• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ovanlig klockförvaring!
Where's my watch? Woman steals man's $25,000 Rolex by hiding it in her most intimate place after he picked her up in a bar
  • Woman stole man's $25,000 Rolex when she was invited to his hotel room
  • Shacarye Tims, 25, claimed watch 'scratched' her and made him take it off
  • She then hid the luxury watch in her 'vaginal cavity', police records show


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...-intimate-place-picked-bar.html#ixzz3dUKNn2Zv
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
 
Ovanlig klockförvaring!
Where's my watch? Woman steals man's $25,000 Rolex by hiding it in her most intimate place after he picked her up in a bar
  • Woman stole man's $25,000 Rolex when she was invited to his hotel room
  • Shacarye Tims, 25, claimed watch 'scratched' her and made him take it off
  • She then hid the luxury watch in her 'vaginal cavity', police records show


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...-intimate-place-picked-bar.html#ixzz3dUKNn2Zv
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Måsta ju ha varit en dykare
Hahahaha!!
 
Nivada Taravana, 80 tal och antagligen ganska ovanlig
image.jpg
 
Fick den här av min far typ -92 och använde den dagligen till -04. Har legat i en låda sedan dess men nu är den nyservad så nu sitter den på armen igen!:)
Att det är en Seiko ser alla men bonus poäng till den som vet vad den heter utan att goggla...

Ingen som vågar sig på ett svar? För lätt kanske...? För svårt kanske...?
Det är iaf en Seiko 7T-59, tydligen världens första ur med 1/100 sek analog visare (kanske enda?)
Den har även en egen hemsida, ganska intressant läsning.. http://www.chezrossi.net/seiko7t59/index.html
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Nice, var köpte du den? :)
Jag har precis landat en Shanghai som jag inte heller sett innan på forumet.
DSC_1677.JPG

Shanghai S017

Tackar! Och en väldigt trevlig Shanghai du själv skaffat dig. Jag skaffar mina hos good-stuffs.com (thrusthoneatman på eBay). Pålitlig leverantör av kinesiska kvalitetsur.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tackar! Och en väldigt trevlig Shanghai du själv skaffat dig. Jag skaffar mina hos good-stuffs.com (thrusthoneatman på eBay). Pålitlig leverantör av kinesiska kvalitetsur.
Har spanat en del där med, riktigt lågt pris på en del klockor. Får testa att lägga en beställning där någon gång :)
 

kirex

Cartier
Såg en annan Corum i denna tråd på ovanliga klockor. Fick lite inspiration och vill gärna visa mina två Corum-klockor som jag har. Jag har två lite ovanliga Corum-klockor i serien Seafender 48 mm, 1000m dykare. En Deep Hull (titanbezel) och en Deep Dive (guldbezel). Varför Corum kallar dessa vid olika namn kan man ju undra, då klockorna i stort är identiska förutom bezel-ringarna och tavlorna. Den med guldbezel tror jag inte så många har. Jag har nummer 19 av 100 tillverkade. Den andra (Deep Hull) är tillverkad i 355 exemplar och min har nummer 353. Inte så vanlig den heller. Boxarn till dem är groteska nästan 30 cm i fyrkant, i något mörkt träslag. Min Deep Hull har jag modifierat så den kanske jag också är helt ensam om då den egentligen skall ha en svart bezel-ring (har den kvar). Tycker den är snyggare så här och matchar den andra väldigt fint. Ett par klockor som jag verkligen gillar. Upp till bevis om någon sitter på lika dana. Kan nämna att den med guld-bezel har lume-färg som är grafit-svart i dagsljus. /K
Seafender Deep Dive Guld.jpg

Deep Hull titan.jpg
 

Oew

Rolex
Har länge haft en Jean d'eve i klocklådan som dessvärre inte fungerat, och inga reparatörer har vågat ta in den, så när jag hittade denna på en auktion några veckor sedan slog man till direkt! Ganska rolig klocka, kommer byta länkarna mot läderband i veckan
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    120 KB · Visningar: 111

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20150706_194428~2.jpg

G.Gerlach, polskt microtillverkare, ser man ganska ofta på internationella forum, inte minst deras dykarmodeller. Här verkar de vara mer ovanliga dock. Bifogar en bild på min G.Gerlach RWD-6 pilotklocka. Mycket klocka för slanten.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Ovanlig klockförvaring!
Where's my watch? Woman steals man's $25,000 Rolex by hiding it in her most intimate place after he picked her up in a bar
  • Woman stole man's $25,000 Rolex when she was invited to his hotel room
  • Shacarye Tims, 25, claimed watch 'scratched' her and made him take it off
  • She then hid the luxury watch in her 'vaginal cavity', police records show


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...-intimate-place-picked-bar.html#ixzz3dUKNn2Zv
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Deep Sea Dweller fick ju fan ett helt nytt användningsområde i och med det där...
 
Topp