• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Kan du förklara det lite enkelt och vrf du gillar det?

Också nyfiken på hur du menar då jag var där igår å måttade å beställde bröllopskostym.
Gillar det väldigt mycket, personlig och avslappnad service. När man väl har varit där och måttat så är det extremt enkelt med deras digitala service att beställa nya plagg och anpassa dom efter sina preferenser. Det som för mig personligen blev att jag behövde justera skjortan 2-3 gånger för jag tyckte den blev lite för tajt samma med kavaj och byxa, dock med mindre justeringar. Det är högst personlig erfarenhet. Tyg och kvalité anser jag med min begränsade kunskap som väldigt bra

Gillar det väldigt mycket, personlig och avslappnad service. När man väl har varit där och måttat så är det extremt enkelt med deras digitala service att beställa nya plagg och anpassa dom efter sina preferenser. Det som för mig personligen blev att jag behövde justera skjortan 2-3 gånger för jag tyckte den blev lite för tajt samma med kavaj och byxa, dock med mindre justeringar. Det är högst personlig erfarenhet. Tyg och kvalité anser jag med min begränsade kunskap som väldigt bra
Super! Men tänkte i första hand på bonusprogrammet? :D

Antar att justeringarna var något de löste?

7DE6B8D7-3BC2-4DF5-BB63-7E8EE4A97AF3.jpeg

BAPE & Jordan VIII

En fundering, tycker du klockan matchar övrig klädsel i stil/känsla eller är det något som bryter av? Kör själv båda spåren men började fundera när jag såg din bild ovan.
Kul att du frågar! Jag brukar försöka få ihop det någorlunda. Just igår hade jag precis fått hem bundstrapen som klockan sitter på och var helt enkelt sugen på att använda det. Känner att ett svart läderband hade varit bättre till den svarta skjortan men stilmässigt tycker jag komponenterna gick rätt bra ihop.
Vad tyckte du själv när du såg bilderna? Match eller miss?

Doxan känns somrig. Strumpor överlag not so much.
Det kanske passar bättre med en vit och blå strumpa om man är i Finland. Har alltid känt mig fri när jag ser att andra inte får ihop det de ser. En grön och en röd strumpa med lågt skaft är marint och passar nog bäst i den kontexten. Tänker att det finns blå och vita strumpor som köps i par så varför skulle det vara så fel med en helblå och en helvit? De sitter ändå så nära varandra, om man inte går ut i spagat förstås. Vi får se om jag lyckas samla mod att gå utanför balkongen. Tack för input.

Det kanske passar bättre med en vit och blå strumpa om man är i Finland. Har alltid känt mig fri när jag ser att andra inte får ihop det de ser. En grön och en röd strumpa med lågt skaft är marint och passar nog bäst i den kontexten. Tänker att det finns blå och vita strumpor som köps i par så varför skulle det vara så fel med en helblå och en helvit? De sitter ändå så nära varandra, om man inte går ut i spagat förstås. Vi får se om jag lyckas samla mod att gå utanför balkongen. Tack för input.
6551650E-7095-4C84-B8D1-D19D13EFAB5C.jpeg

Våra marina preferenser ser olika ut...

Camouflage Baseball jersey från Victorious.
Gröna Cargoshorts från Rothco
Svarta Nike Dryfit knästrumpor (gillar inte fästingar)
Gröna Nike Lunarforce 1 Flyknit
Kortskärmad svart dommarkeps från Richardson (2")
Black Flys Fly by Shooting
IMG_20200604_123730.jpg
IMG_20200604_132610.jpg

IMG_20200604_123230.jpg

Låt oss kalla det "sporty military Casual".;)
Det sitter en Spinnaker Bradner på ena armen och en 30-tals jumpy på höger. Sån är jag.:eek::cool:

Du är väldigt stiligt klädd måste jag säga.
nästan så jag skäms lite över att sluska ner din gamla klocka.:D
Men funktionellt och lätt-tvättat smäller högst när man bor på landet och har hund.:)
Tack! Äh, mitt är väl hyfsat funktionellt. Hade inte sprungit rundor i lervällingen i linnebyxor, men väl ett par jeans. :)

Tack! Äh, mitt är väl hyfsat funktionellt. Hade inte sprungit rundor i lervällingen i linnebyxor, men väl ett par jeans. :)
Nej, stiligt behöver ju inte betyda opraktiskt.
Kör själv med en del tweed och ull i största allmänhet när det är temperatur för det när jag jobbar i skogen eller på byggen, men ett par militärbyxor eller ett par rejäla Carhartt där du kan kliva ner i ett blött dike och sen skaka bort leran utan att canvasen ens blivit blöt, är svårslaget när man bor med en hund och jobbar med kroppen mestadels ute i naturen i ur och skur.:D

Jag förstår inte hur ni andra får till så stiliga helkroppsbilder? Jag har ingen helkroppsspegel, och jag har verkligen ingen som jag känner mig bekväm med som ska ta bilder på min klädsel!?
Så dessa egentagna bilder är det bästa jag kan bjuda på över hur jag har klätt mig idag!
Kavaj: Stafford
Skjorta: Brooks Brothers
Byxor: Luxire
Skor: Grenson
överdel.jpg
gRENSOn + lUXIRe.jpg

Tillbaka
Topp