• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
är det något speciellt man bör tänka på i jakten på OP, typ "dolda" irritationsmoment? eller är det bara happy hunting?

Har nu haft min OP 116000 i snart två veckor. Än så länge mycket nöjd. Har gått 9 dagar sedan jag ställde den och går fn +/-0 sekunder. Frånvaron av easylink har än så länge inte besvärat mig.

Största irritationen är nog glasringen som på andra forum beskrivs som en "scratch magnet". Har inte utsatt klockan på något speciellt sätt men förstås fått ett par hairlines redan som syns väldigt väl i vissa ljus. Antagligen inte synliga för någon annan mig men... På en välvd glasring som är blankpolerad är det lättare att se enstaka repor än på en klassiskt räfflad. Å andra sidan är det enklare att polera och billigare att byta ut om det skulle gå så långt. Och det är väl mest i smekmånadsfasen man tänker på detta.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Har nu haft min OP 116000 i snart två veckor. Än så länge mycket nöjd. Har gått 9 dagar sedan jag ställde den och går fn +/-0 sekunder. Frånvaron av easylink har än så länge inte besvärat mig.

Största irritationen är nog glasringen som på andra forum beskrivs som en "scratch magnet". Har inte utsatt klockan på något speciellt sätt men förstås fått ett par hairlines redan som syns väldigt väl i vissa ljus. Antagligen inte synliga för någon annan mig men... På en välvd glasring som är blankpolerad är det lättare att se enstaka repor än på en klassiskt räfflad. Å andra sidan är det enklare att polera och billigare att byta ut om det skulle gå så långt. Och det är väl mest i smekmånadsfasen man tänker på detta.
Tack! Där är jag helt med dig! Men brukar vara, som du säger, mest i smekmånadsfasen man tänker på det.
Så fort den har samlat på sig ett gäng skönhetsmärken så är det bara köra på! :D
 

Daniel Ö

Breitling
Är det någon som äger eller har efarenheter av 1018? Gillar OP men vill ha en med vintage-känsla och då gärna minst 36mm.
 

Adddoh

Omega
97CAF6B0-E2C3-4841-9A02-7731B7DD16D9.jpeg
258BF837-DF1E-4DA1-BE06-881FECF660D1.jpeg
Valet mellan 34 mm (grön) och 36 mm (blå) är sannerligen inte lätt!
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tycker du skall prova 39an också. Har själv haft den blå 36an och tycker den är helt underbar. 39an däremot är lika tjock som 36an, men den större storleken gör faktiskt att den sitter bättre än både 34an och 36an (känns plattare). I alla fall på mig! ;)

IMG_20190208_1258128.jpg
 
Topp