OPn är snyggare men det är väl nog smartare att Batman. Tröttnar du på den kan du ju skaffa en OP sen
Det är en av faktorerna som gör valet svårt. Det som talar emot Batman är egentligen bara priset, 83 000 är mycket för mig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OPn är snyggare men det är väl nog smartare att Batman. Tröttnar du på den kan du ju skaffa en OP sen
Det är en av faktorerna som gör valet svårt. Det som talar emot Batman är egentligen bara priset, 83 000 är mycket för mig..
Då ska du ta OPn. Enligt mig är den betydligt bättre som OWG klocka!
Jag gillar ju inte Batman så för mig vore valet enkelt.Hade i princip bestämt mig för gröna 34 mm OP, så ringer en butik och säger att jag kan få en Batman... Beslutsångest deluxe... Blir min första och enda dyra klocka, förmodligen enda klockan jag kommer ha i framtiden. 2 dagar på mig för att ta beslut. Lyxproblem men ändå problem .
Jag gillar ju inte Batman så för mig vore valet enkelt.
Å andra sidan kan du ju kränga den när som helst (över list kanske till och med) och köpa det du egentligen vill ha
Bra där!Det är alternativet som jag funderar på, men det känns inte 100% att köpa något med intention att förmodligen sälja och kanske (förmodligen) göra vinst. Det var första tanken "köp, sälj dyrare".
Grym klocka, grattis!Tomten kom tidigt i år. Den är helt magiskt fin! Jag tackar Bergströms i Malmö för en smidig affär.
Svart 114300. Easylinken ingick vid förfrågan
Grym klocka, grattis!
Av ren nyfikenhet vad menar du med: ”jag tackar bergströms i Malmö för en smidig affär” ?
asså förlåt.....En veckas leverans för klockan. Dom trodde själv månader.
Den prutar Dom väl på för att man ska ta den?En veckas leverans för klockan. Dom trodde själv månader.
Den prutar som väl på för att man ska ta den?
Bra där!
Köp den du verkligen vill ha istället!
37k är väl kanske lite i överkant.Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
-Fint skick, aldrig polerad så visst syns det att den är använd.
Jag tänker mig ca 37', är det rimligt?
både ja och nej!Hej!
Jag köpte min första klocka i somras, en riktigt fin 116000 från en medlem här på forumet.
Tyvärr har mitt intresse eskalerat och jag har nu siktat in mig på en uppgradering och vill därför ha Er hjälp att uppskatta värdet på min 116000 med följande spec:
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
Vart köper man en ny för 40k?både ja och nej!
det går att få tag i helt nya för ungefär 40 därför känns 37 dyrt för en 4 år gammal klocka
jag personligen hade ju hellre plockat ut en ny med 5 års garanti och 4 år längre till nästa service än att köpa din för 37 men det är bara min ärliga mening!
det är ju tyvärr ingen sportmodell som man kan sälja för hutlösa priser och det år egentligen fel tid på året att sälja om man vill bli av med något fort.
varför inte bara ha kvar den?
det är ju en riktigt fin klocka som du kommer kunna ha länge pga den klassiska designen
bara köp till en easylink till länken och njut utav klockan!
ligger tex en ny uppe på watchuseek med silvrig tavla ,ligger en del uppe på chrono för 40 och uppåt...Vart köper man en ny för 40k?
Då är det ju nästan så att man skulle sälja en gammal Explorer och byta upp sig mot en flång ny OP
Visst har Monaco en tullövernskommelse med EU så man slipper momspåslag?ligger tex en ny uppe på watchuseek med silvrig tavla ,ligger en del uppe på chrono för 40 och uppåt...
vill man ha nya tavlorna(vita eller svarta) så via säljare i monaco på chrono för ca 42700
Visst har Monaco en tullövernskommelse med EU så man slipper momspåslag?
både ja och nej!
det går att få tag i helt nya för ungefär 40 därför känns 37 dyrt för en 4 år gammal klocka
jag personligen hade ju hellre plockat ut en ny med 5 års garanti och 4 år längre till nästa service än att köpa din för 37 men det är bara min ärliga mening!
det är ju tyvärr ingen sportmodell som man kan sälja för hutlösa priser och det år egentligen fel tid på året att sälja om man vill bli av med något fort.
varför inte bara ha kvar den?
det är ju en riktigt fin klocka som du kommer kunna ha länge pga den klassiska designen
bara köp till en easylink till länken och njut utav klockan!
Hej!
-Uttagen december 2014
-Blå tavla
-Full set
vänta tills stål datejusten med nya urverket kommer...Tack för input.
Visst är det en skitfin klocka på alla sätt och vis men är hiskeligt sugen på en 116234 på jubilee
Är det fler skillnader än urverket?vänta tills stål datejusten med nya urverket kommer...
släpps antagligen under nästa år!
så du har tid att spara och behålla din OP
yes.. jubileet har nu spänne, tavlan är lite ändrad, boettform är mer likt de äldre refsen, mycket till det sämre i min mening.Är det fler skillnader än urverket?
ny form på bandhornen, nya ändlänkar på jubileen och nytt lås på jubileen med mikrojustering+easylink så man äntligen kan mikrojustera en jubilee utan att behöva köpa till en massa dyra extra länkbitar!Är det fler skillnader än urverket?