• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Oliver

Cartier
2-Faktor
Blev så inspirerad av alla snygga outfits här på KS så var tvungen att köpa en billig overshirt för att testa looken. Börjar digga stilen mer och mer :D

Oxford skjorta: shirtonomy
Överskjorta: Brothers (the Tailoring club)
Byxor: dressman

D18BDB58-FF2A-4DB3-8BB6-7F7869F9E97B.jpeg

Passade rätt så bra med MN band också :)
734E1DD6-BC9E-42D5-BE59-FD5C8D66B90D.jpeg
 

city69

Omega
Blev så inspirerad av alla snygga outfits här på KS så var tvungen att köpa en billig overshirt för att testa looken. Börjar digga stilen mer och mer :D

Oxford skjorta: shirtonomy
Överskjorta: Brothers (the Tailoring club)
Byxor: dressman

D18BDB58-FF2A-4DB3-8BB6-7F7869F9E97B.jpeg

Passade rätt så bra med MN band också :)
734E1DD6-BC9E-42D5-BE59-FD5C8D66B90D.jpeg
Riktigt snyggt. Tror jag har den överskjortan på väg från Brothers. Slog till nu när de hade 25% rabatt på allt, även på rean.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Blev så inspirerad av alla snygga outfits här på KS så var tvungen att köpa en billig overshirt för att testa looken. Börjar digga stilen mer och mer :D

Oxford skjorta: shirtonomy
Överskjorta: Brothers (the Tailoring club)
Byxor: dressman

D18BDB58-FF2A-4DB3-8BB6-7F7869F9E97B.jpeg

Passade rätt så bra med MN band också :)
734E1DD6-BC9E-42D5-BE59-FD5C8D66B90D.jpeg

Jäkligt flott! Hur är den i storleken? Stor/liten?
Är själv 186 med 100kg där en större del är runt axlar/bröst. Modellen på deras hemsida är 186 och bär medium. Jag brukar ha XL... o_O
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jäkligt flott! Hur är den i storleken? Stor/liten?
Är själv 186 med 100kg där en större del är runt axlar/bröst. Modellen på deras hemsida är 186 och bär medium. Jag brukar ha XL... o_O
Jag är 183cm/82 kg och Large fungerar rätt så bra på mig. Jag är dock mellan storlekarna ”medium/large” men valde att gå på large för att den inte ska bli för tight efter tvätt. Jag tror definitivt att du bör gå på XL, skjortan är i rak modell men lite kort i armarna. :)
 

Ftira

Omega
Det är något intressant med kontraster. Här en söndertvättad jungle jacket samt en möglig dinka från 40-talet kombinerat med krispigt vita byxor och loafers.


CD7E2F3A-7379-4E03-B1C0-8E2444E04DEC.jpeg
59585C18-D603-4751-B7AD-1D4A794ECB35.jpeg

Vintage jungle jacket: Broadway & Sons
Jeansskjorta: Asket
Linnebyxor: Morris
Loafers: Carmina
Klocka: Omega hammarautomat
 

Herr Gås

Banned
Jäkligt flott! Hur är den i storleken? Stor/liten?
Är själv 186 med 100kg där en större del är runt axlar/bröst. Modellen på deras hemsida är 186 och bär medium. Jag brukar ha XL... o_O
Ställer samma fråga till dig, köpte du en XL och passade den? Har samma problem med att vara bred över rygg/bröst. Fick bege mig till en Dressman XL och köpa 3XL nyligen när fjolårets bomberjacka visade sig vara urvuxen...
 

Erik83

Cartier
Det är något intressant med kontraster. Här en söndertvättad jungle jacket samt en möglig dinka från 40-talet kombinerat med krispigt vita byxor och loafers.


CD7E2F3A-7379-4E03-B1C0-8E2444E04DEC.jpeg
59585C18-D603-4751-B7AD-1D4A794ECB35.jpeg

Vintage jungle jacket: Broadway & Sons
Jeansskjorta: Asket
Linnebyxor: Morris
Loafers: Carmina
Klocka: Omega hammarautomat
Damn, snyggt! Riktigt bra jacka! Däremot tycker jag inte att den där klockan var möglig alls ;)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Ställer samma fråga till dig, köpte du en XL och passade den? Har samma problem med att vara bred över rygg/bröst. Fick bege mig till en Dressman XL och köpa 3XL nyligen när fjolårets bomberjacka visade sig vara urvuxen...

Yes, jag köpte en XL. Den funkade precis över axlarna men är som sagt kort i ärmarna. Det gör den rätt tight över underarmarna om man av nån anledning fått lite grövre såna än gemene man. Jag har svårt att ha denna och en långärmad skjorta av den anledningen. Kortärmat och uppkavlat funkar den dock fint till. :)

Är det du på din profilbild förresten? :D
 
Topp