• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Outfit of the day - Dagens klädsel

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
100hands
Suitsupply
Skolyx
20211002_184353.jpg
 

Exekys

Cartier
Hur är flanellbyxorna? Funderar på var de bästa står att finna inför vintermånaderna..
Jag är väldigt nöjd med dem, sett vad man får för priset. Köpte dem härom året (modellen heter Brescia) så jag vet inte om de finns kvar. I samma prisklass finns ju Ströms också, ska dit snart och ev komplettera med ett mörkblått par.
 

Psykel

Patek
Dagens look.
C245C4CC-B954-487F-81DB-E90686846A67.jpeg

9750D3AA-F1F6-4565-8DC6-3AD7C4AAB3E7.jpeg

Skjorta från La Chemise.
Slips och näsduk från Granqvist.
Japanska manschettknappar efter farfar.
Vintage svensktillverkad tweedkavaj som jag köpte på Myrorna i lördags för överdrivet saftiga 179kr.
Ej i bild: Chinos från A Days March, skor från Skolyx samt hängslen från Albert Thurston.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kanske fel tråd, men någon med tips på en liknande skjorta?
5292EEC2-FD07-4396-BFEC-3CDFFE039CD4.jpeg
Kläderna gör mannen är rätt tråd! Men som ledtråd så heter kragen camp collar i folkmun, hjälper säkert på vägen om det är svårt att hitta exakt samma! :)

Edit: Nåt sånt här

 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Kläderna gör mannen är rätt tråd! Men som ledtråd så heter kragen camp collar i folkmun, hjälper säkert på vägen om det är svårt att hitta exakt samma! :)

Edit: Nåt sånt här

Tack! Såklart borde jag ha letat upp den tråden.
 

Exekys

Cartier
Väldigt fin skjorta! Är inne på Armstrongs hemsida men verkar inte kunna hitta just den modellen med det tyget. Vet du vilken det råkar vara?
Hej och tack - jag är verkligen nöjd med Armstrongs skjortor och har varit kund hos dem sedan 2001.

Modellen heter 845623, jag köpte den 2019 så det är kanske inte så konstigt att den inte finns kvar. De kan säkert svara på vilken motsvarande modell de har idag.
 
Senast ändrad:
Topp