• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Calfen

Panerai
Denna var man ovanlig med i Sverige när den bars på stan ;)

image.jpg


image.jpg
 
Det mesta i min samling är udda saker. Här ett axplock på både moderna som vintage som jag är ganska säker på att jag är ensam om här på "forat" (ursäkta bildkvalitén, jag plockade från mitt Insta konto).
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Oj! Din Zenith, Jaquet Droz och Eberhard skulle passa fint på mina handleder :D
Vet du när JD är från och vad de använde för urverk då? Dom gör ju riktigt coola grejjer nu :happyhappy:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Duktigt jäkla snygg klocka alltså!
Vad är normalpris för en sådan?
De är inte så dyra jämförelsevis. Nya listar de på ca 5000 euro men går att hitta betydligt billigare hos gråhandlare och givetvis ännu billigare begagnat. I Italien är märket populärt och kanske enklaste marknaden att hitta en då de inte är så vanliga. Jag trillade över min väldigt billigt på en auktion i Sverige.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
De är inte så dyra jämförelsevis. Nya listar de på ca 5000 euro men går att hitta betydligt billigare hos gråhandlare och givetvis ännu billigare begagnat. I Italien är märket populärt och kanske enklaste marknaden att hitta en då de inte är så vanliga. Jag trillade över min väldigt billigt på en auktion i Sverige.

Ganska dyra men billiga med tanke på vad man får!
Den var ruskigt snygg iallafall! Så en dressare ska se ut tycker jag :)
 

Rivalen

Rolex
Vad finns det för ovanliga ur här på forumet ? De behöver inte vara dyra, utan bara mer ovanliga..
Visst är Rolex nutida modeller fina (har själv en datejust) men det kryllar ju av bilder på dem här, och likaså de andra vanligaste schweiziska märkena. Posta gärna bilder med, tiden får utvisa om det blir något av denna tråd.
Väl mött klockfantaster :)

Inte bara ovanlig - unik. :)

Valjoux 7750 No Dial dagsljus 018 besk.jpg
 

Rivalen

Rolex
Vad var det innan tavlan försvann? o_O

Fött ur tristess. Ville pyssla lite. Aldrig funnits nån tavla. Hade jag börjat i rätt ände - med tavlan - så hade det aldrig blivit nåt. Nu är jag glad att jag började med verk, boett, blånerade visare, rem och sedan letade jag tavla utan att hitta nåt kul. Otålig som jag ibland är, så lät jag Daniel montera ihop vad jag hade, men det är vad jag styckevis köpt in och jag trivs med mitt unikum trots att det troligen inte är värt alls vad jag gett. Men skulle jag få ett bud på 7-8 k (inte troligt :)) så skulle jag tacka tydligt nej. Känslor inblandade? Helt klart, men är det inte det nörderiet handlar om?
 
Topp