• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

@Pleasureman och @Carlf är som gjorda för varandra
Nej jag gillar mest hondjur förstår du. Så stockkonservativ är jag faktiskt.
Vill inte heller se andras bringa, fotrygg eller pungkonturer på kontoret, vilket är svårt när det börjat jobba en massa lättpåverkade nittiotalistyngel med modeångest på de flesta av min arbetsgivares kontor.

Nej jag gillar mest hondjur förstår du. Så stockkonservativ är jag faktiskt.
Vill inte heller se andras bringa, fotrygg eller pungkonturer på kontoret, vilket är svårt när det börjat jobba en massa lättpåverkade nittiotalistyngel med modeångest på de flesta av min arbetsgivares kontor.
Personligen stirrar jag inte mina kollegor i skrevet. Du kanske inte är så stockkonservativ ändå.

Fast ett par byxor med hög midja ska inte sitta åt vid skrevet. Då har individen bara dragit upp de för högt.
Absolut. Ändå ser jag flera potentiella ljumsksvampfall både på jobbet och i denna tråd, där folk ändå ansträngt sig lite för att se piffiga ut.

IMG_3418.jpg
Mycket nyfiken på att se hur du klär dig @Carlf, få bidrag från den mest aktiva i tråden
Inte såhär

Med tanke på all kritik och perfektion här så kan jag väl bryta av med en bild som visar en halvskrynklig verklighet efter en stressig arbetsdag.

Fullt medveten om längden på kavaj, byxor och hur min Iron Man slipsnål (för att inte tala om manschettknapparna) kan störa en traditionalist...

D3629010-BF83-4238-9560-D5CBCA60444D.jpeg

54C089A3-9BC5-4D96-9F7F-F185EC1FE9AD.jpeg

Senast ändrad:
Mycket kritik och ironi från din sida. Hade vart väldigt kul att se hur det skall se ut ;)
Det borde ju gå att föra fram en generell avsmak för skrevtajta kostymbrallor utan att plåta sig själv i grenen kan jag tycka. Men jag ska plåta nån dag. Just nu ligger jag i soffan med fillingar och urtvättad t-shirt med Pink Floyd på, så kan du drömma om den bilden tills även jag får tummen ur att plåta mig själv i hallspegeln med plutmun och insugen mage när jag ska till jobbet.

Kom igen nu, jag repeterar återigen trådens syfte.

Då kör vi en tråd där vi endast lägger upp bilder på vilka kläder man har på sig för dagen, som dagens klocka eller dagens skor fast för hela klädseln.

Diskussioner, frågor och kommentarer kring klädseln hålls i första hand i Kläderna gör mannen-tråden som återfinns här:

https://klocksnack.se/threads/kläderna-gör-mannen.14731/

Detta främst för att underlätta ett bra flöde av bilder. En kortare kommentar eller fråga gällande bilder är OK.

Med tanke på all kritik och perfektion här så kan jag väl bryta av med en bild som visar en halvskrynklig verklighet efter en stressig arbetsdag.

Fullt medveten om längden på kavaj, byxor och hur min Iron Man slipsnål (för att inte tala om manschettknapparna) kan störa en traditionalist...

Jag tycker att delarna i sig är snygga (kanske inte ironman-nålen då ;)) men jag tycker i all välmening att slutresultatet hade blivit bättre om du inte burit alla dessa starka komponenter samtidigt. Crazy dojor ELLER crazy färg på byxorna för att få lite mer balans i det hela. Längden på kavaj tycker jag passar din kroppsform bra, även om ärmarna i det här fallet behöver kortas betydligt.

Det borde ju gå att föra fram en generell avsmak för skrevtajta kostymbrallor utan att plåta sig själv i grenen kan jag tycka. Men jag ska plåta nån dag. Just nu ligger jag i soffan med fillingar och urtvättad t-shirt med Pink Floyd på, så kan du drömma om den bilden tills även jag får tummen ur att plåta mig själv i hallspegeln med plutmun och insugen mage när jag ska till jobbet.

Jag skiter egentligen fullständigt i hur du klär dig men har man så mycket åsikter om andra kan det vara schyst att bidra så att alla kan lära. Ser fram emot att se en verklig stilikon visa hur man rockar en knapp uppknäppt.

Jag skiter egentligen fullständigt i hur du klär dig men har man så mycket åsikter om andra kan det vara schyst att bidra så att alla kan lära. Ser fram emot att se en verklig stilikon visa hur man rockar en knapp uppknäppt.
Måste bara skaffa mitt eget insta-konto först för nu är jag färdig med att kontaminera tråden med inlägg som uppenbart retar gallfeber på någon som har monopol på stil.
#menswearconsultant

Senast redigerad av en moderator:
Måste bara skaffa mitt eget insta-konto först för nu är jag färdig med att kontaminera tråden med inlägg som uppenbart retar gallfeber på någon som har monopol på stil.
#menswearconsultant

Du lägger uppenbarligen mer tid här än jag gör så jag vet inte om du är rätt person att snacka. Talk the talk, walk the walk...

Ps. Glöm inte att lämna mobilhölstret och Lenovon i receptionen på vägen ut.

#menswearconsultant

Tror inte du retar gallfeber på någon men du känns allmänt trött bara. Du gnäller ofta i många trådar men bidrar aldrig med något själv.

Har du ens postat en klockbild på detta forum?

Men om jag ska köpa ny Passat eller rullväska då ringer jag!

Från någon som absolut inte vinner några stilpoäng: asläckert! :D

Dagens.
Kavaj och skjorta: Suitsupply
Slips: Granqvist
Byxor: J Lindeberg
Och på armen en 60-tals Pryngeps på ödleband, tillverkat av AW Straps här på forumet.
Det strålande leendet bjuder jag på o_O
måndag.jpg
Mycket snygg kombo, bra färger!
En tydligare dimple på knuten vore som pricken på i:et!

Ser även att denna kombon funkar klockrent med gråa flanellbrallor nu till hösten och vintern!

Tillbaka
Topp