• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OWG - vilken skulle DU valt?

Om man hade varit tvungen att vara OWG då hade det fått bli en PP Nautilus tror jag, gärna med någon komplikation typ 5726A eller 5980.

rTUJzbq.jpg

sHVjcfV.jpg

Den är sååå fiiiin!:)

Gul eller vitguld? svårt att bestämma mig, Davvan ! du ställer alltid upp när jag behöver hjälp, gärna med twist i slutet denna regntunga Lördag:)....
eaXjNCS.jpg

uag5K7A.jpg

Regn? Va gafflas?..... Här har vi atomvinter på ingång....sweet!

sEXZEsO.jpg

Klart du ska mantla på Skyan....den står för så mkt mer än bara tiden......ack om den kunde haft domat plexi istället! Men den är yberkool. Saken är att den där Daytonan börjar bli lite 740....Ok.... med GLT och Lambdasond.....men ändå....:)

Regn? Va gafflas?..... Här har vi atomvinter på ingång....sweet!

sEXZEsO.jpg

Klart du ska mantla på Skyan....den står för så mkt mer än bara tiden......ack om den kunde haft domat plexi istället! Men den är yberkool. Saken är att den där Daytonan börjar bli lite 740....Ok.... med GLT och Lambdasond.....men ändå....:)

Där satt den! nu är man på humör igen.:) ..Tack Davvan

Om jag bara skulle få ha en klocka i resten av mitt liv och dessutom slapp bry mig om sådana petitesser som finansiering så skulle det bli en Sky-Dweller.

Tror jag skulle kunna sitta och titta på den urtavlan i timtal och förtrollas av dess skönhet.
Frågan är bara om den ska vara i guld, guld eller guld. :happyhappy:

4MyijNS.jpg

(Bilden snodd på nätet)

Bumpar upp den här gamla sköna tråden:angel:

Hade ni som har svarat i den här tråden svarat med samma klocka idag? Hur har det förändrats? Skulle vara kul att se vad ni tycker :)

Hade valt en SubC date (som många redan sagt).
Otroligt schysst och fungerar till allting, en av de klockorna enligt mig som man egentligen aldrig behöver byta ut

Jag gillar ju Rolex datejust av många anledningar men som OWG är den otroligt mångsidig.
(Bild ärligt stulen från nätet) 116200
image.jpeg

Nu är ju ekonomin som sagt ett bekymmer, men om så inte vore fallet.. Tycker den nyligen presenterade A. Lange & Söhne Datograph Perpetual Tourbillon skulle sitta fint på min handled om jag tvingades ha bara en klocka resten av mitt liv..

Lange.png
Lange 3.png
Lange 2.png

Tillbaka
Topp