• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ovanliga ur på forumet ?

image.jpg
Min syrsa LE 500st så rätt ovanlig. Sa jag att jag älskar den...

Fantastiskt många ovanliga och fina ur i tråden.
Har en dylik liten damklocka inköpt till dåvarande tjej ny i Thessaloniki. B&P. Fanns långt inne i en garderob. Letades fram när jag såg din. Lustigt.
IMG_7101.JPG

Annars har jag haft rätt gott om udda ur genom åren men många är avyttrade numera. Nu är väl det här en rätt så ovanlig och den ska aldrig säljas är det tänkt:
DSC01059.jpg

Fantastiskt många ovanliga och fina ur i tråden.
Har en dylik liten damklocka inköpt till dåvarande tjej ny i Thessaloniki. B&P. Fanns långt inne i en garderob. Letades fram när jag såg din. Lustigt.
IMG_7101.JPG

Annars har jag haft rätt gott om udda ur genom åren men många är avyttrade numera. Nu är väl det här en rätt så ovanlig och den ska aldrig säljas är det tänkt:
DSC01059.jpg

Fan va fett!!!! Årtal och info? Ref? :)

Bjuder på en 6694 av "giveaway" typ från Kuwait. Texten på tavlan är namnet http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sabah_Al-Ahmad_Al-Jaber_Al-Sabah
Har bara hittat en likadan 6694 på nätet och en guldsub med samma namn.
image.jpg

Edit: la upp den på TRF för något år sedan och undrade om någon visste något mer. Noll svar hittills förutom Aquaracer :)
Jag vill bumpa upp den här nu när den finns nyservad på köp o sälj genom @Elvis82. Helt klart svårhittad i fler exemplar.

Nej, det tycker jag verkligen inte. Testa om du får tillfälle, ett gott tips.
Tackar. Jag ska testa vid tillfälle! Jag kom ihåg att en grå jävligt snygg AP (som jag vill minnas var din) låg ute på K&S till en billig peng. Vågade dock inte pga storleken... Det är väl en vanesak, men jag har provat en 36mm DD, vilket kändes litet. Kanske dock blir stor skillnad på en AP med integrerad länk...
Edit: Ser nu att din var 33mm. 36mm kanske ändå hade funkat ;)

Tackar. Jag ska testa vid tillfälle! Jag kom ihåg att en grå jävligt snygg AP (som jag vill minnas var din) låg ute på K&S till en billig peng. Vågade dock inte pga storleken... Det är väl en vanesak, men jag har provat en 36mm DD, vilket kändes litet. Kanske dock blir stor skillnad på en AP med integrerad länk...
Edit: Ser nu att din var 33mm. 36mm kanske ändå hade funkat ;)
Precis, 36 mm RO bärs rätt stort. 33 passade mig väl men förstår att den är liten andra. Beror helt enkel på om man tycker boetten skall täcka hela ovansidan av handleden.

Tillbaka
Topp