• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Exekys

Cartier
Ganska mycket...
tailcoat_front.png

:wtf:
Nä, men vad f... :wideyed:
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Nu när vi ändå snackar frack, någon som vet vart jag kan köpa några snygga bröstknappar i guld och pärlemor? :)
Epok & Old Touch runt Odenplan i Stockholm, sen finns det på Emmaus nära slussen. Ska du ha nätshopping skulle jag rekommendera eBay, där finns det mycket spännande - bland annat i 14k och annat kul.
 

phyx

Omega
Jävligt stiliga outfits får jag säga. Så småningom kommer jag börja posta här. Efter sjukdom, operation och konvalescens har jag gått upp otroligt mycket i vikt så jag är väldigt missnöjd kring hur kläder sitter. Vägde förr 85kg på en 190cm längd, man såg magrutkonturer. Som värst vägde jag 115kg. Äntligen, när självömkan är över har jag hittat en livsstil som fungerar. Har än så länge fallit till 98,5kg, så snart är jag tillbaka till min idealvikt. Otroligt lång resa. Men snart kan jag vara nöjd med mig själv.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Till nästa gång ;)
https://online.auktionsverket.se/1911/707050-frackur-18-k-guld/

380707050_3.jpg
 

Nudelpalm

Omega
Hej alla proffs!
Ursäkta dålig bild..
Jag ska ha frack ikväll vilket jag aldrig har. Vill ha klocka trots att man väl inte borde ha det.... Kan någon av dessa funka på det svarta lädret? Kommer ha manschettknappar i silver så tänker att Basculante på svart läder blir bra. Den kan ju också flippas om man vill vara mer korrekt och inte visa tavlan....
Tankar, åsikter, råd?
IMG_20191122_083608.jpg
Aldrig armbandsur till frack, endast fickur.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Veckouniformen.
  • Bryceland's Sawtooth
  • Levi´s 501 (1947)
  • Vans Authentic
  • Rolex Explorer 14270
Coolt med Bryceland's Sawtooth, funderat på att köpa många gånger men aldrig riktigt vågat på grund av lite frågetecken kring storlek... Vad har du kört för storlek? (och gärna vilka mått du har på skjortan, pit-to-pit, midjemått o.s.v. vore väldigt uppskattat)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Coolt med Bryceland's Sawtooth, funderat på att köpa många gånger men aldrig riktigt vågat på grund av lite frågetecken kring storlek... Vad har du kört för storlek? (och gärna vilka mått du har på skjortan, pit-to-pit, midjemått o.s.v. vore väldigt uppskattat)
Tack för det! Jag är storlek 42 i den och jag ligger normalt mellan M/L (41 i Barba m.fl.). Storleksmässigt skulle jag säkert kunna bära 40 också, men jag vill ha den i en bekväm och rymlig passform. Jag har däremot deras vita sawtooth också, även den i storlek 42 och den sitter tightare.

Jag fixar lite mått i ett PM till dig!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack för det! Jag är storlek 42 i den och jag ligger normalt mellan M/L (41 i Barba m.fl.). Storleksmässigt skulle jag säkert kunna bära 40 också, men jag vill ha den i en bekväm och rymlig passform. Jag har däremot deras vita sawtooth också, även den i storlek 42 och den sitter tightare.

Jag fixar lite mått i ett PM till dig!
Strålande, jätteschyst!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Rätt exakt så jag kör varje dag.
Dress skjorta, chinos, Hulken.
Inget super fancy men mest välklädd på företaget så det säger nog en hel del om resterande. Men inom mitt yrke så kör man inga fancy kläder.
20191210_144228.jpg
Skulle säga att vi är i samma sits. På sin höjd att kavajen åker fram på kundmöten och företagsfest.
Gissar på teknik/mjukvaru-företag? BadkarsPiratens toalett ser dessutom exakt ut som på mitt jobb i den branchen... :D
 
Topp