• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar OP'n bättre alla dagar i veckan. Vill man ha ett snyggt ur som glider under radarn så är OP'n ett bra val. Tycker att OP'n är bra mycket mer prisvärd också. Men det där är ju en smaksak ;)
 

Adddoh

Omega
Då ska du ta OPn. Enligt mig är den betydligt bättre som OWG klocka!

Tror du har rätt. Denna klocka köps av flera anledningar, men tanken är att den ska vara med mig i decennier, fungera till "allt" och inte vara i vägen. 34mm är ju inte alls populärt men det gör det lite annorlunda :).

Rolex-hypen och de sjuka priserna på begagnat-marknaden gör detta val svårt när det borde vara lätt :).
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hade i princip bestämt mig för gröna 34 mm OP, så ringer en butik och säger att jag kan få en Batman... Beslutsångest deluxe... Blir min första och enda dyra klocka, förmodligen enda klockan jag kommer ha i framtiden. 2 dagar på mig för att ta beslut. Lyxproblem men ändå problem :).
Jag gillar ju inte Batman så för mig vore valet enkelt.
Å andra sidan kan du ju kränga den när som helst (över list kanske till och med) och köpa det du egentligen vill ha :)
 

Adddoh

Omega
Jag gillar ju inte Batman så för mig vore valet enkelt.
Å andra sidan kan du ju kränga den när som helst (över list kanske till och med) och köpa det du egentligen vill ha :)

Det är alternativet som jag funderar på, men det känns inte 100% att köpa något med intention att förmodligen sälja och kanske (förmodligen) göra vinst. Det var första tanken "köp, sälj dyrare".
 

RobVintage

Panerai
Tomten kom tidigt i år. Den är helt magiskt fin! Jag tackar Bergströms i Malmö för en smidig affär.

Svart 114300. Easylinken ingick vid förfrågan :)

IMG_0260.png


IMG_0263.png
Grym klocka, grattis!
Av ren nyfikenhet vad menar du med: ”jag tackar bergströms i Malmö för en smidig affär” ?
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
-Fint skick, aldrig polerad så visst syns det att den är använd.

Jag tänker mig ca 37', är det rimligt?
 

Bilagor

  • IMG_02451_01.jpg
    IMG_02451_01.jpg
    75.1 KB · Visningar: 8

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
-Fint skick, aldrig polerad så visst syns det att den är använd.

Jag tänker mig ca 37', är det rimligt?
37k är väl kanske lite i överkant.
Hade annonsen legat under 35 hade det gjort mig intresserad.
 

Rulle

Audemars
Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
-Fint skick, aldrig polerad så visst syns det att den är använd.

Jag tänker mig ca 37', är det rimligt?
både ja och nej!
det går att få tag i helt nya för ungefär 40 därför känns 37 dyrt för en 4 år gammal klocka

jag personligen hade ju hellre plockat ut en ny med 5 års garanti och 4 år längre till nästa service än att köpa din för 37 men det är bara min ärliga mening!

det är ju tyvärr ingen sportmodell som man kan sälja för hutlösa priser och det år egentligen fel tid på året att sälja om man vill bli av med något fort.


varför inte bara ha kvar den?
det är ju en riktigt fin klocka som du kommer kunna ha länge pga den klassiska designen
bara köp till en easylink till länken och njut utav klockan!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
både ja och nej!
det går att få tag i helt nya för ungefär 40 därför känns 37 dyrt för en 4 år gammal klocka

jag personligen hade ju hellre plockat ut en ny med 5 års garanti och 4 år längre till nästa service än att köpa din för 37 men det är bara min ärliga mening!

det är ju tyvärr ingen sportmodell som man kan sälja för hutlösa priser och det år egentligen fel tid på året att sälja om man vill bli av med något fort.


varför inte bara ha kvar den?
det är ju en riktigt fin klocka som du kommer kunna ha länge pga den klassiska designen
bara köp till en easylink till länken och njut utav klockan!
Vart köper man en ny för 40k?
Då är det ju nästan så att man skulle sälja en gammal Explorer och byta upp sig mot en flång ny OP :)
 

Rulle

Audemars
Vart köper man en ny för 40k?
Då är det ju nästan så att man skulle sälja en gammal Explorer och byta upp sig mot en flång ny OP :)
ligger tex en ny uppe på watchuseek med silvrig tavla ,ligger en del uppe på chrono för 40 och uppåt...
vill man ha nya tavlorna(vita eller svarta) så via säljare i monaco på chrono för ca 42700
 

Alpftr

Omega
2-Faktor
både ja och nej!
det går att få tag i helt nya för ungefär 40 därför känns 37 dyrt för en 4 år gammal klocka

jag personligen hade ju hellre plockat ut en ny med 5 års garanti och 4 år längre till nästa service än att köpa din för 37 men det är bara min ärliga mening!

det är ju tyvärr ingen sportmodell som man kan sälja för hutlösa priser och det år egentligen fel tid på året att sälja om man vill bli av med något fort.


varför inte bara ha kvar den?
det är ju en riktigt fin klocka som du kommer kunna ha länge pga den klassiska designen
bara köp till en easylink till länken och njut utav klockan!

Tack för input.
Visst är det en skitfin klocka på alla sätt och vis men är hiskeligt sugen på en 116234 på jubilee
 
  • Like
Reactions: Man

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
-Fint skick, aldrig polerad så visst syns det att den är använd.

Jag tänker mig ca 37', är det rimligt?

Jag tycker själv att 37k låter rimligt om den är i fint skick. Jag sålde själv en likadan för 35k i sommras. Den sålde på 2 timmar. Av någon anledning verkar det som vissa Rolex är billigare här än internationellt ? Jämför med priserna från Chrono24. (Visst, det tillkommer säljar provision på Chrono, men det ser man ju inte som köpare)

Screen Shot 2018-12-23 at 11.36.22.png
 

Rulle

Audemars
Är det fler skillnader än urverket?
ny form på bandhornen, nya ändlänkar på jubileen och nytt lås på jubileen med mikrojustering+easylink så man äntligen kan mikrojustera en jubilee utan att behöva köpa till en massa dyra extra länkbitar!

urverket har 70 timmara powerreserve på nya dessutom pga att man filat ut väggarna till hållarn som håller fjädern och kan därav ha en lite större fjäder med ändå ha samma megahertz med sina 28.800 svängningar



det är ju inte helt klart att nya stålisen lär komma på näata basel men imed att dom släppte guldstålen i den nya formen iår så borde stålisen komma nästa basel
 
  • Like
Reactions: Man
Topp