• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Håller verkligen inte med, två eller fler knappar uppknäppta kombineras bäst med fet guldkedja på ortens ölhak. :D

Ett gäng guldkedjekompatibla ölhakshängare. :D
Grymt! Jag inser att jag har alldeles för lite pikéer, linnetyg och Cartier i mitt liv just nu. Jag tänker att det hör till god ton att även trådskaparen bjuder på något, även detta är från helgen.
B0EBB386-EC36-4A16-8F42-30423D80AE9D.jpeg

Kavaj - Saman Amel
Skjorta - Shirtonomy
Byxor - Saman Amel
Loafers - C&J

IMG_20180713_150805~01.jpg

Dåligt pressade byxor fick gå i och med att kläderna användes till och från jobbet...

Sista dagen på jobbet inför 3 veckors semester. Safarijackan känns plötsligt väldigt rätt :)
(Vad tycker ni av färgkombinationen?)
C73D48C6-2033-4BE5-978D-CC50464FC11B.jpeg

Trevlig tråd!

FF63F81E-0C33-43A2-B0E7-D6C29766305E.png

Stenströms
PT01
C&J Cavendish

IMG_0897.JPG

Drakes
Berg&Berg
Superga
1601

Mazzarelli
Stoffa
CQP
116234

BF8BDBEA-967C-4800-A00F-7825A97C4DB0.jpeg

Skrynkligt bajsbrunt linne
9024439D-996C-4B5B-B350-86D0953D1C11.jpeg

8E49E2F9-D67E-43FC-915F-356D08937BDA.jpeg

Herno
Rose & Born
Hiltl
C&J

CE168801-5134-450F-BAD1-966742086B63.jpeg

Aspesi
Rose & Born
Levis
CQP

Förövrigt, om du känner att det blir för mycket med en slirre till det där, testa slips och en tunn v-neck. På så vis dressar du ner slipsen lite.

Stulen bild från www förövrigt.
blazer-v-neck-sweater-long-sleeve-shirt-original-4134.jpg
Det tycker jag verkligen inte han ska göra, varken lägga till slips eller pullover alltså. Tycker det är riktigt snyggt som det är, och vill han knäppa upp en knapp så fine, annars är det helt okej ändå!

Det tycker jag verkligen inte han ska göra, varken lägga till slips eller pullover alltså. Tycker det är riktigt snyggt som det är, och vill han knäppa upp en knapp så fine, annars är det helt okej ändå!

Håller med dig också. Tänkte mest om han ville börja jobba in slips och känna sig bekväm på vägen så kan en pullover vara en brygga. Jag var nog lite otydlig. :)

Att jag velar mellan att ha slips eller inte... det blir liksom mellanmjölk av det hela. Jag fegar lite, jobbar i en miljö där jag redan sticker ut genom att ha kavaj och då känner jag att slips blir too much även om jag gillar't.
Kort sagt - jag är en ängslig typ ;-)
Håller verkligen inte med, två eller fler knappar uppknäppta kombineras bäst med fet guldkedja på ortens ölhak. :D
Slips blir grymt. Tyckte annars att det var en jäkligt snygg jeans casual combo och att det var stiligt med bara en knapp uppknäppt. Kör på det som känns bra helt enkelt.

/konsultdojjan
Mycket har att göra med hur skjortan ser ut och hur knapparna sitter. Nyckeln är att knapp nr2 inte ska sitta så långt upp i halsen som på typiska konsultskjortor, där tyget då stramar över bröstet och skjortkragen lever sitt egna liv med ena sidan utanpå kavajslaget och andra innanför.
Generellt sett tycker jag att blir finare och får ett bättre fall med två knappar uppknäppt. Ser inte heller situationen där det är för casual, men en knapp uppknäppt är OK.
Med det sagt såg skjortan på bilden ut att funka med en knapp uppknäppt. :)

Vad har du runt handleden? :)
En vintage Tissot Visodate på ett lika vintage JB-champion brick bracelet.
9B256DC4-950A-44BD-BB22-E24643AFD74E.jpeg

I hate to break it to you.... men det närmaste "konsultdojor" jag sett på detta forum är dina Lazymans.
Dessutom har du tokfel gällande knäppningen.
Förstår att lazymans inte är allas kopp te, jag gillar dem. :D

- Vad gäller knäppning var det eget tyckande, kanske inte framgick tydligt. ;)

Mycket har att göra med hur skjortan ser ut och hur knapparna sitter. Nyckeln är att knapp nr2 inte ska sitta så långt upp i halsen som på typiska konsultskjortor, där tyget då stramar över bröstet och skjortkragen lever sitt egna liv med ena sidan utanpå kavajslaget och andra innanför.
Generellt sett tycker jag att blir finare och får ett bättre fall med två knappar uppknäppt. Ser inte heller situationen där det är för casual, men en knapp uppknäppt är OK.
Med det sagt såg skjortan på bilden ut att funka med en knapp uppknäppt. :)

- Vad gäller knäppning var det eget tyckande, kanske inte framgick tydligt. ;)
Jag raljerar givetvis lite. Självklart beror det på typ av skjorta.
Finns definitivt utrymme för en andra uppknäppt knapp om fallet blir rätt. Där går dock min gräns.

Har inga egentliga kommentarer på kläderna mer än en lång kavajärm... men hur fasen rakar du dig, pöjk? Halva kinden och en strimma på halsen? Kör skägg eller skepparkrans, inte mittemellan.
Det är på sambons order som skägget behålls, hade jag bestämt själv hade jag varit slätrakad - men man får välja sina fajter. Ärmen ska kortas, inte blivit av bara. :D

Tillbaka
Topp