått på Omegan. Enda anledningen är att du då bryter av mot manschettknapparna och det är bra för annars blir det lätt övermatchat. Fast allvarligt talat - ta den du känner dig mest bekväm med. Vad kan gå fel i frack?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Ska du ha någon slags heder i behåll får du skippa sportklockan med SEKUNDVISARE. Som vanligt kommer ingen annan bry sig.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Håller med! snyggare med tank + och matcha silver med stål :)

Frack? Då får du skaffa dig ett fickur i äckligt bra skick. ;)

Rent strikt är rova det enda acceptabla, men Basculante är inte fult direkt. Röstar helt klart Basculante!

Med två så sjukt snygga alternativ är det svårt att välja men jag hade gått på Omegan. Enda anledningen är att du då bryter av mot manschettknapparna och det är bra för annars blir det lätt övermatchat. Fast allvarligt talat - ta den du känner dig mest bekväm med. Vad kan gå fel i frack?

Ska du ha någon slags heder i behåll får du skippa sportklockan med SEKUNDVISARE. Som vanligt kommer ingen annan bry sig.
Vilken respons, tack!
Tänkte också Basculante var enda vettiga alternativet då jag inte har ngn "riktig" dressklocka eller fint fickur. Vill nog också ha armbandsur. Borde jag vända på basculante så man inte ser tavlan? Eller kan man komma undan med tavlan framme..? :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vilken respons, tack!
Tänkte också Basculante var enda vettiga alternativet då jag inte har ngn "riktig" dressklocka eller fint fickur. Vill nog också ha armbandsur. Borde jag vända på basculante så man inte ser tavlan? Eller kan man komma undan med tavlan framme..? :)
Jag skulle säga att du kommer undan med tavlan framme. Har du klocka på dig kan du lika gärna ha klockan framme, tänker jag!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Omegan är sportigare. Kör Cartier!
 
Topp