• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

124200
IMG_1483.jpeg

Hur skulle prislappen se ut för en OP 39mm med blå tavla, ref 114300, fullset uttagen sent 2020? Normalt slutage efter dagligt bruk..

Hur skulle prislappen se ut för en OP 39mm med blå tavla, ref 114300, fullset uttagen sent 2020? Normalt slutage efter dagligt bruk..
Höftar lite här men om såld av en privatperson så hade jag tyckt att 80 - 85 tkr skulle vara ett ok pris. Från en handlare kanske runt 90 tkr eller strax under/över. Gissar att det finns dem här med bättre koll på andrahandsvärdet dock :)

• Like
Reactions: jla
Tavlan är helt magisk på OP. Sunburst i starkt ljus och djup svart i svagare ljus. Inga dubbelindex på 124200 är i mitt tycke det bästa utförandet om man klarar av storleken. Här syns klockan på 17,3cm. De romerska siffrorna är diskreta och så krispiga.
IMG_1522.jpeg

För mig som (lite motvilligt) måste erkänna att jag börjat bli sugen på en OP och därför inte har 100 koll på varianterna/storlekarna så undrar jag om alla dessa är samma storlek och om det är 36 eller 41 mm?

Och även kanske lite smakråd på hur 36 vs 41 bärs på en 17-17,5cm handled? Vad är gängse uppfattning om vilken storlek man ska/bör ha? (valde själv t.ex. 38mm Omega AT istället för 41mm och tycker den sitter jättebra)
Sent svar sorry.., men jag kör 36mm. Ska jag va ärlig så funkar 36 till allt, har andra klockor i 39, 41 och 43mm,. Men 36 är fkt storleken som passar till alla tillfällen anser jag 😇

Tillbaka
Topp