• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Hej!

Jag befinner mig just nu på Gran Canaria. Var inne hos en AD nyss och provade OP 116000 med vit tavla. Utmärkt storlek för min 16 cm handled. Helst skulle jag vilja ha den i svart som inte fanns inne. Finns ett enda exemplar på en annan Kanarieö men måste då flygas hit. Om jag ska hinna få den innan vi åker hem måste jag bestämma mig idag och betala 20% handpenning. Listar här €4875 men fick ner priset ca 10% till €4390, alltså ca 45k.

Enligt butiken är svarta och vita 116000 nu svåra att få tag på. Stämmer det? Detta blir isåfall min första premiumklocka och är därför ett stort beslut. Tycker inte om att ta såna beslut under tidspress (AD stänger om 4h pga nyårsafton).

Nu talar jag kanske till de redan frälsta men vad säger KS? Undrar framförallt om de är så svåra att hitta som det framställs. Finns de inne hos AD i Sverige?

IMG_20181231_114353.jpg
 

Jodisalt

Rolex
Hej!

Jag befinner mig just nu på Gran Canaria. Var inne hos en AD nyss och provade OP 116000 med vit tavla. Utmärkt storlek för min 16 cm handled. Helst skulle jag vilja ha den i svart som inte fanns inne. Finns ett enda exemplar på en annan Kanarieö men måste då flygas hit. Om jag ska hinna få den innan vi åker hem måste jag bestämma mig idag och betala 20% handpenning. Listar här €4875 men fick ner priset ca 10% till €4390, alltså ca 45k.

Enligt butiken är svarta och vita 116000 nu svåra att få tag på. Stämmer det? Detta blir isåfall min första premiumklocka och är därför ett stort beslut. Tycker inte om att ta såna beslut under tidspress (AD stänger om 4h pga nyårsafton).

Nu talar jag kanske till de redan frälsta men vad säger KS? Undrar framförallt om de är så svåra att hitta som det framställs. Finns de inne hos AD i Sverige?

IMG_20181231_114353.jpg

OP med svart urtavla är riktigt läcker! När jag frågade Bergströms så är tar de in den svarta efter beställning. Vad jag har hört så har inte OP med svart urtavla landat hos svenska AD?
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Vad är intresset av Datejust II 41 mm? Har hört en massa blandade känslor här och kanske anledningen till att den gått ner så pass i värde.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Börjar sakta släppa tanken på en 14270 och riktar blicken mot 116000 istället som verkar vara en väldigt underskattad modell! Har knappt läst något negativt om OP. :)
Planen är att avyttra min DJ, så är det något speciellt man bör tänka på i jakten på OP, typ "dolda" irritationsmoment? eller är det bara happy hunting?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Börjar sakta släppa tanken på en 14270 och riktar blicken mot 116000 istället som verkar vara en väldigt underskattad modell! Har knappt läst något negativt om OP. :)
Planen är att avyttra min DJ, så är det något speciellt man bör tänka på i jakten på OP, typ "dolda" irritationsmoment? eller är det bara happy hunting?
någon anledning till att du väljer OP framför DJ?
 

floristen

Cartier
2-Faktor
någon anledning till att du väljer OP framför DJ?
I dagsläget är det främst för att jag äger en äldre DJ från -83/84 och moderna klockor tilltalar mig mer än vintage trots att det har sin charm.
Och inom min budget så känns en modern OP som ett roligt val, främst för att den har ett simpelt men sportigt utseende och känns väldigt allround!
Så det är en kombination mellan begränsad budget och nyfikenhet på något modernt och sportigt som i dagsläget leder mig mot OP! :)
 
Topp