Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju lite vad du känner själv. Men precis som @jamesfranco nämner så är just en lite piggare färg rätt avgörande. Eller snarare allt utom svart. Både grön och blå är fina. Men kan uppskatta den äldre vita eller nya celebration dial också.För mig som (lite motvilligt) måste erkänna att jag börjat bli sugen på en OP och därför inte har 100 koll på varianterna/storlekarna så undrar jag om alla dessa är samma storlek och om det är 36 eller 41 mm?
Och även kanske lite smakråd på hur 36 vs 41 bärs på en 17-17,5cm handled? Vad är gängse uppfattning om vilken storlek man ska/bör ha? (valde själv t.ex. 38mm Omega AT istället för 41mm och tycker den sitter jättebra)
För mig som (lite motvilligt) måste erkänna att jag börjat bli sugen på en OP och därför inte har 100 koll på varianterna/storlekarna så undrar jag om alla dessa är samma storlek och om det är 36 eller 41 mm?
Och även kanske lite smakråd på hur 36 vs 41 bärs på en 17-17,5cm handled? Vad är gängse uppfattning om vilken storlek man ska/bör ha? (valde själv t.ex. 38mm Omega AT istället för 41mm och tycker den sitter jättebra)
Tack, var precis förbi Schipol och provade, tyvärr hade de bara 36mm som skylt-ex (och givetvis ingen till salu) och ingen 41 att jämföra med, men baserat på att bara fått prova 36mm kändes den helt rätt i storleken.Hej den är fantastisk. Min är 36 och min handled är cirka 16 cm.
Tack, var precis förbi Schipol och provade, tyvärr hade de bara 36mm som skylt-ex (och givetvis ingen till salu) och ingen 41 att jämföra med, men baserat på att bara fått prova 36mm kändes den helt rätt i storleken.
Tveklöst den snyggaste tavlanHar 17,5 och tycker 36 är perfekt för mig
Kul att höra, jag tycker också det, men jag är ju jävigTveklöst den snyggaste tavlan
Jag var också lite tveksam till OP från början tills jag testade en runt armen. Min handled är ca 18cm, jag kör en 41mm och jag tycker det funkar mycket bra. Se bild för att avgöra själv.För mig som (lite motvilligt) måste erkänna att jag börjat bli sugen på en OP och därför inte har 100 koll på varianterna/storlekarna så undrar jag om alla dessa är samma storlek och om det är 36 eller 41 mm?
Stort tack, 41 ser onekligen bra ut på din handled, riktigt snygg blå sunburst oxå. Jag kommer helt enkelt behöva prova både 36 o 41 innan jag bestämmer mig, även om det lutar åt 36 för min del så är det dumt att inte prova båda.Jag var också lite tveksam till OP från början tills jag testade en runt armen. Min handled är ca 18cm, jag kör en 41mm och jag tycker det funkar mycket bra. Se bild för att avgöra själv.
Sen är jag van att köra 43mm (IWC pilot), vilket kanske är i det största laget och gör att jag är blir blind när det kommer till storleken. Men jag tycker OP41 känns mindre än andra klockor i samma storlek.
Haha ja visst är det så, ändå hittar man nya anledningar att skaffa "bara en till". Jag håller med helt om att skippa den blåa om du redan har omega AT i blått. Jag hade nog gått på grön eller silver tavlan om man inte ska ha den blåa. Men på 36mm finns det ju lite fler roliga färger också om du är sugenStort tack, 41 ser onekligen bra ut på din handled, riktigt snygg blå sunburst oxå. Jag kommer helt enkelt behöva prova både 36 o 41 innan jag bestämmer mig, även om det lutar åt 36 för min del så är det dumt att inte prova båda.
Sen måste jag verkligen ta en funderare på om man verkligen behöver (vemfan behöver en klocka här?) en Rolex OP och en Omega AT (blå) som jag redan har, måste definitivt bli olika färg på tavlorna iaf.
34 har cleanaste tavlan också! Jag väntar på en 124200 i svart.Lite bilder från igår när solen tittade fram.
Denna har jag i princip varit OWG med sedan 2019.
Det som gör att det är den som får sitta mest på handleden är att den inte är för stor, den "stör" aldrig, funkar till allt(imo).
124200 (34mm)
Kan bara hålla med.34 har cleanaste tavlan också! Jag väntar på en 124200 i svart.
Jag fick besked om 7-8 månader och det verkar bli så också.Riktigt snygga OPs ni sitter på!
Hur länge fick ni vänta på era ca?
Fick min i våras och väntade 14 månader.Riktigt snygga OPs ni sitter på!
Hur länge fick ni vänta på era ca?
Samma här. Bär nästan aldrig något över 34 mm längre (förutom träningsklocka).Har väldigt svårt att ha större klockor nu efter några år med 34mm på armen och börjar tycka mycket är "i vägen".
Härligt att se att det är fler som bär samma sizeSamma här. Bär nästan aldrig något över 34 mm längre (förutom träningsklocka).
Min 114200
Kör oxå 34, fast från 70-talet. Sitter som en smäck!Härligt att se att det är fler som bär samma size
Du har helt rätt! Ber om ursäkt. Min papphjärna kickade in.Roligt att se lite äldre OPs också..
Den påminner ju sannerligen väldigt mycket om en DJ
Edit:
Om man ska vara riktigt petig så hör den hemma i denna tråden tror jag
Datejust och Date tråden
Håller med tidigare poster, boetten på nya är så mycket bättre än på tidigare.klocksnack.se
Riktigt bra passform på handleden!Kör oxå 34, fast från 70-talet. Sitter som en smäck!
Tack! Har ca 16,5-17 cm.Riktigt bra passform på handleden!
Har aldrig provat så liten som 34mm, men jag har ca 17,5cm runt handleden… Vad har du?