Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag svettas som en gnu, torrperiod hos mig, trevlig helg OP vannerAtt man fortfarande ska behöva dunjacka, andra halvan av maj
den svarta har sunburstBörjar tveka på om jag ska ta en svart 36mm istället för den blå som jag egentligen gillar..Några månaders leveranstid på sistnämnda och även om jag gillar blå tavlor tror jag OPn gör sig bättre i svart, inte minst för att slippa 3-6-9-tavlan. Har den svarta M116000-0013 sunburst så den blir lite gråaktig eller är det en helt annan tavla jag har sett det på?
Att man fortfarande ska behöva dunjacka, andra halvan av maj
Happy to oblige (du hittar många fler tidigare i denna tråd)Kör up en radda motivationsbilder
Happy to oblige (du hittar många fler tidigare i denna tråd)
Mycket fin! Beundrat den i flera år.Bjussar på en bild i befintligt utförande
Mycket fin! Beundrat den i flera år.
Jag har en 116000, så fel storlek tyvärrEtt tavelbyte bort
Jag har en 116000, så fel storlek tyvärr
@TheTaleTeller En bild till, från morgonlöpet.
Bästa OPn i mina ögon, är sugen på att hugga en till sommarenVit svenne med en blå arab.
Var in och kände på OP idag och jag var inställd på att lämna med en 36mm, tyvärr var alla 36or slut men fick fatt i en vit 39mm. Vit är inget för mig men fick ju chansen att klämma lite och jag ställde mig omedelbart frågan...Varför är det så många som köper 36mm? Min nuvarande klocka är 41mm och det tycker jag är för stort, men OP 39mm kändes perfekt och såg betydligt mindre ut än min Tissot jag bär dagligen..Lite mer slimmad på något sätt.
För att få storleksreferens la vi upp en 36mm DJ bredvid och den såg nästan feminin ut tycker jag. Men var jag än läser är det alltid någon som fäller kommentaren om att 36mm känns som den perfekta Rolexen, varifrån kommer den här åsikten som känns väldigt utbredd? Är det kanske bara jag som är van med min 41mm och därför tycker 36mm blir för litet eller är det min smak som omedvetet går mot lite större klockor? Handlederna är 17,5cm så inte särskilt grova. La en beställning på 39mm men så fort jag lämnade butiken funderade jag på att vända och även ta hem en svart 36mm bara för att ha den framför mig när jag gör valet..sjukt svårt.
Hur folk kan ta 34mm (oavsett hur snygg Olive-tavlan är) övergår mitt förstånd, känner man ens att det sitter något där?
Jag tycker helt klart det är en vanesak. Hade burit min 42mm Speedy i 20 år innan jag kompletterade med en 36mm Explorer. Var också först inne på en 39mm OP eftersom jag tyckte 36mm kändes för litet. Men det var ju för att jag var van vid Speedyn. Slog till slut ändå till på 36mm Explorer som kändes liten i början, men redan efter nån vecka så hade jag börjat vänja mig och insåg jag vilken fin storlek 36mm är. Klassiskt och elegant, men med 20mm luggbredd så blir den ju också sportig och subtilt stenhård på nåt sätt. En perfekt hybrid av stil och tool i mitt tycke. Jag har typ 16,5 cm platt handled. Är nu grymt sugen på en 36mm OP. Med de lite fetare bandhornen jämfört med Explorern tror jag den kommer bli fantastisk.@jla Mycket handlar om vad ögonen dina är vana med att se, hur mkt urtavla som täcker handleden så att säga.
36mm var ”the size” så sjukt länge, åtminstone för Rolex, och Rolex utan vridning eller krono osv. Så en stor nypa tradition handlar det om.
Jag har 16,5-17cm platt handled med rätt stora händer. För mig sitter den skitbra, och i min värld handlar det om proportionen mellan boett/länkbredd. Det är ju 20mm oavsett 36/39mm. För mig blir det förhållandet lite off, iom att Rolex maxicase har jäkligt feta bandhorn.
DJ har polerade bandhorn och mittlänk (och ofta jubilee-länk + räfflad glasring ) vilket gör DJ mer ”bling” för mig. Ibland kanske bling översätter till feminint? Där tycker alla olika
Dykare och krono’s får gärna vara större, 39-42mm.
Amen!Jag tycker helt klart det är en vanesak. Hade burit min 42mm Speedy i 20 år innan jag kompletterade med en 36mm Explorer. Var också först inne på en 39mm OP eftersom jag tyckte 36mm kändes för litet. Men det var ju för att jag var van vid Speedyn. Slog till slut ändå till på 36mm Explorer som kändes liten i början, men redan efter nån vecka så hade jag börjat vänja mig och insåg jag vilken fin storlek 36mm är. Klassiskt och elegant, men med 20mm luggbredd så blir den ju också sportig och subtilt stenhård på nåt sätt. En perfekt hybrid av stil och tool i mitt tycke. Jag har typ 16,5 cm platt handled. Är nu grymt sugen på en 36mm OP. Med de lite fetare bandhornen jämfört med Explorern tror jag den kommer bli fantastisk.
Grattis till ett av de mest mångsidiga uren på marknaden!Äntligen hämtat ut denna. Mycket nöjd och min oro att den skulle upplevas som för stor stämde inte