• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

johnz

Rolex
20190523_141738.jpg
När man får rätt ljus och reflektion från omgivningen är den helt magiskt snygg!
Magisk. Finns på min ”återköpslista” ;)
 

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
Är lite småsugen på någon av dom gamla 34 millimetrarna, 6694, 6426/27, 5500, 1501 osv.
Dock lite skeptisk till storleken och hur det kan passa mina 17,5cm handleder, även om L2L (42mm om jag hittat rätt mått) är hyfsat stor i förhållande till diameter. Sen gör väl länken sitt med upplevd storlek.

Sen funderar jag lite över hur gängorna till kronan klarar sig på de manuella verken? Blir ju ganska mycket "gängande" (vilket iofs är mysigt).

Hur ni upplever ni era gamla godingar, dela gärna lite bilder.
 

JensBenO

Omega
Går i tankarna att slå till på en olivgrön OP 34 då jag är ute efter något lite sportigt men samtidigt elegant. Har 17 cm handleder, och skulle väl kunna köpa 36 men gillar verkligen den gröna tavlan. Finns för 45k ny där jag befinner mig. Någon som lyckats få loss en till liknande pris i Sverige? Handlar helst från lokal AD men 5-6k är ändå en ganska stor skillnad i den här prisklassen.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Går i tankarna att slå till på en olivgrön OP 34 då jag är ute efter något lite sportigt men samtidigt elegant. Har 17 cm handleder, och skulle väl kunna köpa 36 men gillar verkligen den gröna tavlan. Finns för 45k ny där jag befinner mig. Någon som lyckats få loss en till liknande pris i Sverige? Handlar helst från lokal AD men 5-6k är ändå en ganska stor skillnad i den här prisklassen.
Skoj! Den gröna tavlan är fantastisk!
 

Rulle

Audemars
Går i tankarna att slå till på en olivgrön OP 34 då jag är ute efter något lite sportigt men samtidigt elegant. Har 17 cm handleder, och skulle väl kunna köpa 36 men gillar verkligen den gröna tavlan. Finns för 45k ny där jag befinner mig. Någon som lyckats få loss en till liknande pris i Sverige? Handlar helst från lokal AD men 5-6k är ändå en ganska stor skillnad i den här prisklassen.
bara kör!
34an har en renare tavla tycker jag eftersom den ej har dom.dära dubbelindexen som 36an...

annars så är den nya silvervita tavlan på 34an riktigt fräsch!
 

Timer

Panerai
Hej!
Nu har jag en vit 116000 på ingång och det känns helt rätt. Men under lite browsande på 116000 av olika slag hittade jag denna konfiguration, svart tavla med rosa index och 3-6-9.
Rolex-Oyster-Perpetual-36-Black-Dial-Pink-Hour-Markers-Watch-116000_13742_F.jpg


Jäkligt vass om ni frågar mig! Någon på KS som har en?
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Hej!
Nu har jag en vit 116000 på ingång och det känns helt rätt. Men under lite browsande på 116000 av olika slag hittade jag denna konfiguration, svart tavla med rosa index och 3-6-9.
Rolex-Oyster-Perpetual-36-Black-Dial-Pink-Hour-Markers-Watch-116000_13742_F.jpg


Jäkligt vass om ni frågar mig! Någon på KS som har en?

Bodde på samma semesterresort en vecka som ett spanskt par. Mannen körde Sub och kvinnan hade denna. Rätt subtil laxrosa ton i solljus. Själv föredrar jag nog isf en 34 mm Air-King 14000 med 3-6-9 och rosa tavla. Bild från c24:

IMG_20190809_171040.jpg
 
Topp