Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen som vågar sig på ett svar? För lätt kanske...? För svårt kanske...?
Det är iaf en Seiko 7T-59, tydligen världens första ur med 1/100 sek analog visare (kanske enda?)
Den har även en egen hemsida, ganska intressant läsning.. http://www.chezrossi.net/seiko7t59/index.html
Fantastiskt många ovanliga och fina ur i tråden.
Har en dylik liten damklocka inköpt till dåvarande tjej ny i Thessaloniki. B&P. Fanns långt inne i en garderob. Letades fram när jag såg din. Lustigt.
![]()
Annars har jag haft rätt gott om udda ur genom åren men många är avyttrade numera. Nu är väl det här en rätt så ovanlig och den ska aldrig säljas är det tänkt:
![]()
Nej det har du inte. Du har en 7a28.Jag har också en!
![]()
Har en dylik liten damklocka inköpt till dåvarande tjej ny i Thessaloniki. B&P. Fanns långt inne i en garderob. Letades fram när jag såg din. Lustigt.
![]()
Du kan jag tipsa om kaplans också. Där brukar det dyka upp lite ferrarigrejer på deras aficionado (herrprylar) auktioner. De har även lite ferrariklockor inne i butiken nu.Har du kvar klockan eller har den avyttrats? Jag blev Väldigt sugen att köpa, Ferrari-nörd som jag är![]()
Du kan jag tipsa om kaplans också. Där brukar det dyka upp lite ferrarigrejer på deras aficionado (herrprylar) auktioner. De har även lite ferrariklockor inne i butiken nu.
![]()
Jag vill bumpa upp den här nu när den finns nyservad på köp o sälj genom @Elvis82. Helt klart svårhittad i fler exemplar.Bjuder på en 6694 av "giveaway" typ från Kuwait. Texten på tavlan är namnet http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sabah_Al-Ahmad_Al-Jaber_Al-Sabah
Har bara hittat en likadan 6694 på nätet och en guldsub med samma namn.
![]()
Edit: la upp den på TRF för något år sedan och undrade om någon visste något mer. Noll svar hittills förutom Aquaracer![]()
Är klockan på bilder 36mm? Vad har du isf för handledsmått? Sjukt fin klocka, grattis!Denna i stål, 36mm och quartz är inget man ser varje dag. Ref. 56023
![]()
Stämmer. Typ 16-16.5cm.Är klockan på bilder 36mm? Vad har du isf för handledsmått? Sjukt fin klocka, grattis!
Fantastiskt! Är det samma bro på klockan och tatueringen? Känns som det finns en bra story bakom detta.Tissot Porto, med matchande gammal tatuering.
![]()
![]()
![]()
Ok, tack! Då blir det kanske lite litet på mina 18.5...Stämmer. Typ 16-16.5cm.
Bidrar med mina två Parmigiani Fleurier, Kalpagraphen var det paketöppning på häromdagen, Toric har jag haft länge...![]()
![]()
Tack.Fantastiskt! Är det samma bro på klockan och tatueringen? Känns som det finns en bra story bakom detta.
Nej, det tycker jag verkligen inte. Testa om du får tillfälle, ett gott tips.Ok, tack! Då blir det kanske lite litet på mina 18.5...![]()
Tackar. Jag ska testa vid tillfälle! Jag kom ihåg att en grå jävligt snygg AP (som jag vill minnas var din) låg ute på K&S till en billig peng. Vågade dock inte pga storleken... Det är väl en vanesak, men jag har provat en 36mm DD, vilket kändes litet. Kanske dock blir stor skillnad på en AP med integrerad länk...Nej, det tycker jag verkligen inte. Testa om du får tillfälle, ett gott tips.
Precis, 36 mm RO bärs rätt stort. 33 passade mig väl men förstår att den är liten andra. Beror helt enkel på om man tycker boetten skall täcka hela ovansidan av handleden.Tackar. Jag ska testa vid tillfälle! Jag kom ihåg att en grå jävligt snygg AP (som jag vill minnas var din) låg ute på K&S till en billig peng. Vågade dock inte pga storleken... Det är väl en vanesak, men jag har provat en 36mm DD, vilket kändes litet. Kanske dock blir stor skillnad på en AP med integrerad länk...
Edit: Ser nu att din var 33mm. 36mm kanske ändå hade funkat![]()
Hej!Tissot seastar med lemania
![]()
Omega markII tillverkad i 50ex. Med referens nr.145.037
![]()
![]()