• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Kompassen

Panerai
2-Faktor
114300
image.jpg
 

Kompassen

Panerai
2-Faktor
Tänkte höra om det är någon som testat jubilee på OP? Och om ni har någon bild..:)
Nyfiken om det är något projekt att testa eller om man ska skräpa den idén direkt
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Sjysst tråd, här kommer en färsk bild.

Jag har gått igenom tråden, och inte sett något annat än oyster länk. Om man skulle vilja ha ett läder eller mocka till sommaren, finns här några tips?

20180914_114744.jpg

Har provat läder, samt nato på op, men inget har funkat. Finns Rubber B, men inget jag har testat. Är dock sugen, men vill inte lägga pengarna om det inte skulle funka heller! :)

https://rubberb.com/en/rolex-watch-band-products/oyster-perpetual-39mm
 

Adddoh

Omega

Olaola

Panerai
Har nu haft min 114300 i ca en vecka. Har vart tveksam till om detta förhållande kommer funka. Men idag har det liksom hänt något. Var på förlossningsföreläsning inför kommande föräldraskap, och där och då såg jag det. Klockan är fantastisk.
image.jpg
 

LI0N

Panerai
Jag skjuter väl mig själv i foten när jag säger det här men fan vad OP:n är resistent mot dings och hairlines! Haft min sen november och jag har inte ens en hairline på låset.
Det känns som att klockan aldrig är i vägen, låset tar t.ex. inte i skrivbordet då man jobbar.

Är detta endast personligt eller håller ni med?
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Jag skjuter väl mig själv i foten när jag säger det här men fan vad OP:n är resistent mot dings och hairlines! Är detta endast personligt eller håller ni med?

Haha, livsfarligt att skriva så! Osäker om jag håller med helt ändå. Haft min 1,5 månad och använt ca 4 dagar i veckan. Har absolut klarat mig från dings och djupare repor. I vanligt dagsljus eller inomhusbelysning ser jag inga hairlines alls, även om jag letar noga där jag vet att de finns. Men i direkt solljus eller med riktat ljus från ficklampa finns ytliga hairlines på framförallt glasringen och enstaka på boett och länk. Gissar att de kommer främst från ärmknappar på jackan eller när handen varit nere i jeansfickan. Håller dock med om att låset är i det närmaste fritt från märken.
 
Topp