• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

För mig är OP34 en fulltruff, skulle man klaga på något så är det att låset inte har fler "micro" justeringar än en.
Det är alltså väntetid på OP34 också, hur länge har du fått vänta och när är planerad leverans?
Håller med. Dubbla index funkar inte alls för mig.
Vid beställning i februari sa dom leverans i höst. Men hoppas den kommer tidigare, vem vet?

Håller med dig.
Min handled mäter 17,3cm och efter att ha drabbats av total storleksdysfori har jag sålt av allt. Är för tillfället OWG med en Casio F91W och älskar storleken.
Väntar nämligen själv på en OP34 fast med svart tavla 😍

Vill gärna plocka ut en ny så den blir min egen så att säga 🙈
Samt att jag har lagt handpenning redan.

Hur tror ni OP-linjen ser ut efter måndagens släpp - vilka färger tillkommer/försvinner? :)
Tror att alla stellafärger kommer försvinna, om inte nu så nästa år. De kommer ersättas av tråkiga sunbursttavlor.

En 3-6-9 salmon som Hodinkee vill se skulle dock vara trevligt.
Screenshot_20230324-090903.png

Tror att alla stellafärger kommer försvinna, om inte nu så nästa år. De kommer ersättas av tråkiga sunbursttavlor.

En 3-6-9 salmon som Hodinkee vill se skulle dock vara trevligt.
Screenshot_20230324-090903.png
Den ser inte helt fel ut den klockan :)

Men jag håller inte alls med dig när du säger att sunbursttavlor är tråkiga..
Tänk dig om alla de nya färgerna hade funnits som sunburst, det för mig hade varit en fullträff, men kommer nog aldrig hända.

Gillade den färgglada OP:n vet någon när man får byta tavla? Har för mig att jag läst att klockan måste vara x antal år gammal?

Gillade den färgglada OP:n vet någon när man får byta tavla? Har för mig att jag läst att klockan måste vara x antal år gammal?

Kommer de verkligen tillåta byte till bl.a. Tiffany/andra hypade tavlor? Om vem som helst kan byta tavla om några år kommer de tavlorna förlora sin hype.

Jag funderar också på det. Samtidigt existerar väl hypen främst på eftermarknaden. För listpriset är väl detsamma?
De kommer garanterat inte tillåta att du byter till en Tiffany eller annan populär tavla, däremot lär du kunna byta en svart till en silver exempelvis.

De kommer garanterat inte tillåta att du byter till en Tiffany eller annan populär tavla, däremot lär du kunna byta en svart till en silver exempelvis.
Tror också själv att de kommer resonera så. Eller, om de tillåter att man byter från en hype-tavla till en annan (t.ex. röd till grön)? Aja, vi får se med tiden…

Kommer de verkligen tillåta byte till bl.a. Tiffany/andra hypade tavlor? Om vem som helst kan byta tavla om några år kommer de tavlorna förlora sin hype.

Jag funderar också på det. Samtidigt existerar väl hypen främst på eftermarknaden. För listpriset är väl detsamma?

Tror också själv att de kommer resonera så. Eller, om de tillåter att man byter från en hype-tavla till en annan (t.ex. röd till grön)? Aja, vi får se med tiden…
Det stämmer som nämnts redan, inga byten mot andra hype-färger, endast utbyte mot samma tavelfärg. Man får heller inte köpa en lös tavla av någon av hype-färgerna, även om du har en annan hype-färg.
Edit: Hype-färg, kul ord :)

Frågar av ren nyfikenhet. Referenser är ju inte bundna till tavelfärger. Är serienumret på något sätt kopplat till en viss tavelfärg? Låt oss säga att man på något vänster får tag i t.ex. en Tiffanytavla och sätter den i en OP köpt med blå tavla - kan man på något sätt (eller om Rolex kan se det vid service) se att tavlan skiljer sig från den som följde med klockan?

Tillbaka
Topp