• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Nudelpalm

Omega
På tala om byxor.

Jag har under två år haft 4 par flanellbyxor gått sönder i vecken precis under paketet. Har även par chinos och jeans sen några år som gått sönder där med.

Vad fan gör jag för fel? Spelar ingen roll vilken kvalité eller tyg, allt verkar till slut slitas sönder.
För tajta byxor.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
På tala om byxor.

Jag har under två år haft 4 par flanellbyxor gått sönder i vecken precis under paketet. Har även par chinos och jeans sen några år som gått sönder där med.

Vad fan gör jag för fel? Spelar ingen roll vilken kvalité eller tyg, allt verkar till slut slitas sönder.

Nja, det beror inte nödvändigtvis på för tighta byxor. Jag lider av samma problem och har löst det genom att jag tar byxorna till skräddare i samband med att tyget blir lite skirt mellan benen. Då kan de lägga i en lapp på insidan och förstärka upp med sömmar. Det går även att göra när det väl blivit hål, men det är bättre att göra det innan det är hål. Kostar inte många kronor att göra och ger betydligt längre livslängd på byxorna.
 

POO

Panerai
Nja, det beror inte nödvändigtvis på för tighta byxor. Jag lider av samma problem och har löst det genom att jag tar byxorna till skräddare i samband med att tyget blir lite skirt mellan benen. Då kan de lägga i en lapp på insidan och förstärka upp med sömmar. Det går även att göra när det väl blivit hål, men det är bättre att göra det innan det är hål. Kostar inte många kronor att göra och ger betydligt längre livslängd på byxorna.

"För" tighta är kanske fel ordval. Sanningen är väl snarare ju tightare byxor desto mer skrevslitage. Lösare byxor slits inte i skrevet öht.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
"För" tighta är kanske fel ordval. Sanningen är väl snarare ju tightare byxor desto mer skrevslitage. Lösare byxor slits inte i skrevet öht.
Lösa byxor slits i skrevet om du har feta lår, tyget gnids då mot vartannat oavsett hur lös byxan är. En tight byxa skyndar på slitaget, likaså grova tyger som skapar mer friktion, som jag skrev i mitt ursprungliga svar. :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
"För" tighta är kanske fel ordval. Sanningen är väl snarare ju tightare byxor desto mer skrevslitage. Lösare byxor slits inte i skrevet öht.

Lösa byxor slits i skrevet om du har feta lår, tyget gnids då mot vartannat oavsett hur lös byxan är. En tight byxa skyndar på slitaget, likaså grova tyger som skapar mer friktion, som jag skrev i mitt ursprungliga svar. :)
Precis som @grodslukarenx säger så slits byxor oavsett hur lösa de är om dina lår tar i varandra. Det kommer man tyvärr inte runt :(
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Fast byxor som går itu i de veck som bildas kring skrevet låter som tighta byxor och inte som att de slits på låren vilket också är ett förekommande fenomen.
Jag läste hans kommentar med "under paketet" som att det skett i tyget precis kring sömmen där de fyra tygstyckena möts. Du har givetvis rätt om det handlar om de veck som bildas på framsidan!
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Om man som jag gnider sig mot cykelsadeln (omedvetet) så nöts ju också byxorna rätt fort.
En lapp på insidan var ju ett bra tips.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Morgonpromenad

•PRL
•Ray-Ban
•Parajumpers
•Hestra
•JL
•Nike
•Speedy Pro
62613C52-2A10-47B8-89F4-66C84CBE2C7A.jpeg
 

haavjuss

Omega
Vad hände här? Är det förövrigt skjorta ovanpå slipsen och skjortan? :)
Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det är! Dubbelskjortan är här för att stanna! (Hoppas jag).

Skorna är ett par löf & tung denham i Tärnsjö grain. Har putsat på med lite svart vax och mirror gloss.
edit: schyssta pjucks, vad är det för några? :)
A96B9756-CEC0-40A6-973C-D9622401F1A7.png
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Det har säkert skrivits massor om Suit supply. Men hur är deras kostymer/kavajer osv? Tänker på kvalité kontra pris.
 
Topp