• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

F1272B98-30F6-4218-8FE5-A5FB13D91294.jpeg
9A1307CF-7F2C-4212-9364-5F9BDDD02A1A.jpeg
175C2B85-03CF-4E63-9824-336B598755EC.jpeg
0A247705-0E50-486A-862F-72FEAF7ED25E.jpeg
Är sugen på OP eller Explorer (214270). Testade svart 39 mm, vit och grön 34 mm idag. Grön var verkligen snygg, är dock osäker på storleken. Kändes bekväm... vad tycker ni om 34an? Jag har rätt smala handleder (16,75 cm)...
hade jag varit dig hade jag kollat på antingen den vita eller den svarta 34an!

tycker 34mm är riktigt underskattat!
vi har ungefär lika stora handleder och jag tycker personligen att 34an sitter perfekt på mig!
det ska även gå att beställa date34ans easylink till denna modellen.

114200 har dessutom en renare tavla med sina enkel index jämfört med 36an dubbla!

Jag kan tycka att 39an blir för stor för din handled men det är jag..
alla har olika smak och tycke..
en 34a på dig blir en klocka som du näatan lär glömma att du har på dig för att storleken är så jädra perfekt sen gör dom feta bandhornen rätt mycket flr att biffa upp klockan så den ser större ut än vad den egentligen är

enda minuset jag kan se är väl att den har 19mm mellan luggarna men sen ska denna klockan alltid vara på länk så vem fan bryr sig egentligen!

Någon som vet hur det ser ut med den svarta op'an 114300 ? Finns den ute i butikerna eller det är beställning som gäller på den ?

F1272B98-30F6-4218-8FE5-A5FB13D91294.jpeg
9A1307CF-7F2C-4212-9364-5F9BDDD02A1A.jpeg
175C2B85-03CF-4E63-9824-336B598755EC.jpeg
0A247705-0E50-486A-862F-72FEAF7ED25E.jpeg
Är sugen på OP eller Explorer (214270). Testade svart 39 mm, vit och grön 34 mm idag. Grön var verkligen snygg, är dock osäker på storleken. Kändes bekväm... vad tycker ni om 34an? Jag har rätt smala handleder (16,75 cm)...

Om du tvekar mellan 39 och 34 kanske du skulle prova en 36 (Rolex klassiska herrstorlek)? Frugan har en Air-King 34mm, och den känns för liten för mig. Personligen tycker jag de nya svarta och vita 39mm är väldigt lyckade.

Tack för alla svar! Jag håller med om att den sitter bra, både på bild och i verkligheten, tricket är att inte ha på en större klocka precis innan, då känns det väldigt litet. 47000 känns som ett överkomligt pris också jämfört med de andra klockor jag tittat på (Submariner, Explorer, GMT). Tror det blir köp snart!

DrDre, Easylink låter riktigt bra, min handled ändrar storlek ganska mycket under dagen. På Krons sa de dock att det inte går att lägga till Easylink.. Får fråga på fler ställen.

34an sitter faktiskt bra!

Tycker också att 34an sitter bra, inte alls för litet.

Hade inte jag haft 18.5 runt handleden eller om den gröna funnits i 36 så hade jag köpt den för läääänge sen. Tycker den är bland det bästa i Rolex moderna sortiment så om det ser lika bra ut i verkligheten som på bilden så säger jag: KÖP!

hade jag varit dig hade jag kollat på antingen den vita eller den svarta 34an!

tycker 34mm är riktigt underskattat!
vi har ungefär lika stora handleder och jag tycker personligen att 34an sitter perfekt på mig!
det ska även gå att beställa date34ans easylink till denna modellen.

114200 har dessutom en renare tavla med sina enkel index jämfört med 36an dubbla!

Jag kan tycka att 39an blir för stor för din handled men det är jag..
alla har olika smak och tycke..
en 34a på dig blir en klocka som du näatan lär glömma att du har på dig för att storleken är så jädra perfekt sen gör dom feta bandhornen rätt mycket flr att biffa upp klockan så den ser större ut än vad den egentligen är

enda minuset jag kan se är väl att den har 19mm mellan luggarna men sen ska denna klockan alltid vara på länk så vem fan bryr sig egentligen!

Om du tvekar mellan 39 och 34 kanske du skulle prova en 36 (Rolex klassiska herrstorlek)? Frugan har en Air-King 34mm, och den känns för liten för mig. Personligen tycker jag de nya svarta och vita 39mm är väldigt lyckade.

Hade i princip bestämt mig för gröna 34 mm OP, så ringer en butik och säger att jag kan få en Batman... Beslutsångest deluxe... Blir min första och enda dyra klocka, förmodligen enda klockan jag kommer ha i framtiden. 2 dagar på mig för att ta beslut. Lyxproblem men ändå problem :).

Hade i princip bestämt mig för gröna 34 mm OP, så ringer en butik och säger att jag kan få en Batman... Beslutsångest deluxe... Blir min första och enda dyra klocka, förmodligen enda klockan jag kommer ha i framtiden. 2 dagar på mig för att ta beslut. Lyxproblem men ändå problem :).

OPn är snyggare men det är väl nog smartare att Batman. Tröttnar du på den kan du ju skaffa en OP sen :)

Tillbaka
Topp