• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Adddoh

Omega
Någon som har/haft 34 mm med champagne-tavla?

A46CDE0B-38A5-4DC1-95E7-CF9825068C2C.jpeg
 

Timer

Panerai
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" :banghead: . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
 
Senast redigerad av en moderator:

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" :banghead: . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
Vilken AD? :banghead:
 

Johnel

Omega
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" :banghead: . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.

Måste varit ett tag sedan om de hade så många modeller ”i lager”? Självklart inte ok beteende men alla kan ha en dålig dag. Kanske även var i försäljningssyfte då de större modellerna tenderar att vara dyrare?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Vill inte peka ut. Hon kan ha haft en dålig dag och hennes beteende är nog inte representativt för butiken i fråga. Fått bättre hjälp av en annan person en annan gång.
Respekterar att du inte vill peka ut henne men jag personligen förstår inte att många ofta här inte vill ”outa” vilken AD de fått tveksam service från, speciellt inte i dessa tider med alla recensioner på Google och Facebook oavsett bransch. Det hjälper ju bara andra konsumenter att få en bättre helhetsbild av butiken i fråga så de kan skapa sig en egen uppfattning.
 

jla

Omega
Säljs inte blå 116000 (36mm) längre eller är den svår att få tag i? Tittat på hemsidorna hos några AD men de verkar bara lista 39mm. :(
 

Timer

Panerai
Respekterar att du inte vill peka ut henne men jag personligen förstår inte att många ofta här inte vill ”outa” vilken AD de fått tveksam service från, speciellt inte i dessa tider med alla recensioner på Google och Facebook oavsett bransch. Det hjälper ju bara andra konsumenter att få en bättre helhetsbild av butiken i fråga så de kan skapa sig en egen uppfattning.
Jag hör vad du säger, men jag vill inte skriva ut det som kan vara en engångsföreteelse. Hon var inte heller otrevlig, då hade jag skrivit ut butikens namn. Det var mer en illustration av den skeva manligt/kvinnligt debatten om klockors storlekar, där yrkesfolk borde vara mer vidsynta kan jag tycka.

Som sagt fick även bra service vid ett annat tillfälle.
 

PNM

Panerai
Jag hör vad du säger, men jag vill inte skriva ut det som kan vara en engångsföreteelse. Hon var inte heller otrevlig, då hade jag skrivit ut butikens namn. Det var mer en illustration av den skeva manligt/kvinnligt debatten om klockors storlekar, där yrkesfolk borde vara mer vidsynta kan jag tycka.

Som sagt fick även bra service vid ett annat tillfälle.

Stilen känns helt fel men tycker inte det är fel att kommentera maskulint/feminint generellt. Det kan ju vara så att någon inte är medveten om att den kan upplevas feminin och därför ångrar sitt köp efter omvärldens reaktioner. Men stilen borde inte vara ”den låter jag dig inte prova din fikus” utan mer ”många uppfattar nog detta som en damklocka idag, men historiskt så var detta en standardstorlek för herrur, så det beror på vad du föredrar” typ.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vill inte peka ut. Hon kan ha haft en dålig dag och hennes beteende är nog inte representativt för butiken i fråga. Fått bättre hjälp av en annan person en annan gång.
Varför berättade du historien om du inte vill berätta vilken butik det är?
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" :banghead: . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
9A0E528D-20F1-4053-986C-77BA79F7A6FF.jpeg

dricker en kopp kaffe på lunchen med min tjejklocka :cigar:
 

nept

Panerai
Har spanat lite på de mindre modellerna för att hitta nåt till min kära sambo som har ännu pluttigare armar än jag.

Vad jag förstått finns det en OP "Lady" på 26 mm (176200) och en OP på 31 mm (177200) att välja på i nuvarande sortiment, men jag har googlat mig tokig - visst borde det finnas nån slags överblick över utgångna modeller i storleksspannet? Allt man hittar online verkar ju handla om 34 och 36.. :D
 
Topp