• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

Erik83

Cartier
Snyggt! Har funderat på att beställa från Spier & Mackay många gånger men aldrig riktigt vågat på grund av storleksosäkerhet och potentiella returer till Kanada. Hur är de i storlekarna skulle du säga?
Tack!

Den här är en contemporary fit av deras vanliga sports coat som jag hittade för några hundralappar på tratten. Sitter rätt rymligt jämfört med italienska storlekar / OJ slim fit.

Gillar den verkligen, men skulle jag beställa en ny skulle det nog bli Neapolitan cut i slim fit.
 
Senast ändrad:

Lindrothh

Cartier
Avsaknaden av strykning kanske är ovärdig KS, men tur att det är mörkt på lokala baren i hemtrakterna! Perfekt material på kavajen när kvällerna blir svala.

GATS från Broadway & Sons
Chinos från Luxire
T-shirt från COS
Kavaj från Bläck
På armen, Cartier Santos
 

Bilagor

  • A38B05EC-DD6F-417E-8EC1-B4F4DFF39098.jpeg
    A38B05EC-DD6F-417E-8EC1-B4F4DFF39098.jpeg
    765.8 KB · Visningar: 162
  • 7596D196-871D-4FF6-98F1-714038924C54.jpeg
    7596D196-871D-4FF6-98F1-714038924C54.jpeg
    509 KB · Visningar: 135

Erik83

Cartier
Avsaknaden av strykning kanske är ovärdig KS, men tur att det är mörkt på lokala baren i hemtrakterna! Perfekt material på kavajen när kvällerna blir svala.

GATS från Broadway & Sons
Chinos från Luxire
T-shirt från COS
Kavaj från Bläck
På armen, Cartier Santos
Gillar verkligen den här outfiten! Men som du säger kan genomförandet förbättras 😉
 

kalufsen

Panerai
Mycket bra! Jag bara önskar att Saman Amel (antar att SA är det) kunde sänka sin gorge lite, jag tycker den är för alldeles hög, sitter nästan uppe på axeln.
Tack och korrekt! Många som tycker det, men är väl en napolitansk detalj, min Orazio är samma.

Dock upplevs den nog ännu högre på bild då bilden är tagen nästan underifrån, svårt att vara sin egna fotograf.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack och korrekt! Många som tycker det, men är väl en napolitansk detalj, min Orazio är samma.

Dock upplevs den nog ännu högre på bild då bilden är tagen nästan underifrån, svårt att vara sin egna fotograf.
Ja, så är det nog (både napolitanska detaljen och bild underifrån), men när jag letade mtm/semibespoke eller vad man nu vill kalla det så kollade jag på mycket bilder på bland annat SA och tyckte tyvärr över lag att gorgen var för hög för min smak (verkligen tyvärr då de i överigt är riktigt bra o snygga). Slutade med att jag körde på PrologueHK istället vilket jag blivit väldigt nöjd med, men så kom tyvärr pandemi-fan och förstörde möjligheten att träffa dem på ett tag (vilket hade varit enklare med SA).
 

kalufsen

Panerai
Ja, så är det nog (både napolitanska detaljen och bild underifrån), men när jag letade mtm/semibespoke eller vad man nu vill kalla det så kollade jag på mycket bilder på bland annat SA och tyckte tyvärr över lag att gorgen var för hög för min smak (verkligen tyvärr då de i överigt är riktigt bra o snygga). Slutade med att jag körde på PrologueHK istället vilket jag blivit väldigt nöjd med, men så kom tyvärr pandemi-fan och förstörde möjligheten att träffa dem på ett tag (vilket hade varit enklare med SA).
Är man inte 100% med på helheten så skall man ju givetvis inte ge sig in men kanske kan finnas ett värde att boka en konsultation och testa för att se hur det lirar?

Ville faktiskt testa Prologue när de var på besök men tyckte 6 månaders leverans var för saftigt så avstod - Vill ju ha grejerna gärna senast igår liksom.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Är man inte 100% med på helheten så skall man ju givetvis inte ge sig in men kanske kan finnas ett värde att boka en konsultation och testa för att se hur det lirar?

Ville faktiskt testa Prologue när de var på besök men tyckte 6 månaders leverans var för saftigt så avstod - Vill ju ha grejerna gärna senast igår liksom.
Ja, men kanske skulle ta o träffa SA för o se hur det känns ngn gång.

Känner igen det där med att man vill ha grejerna direkt, men jag har börjat sansa mig där när det gäller bespoke o mtm och insett att det inte är samma sak som att köpa rtw i affär. Prologue har varit väldigt bra på att hålla leveranstiden och oftast varit snabbare än vad de lovat. Jag har kört på bespoke skjortor från Luca Avitabile i ett antal år och där är det oftast längre leveranstid än vad de lovar, vilket fortfarande frustrerar mig lite även att jag försöker att ta det lugnt.
 
Topp