• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ett idiotiskt val: stor och klumpig men jag har alltid gillat modellen sedan jag såg och testat den. En favorit :)

vD5rMvF.jpg


tveksamt om jag kommer att äga en någon dag, men fick jag bara ha en klocka inom rimlig budget begagnat skulle det bli denna...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Med hjälp av ett par sköna gubbs som bollplank har jag alldeles nyss kommit fram till att om jag skulle konsolidera är det 118239 med extra is som gäller. Diskretstek extra allt.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
116610

116613. Måste erkänna för mig själv att det är rätt elegant med lite-lite guld. Och väldigt stiligt.

Eller en Nautilus i stål.
 

Whedda

Rolex
Vintage Daytona är inget dumt OWG-alternativ. Inte dumt alls. Men jag är inte heller säker på att jag skulle vilja ha 3 färger på tavlan.

Men av nyfikenhet, varför PP framför AP i detta fall? Förutom den uppenbara skillnaden i värde är jag inte alls säker på att jag skulle välja den vänstra av dom där två.


Egentligen av två anledningar...Patek är ungefär 100 gånger roligare som varumärke än AP och sen kommer inte mina 16.5cm handleder helt överens med den stora Royal Oaken. Nautilusen är ingen liten klocka men kortare över handleden vilket gör att den bärs mindre.
I övrigt håller jag med om Royal Oakens storhet i att den både var först av sitt slag och kanske snäppet coolare med samma JLC-baserade originalverk som på 70-talet. Jag föredrar personligen den nya 15202st med AP kl 6 men har själv den 37mm 14790st som sitter bättre på min handled.

Angående Newman är det såklart en smaksak men jag tycker att de trefärgade ger lite mer liv och känns mindre sterila. Men självklart är de tvåfärgade fantastiska de också.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Egentligen av två anledningar...Patek är ungefär 100 gånger roligare som varumärke än AP och sen kommer inte mina 16.5cm handleder helt överens med den stora Royal Oaken. Nautilusen är ingen liten klocka men kortare över handleden vilket gör att den bärs mindre.
I övrigt håller jag med om Royal Oakens storhet i att den både var först av sitt slag och kanske snäppet coolare med samma JLC-baserade originalverk som på 70-talet. Jag föredrar personligen den nya 15202st med AP kl 6 men har själv den 37mm 14790st som sitter bättre på min handled.

Stort tack för svar! Intressant! Kul att höra från folk som burit klockorna.

Jag kan förstå tänket kring varumärket, absolut, men RO är en vansinnigt vacker klocka. Jag måste uppenbarligen ta mig i kragen och prova en någon gång, jag har fortfarande så svårt att förstå det alla säger: att 39mm bär så stort.
 

Whedda

Rolex
Håller helt med om hur vacker RO är!

Rekommenderar att man provar den. I min uppfattning bärs den som 42mm ungefär men det är samtidigt en relativt liten tavla så på avstånd känns den inte så stor som när man tittar ner på handleden.

Sen skall tilläggas att jag tycker allt över 40mm i regel känns för stort på min handled...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller helt med om hur vacker RO är!

Rekommenderar att man provar den. I min uppfattning bärs den som 42mm ungefär men det är samtidigt en relativt liten tavla så på avstånd känns den inte så stor som när man tittar ner på handleden.

Sen skall tilläggas att jag tycker allt över 40mm i regel känns för stort på min handled...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Testade en gammal jumbo i guld här i usa, två saker slog mig, varför man köper någon annan metall samt hur jäkla stor den känns. Kostade knappt 100' och det kändes prisvärt. Synd man inte var i närheten av att kunna bära upp den.
 
Topp