Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så snyggt! Visst är den helt utan sunbursteffekt?Morgonljus. Trevlig valborg!
Stämmer, ingen sunburst alls!Så snyggt! Visst är den helt utan sunbursteffekt?
Vilken AD?När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
Vill inte peka ut. Hon kan ha haft en dålig dag och hennes beteende är nog inte representativt för butiken i fråga. Fått bättre hjälp av en annan person en annan gång.Vilken AD?
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
Respekterar att du inte vill peka ut henne men jag personligen förstår inte att många ofta här inte vill ”outa” vilken AD de fått tveksam service från, speciellt inte i dessa tider med alla recensioner på Google och Facebook oavsett bransch. Det hjälper ju bara andra konsumenter att få en bättre helhetsbild av butiken i fråga så de kan skapa sig en egen uppfattning.Vill inte peka ut. Hon kan ha haft en dålig dag och hennes beteende är nog inte representativt för butiken i fråga. Fått bättre hjälp av en annan person en annan gång.
Den finns på Rolex webbplats.Säljs inte blå 116000 (36mm) längre eller är den svår att få tag i? Tittat på hemsidorna hos några AD men de verkar bara lista 39mm.
Jag hör vad du säger, men jag vill inte skriva ut det som kan vara en engångsföreteelse. Hon var inte heller otrevlig, då hade jag skrivit ut butikens namn. Det var mer en illustration av den skeva manligt/kvinnligt debatten om klockors storlekar, där yrkesfolk borde vara mer vidsynta kan jag tycka.Respekterar att du inte vill peka ut henne men jag personligen förstår inte att många ofta här inte vill ”outa” vilken AD de fått tveksam service från, speciellt inte i dessa tider med alla recensioner på Google och Facebook oavsett bransch. Det hjälper ju bara andra konsumenter att få en bättre helhetsbild av butiken i fråga så de kan skapa sig en egen uppfattning.
Riktigt fin denna tavla också!
Jag hör vad du säger, men jag vill inte skriva ut det som kan vara en engångsföreteelse. Hon var inte heller otrevlig, då hade jag skrivit ut butikens namn. Det var mer en illustration av den skeva manligt/kvinnligt debatten om klockors storlekar, där yrkesfolk borde vara mer vidsynta kan jag tycka.
Som sagt fick även bra service vid ett annat tillfälle.
Varför berättade du historien om du inte vill berätta vilken butik det är?Vill inte peka ut. Hon kan ha haft en dålig dag och hennes beteende är nog inte representativt för butiken i fråga. Fått bättre hjälp av en annan person en annan gång.
Den är fantastisk! Ingen väntetid heller. I värsta fall finns den inte i lager hos AD:n men kan beställas hem på några veckor. Riktigt bra klocka!Vilket verk det här är..rycker i köptarmen.
När jag började bli intresserad av OP/DJ var jag inne på en viss Rolex-AD i Sthlm. Den kvinnliga expediten tyckte först att jag skulle prova en DJ41. Jag sa att större än en 36 går jag inte. Fick prova 36, tyckte den satt bra. Sedan pekade jag på den olivgröna OP34, som jag spanat in tidigare på nätet. Då sa hon att den "fick jag inte prova", den skulle bli för liten och "för kvinnlig" . Jag insisterade tyvärr inte, däremot provade jag en OP Date 34 vid ett annat tillfälle. Och nu har jag iofs landat i en OP36. Moral of the story är dock att trots allt strunta i expediter som borde veta bättre än att tala om för folk på förhand vad de passar i och inte. Ca 34mm var sweet spot för mansklockor i minst 30 år.
dricker en kopp kaffe på lunchen med min tjejklocka
Äger!
Som sagt, "Det var mer en illustration av den skeva manligt/kvinnligt debatten om klockors storlekar".Varför berättade du historien om du inte vill berätta vilken butik det är?
Verkligen! Har Rolex öppnat sina fabriker igen?Den är fantastisk! Ingen väntetid heller. I värsta fall finns den inte i lager hos AD:n men kan beställas hem på några veckor. Riktigt bra klocka!
Ingen aning faktisktVerkligen! Har Rolex öppnat sina fabriker igen?
Det är helt okej att använda tjejklocka, som jag nog sagt i nån annan tråd.
Högst onormal miljö för mig.
Tänkte om någon vill se hur en 34mm ser ut i en ”normal” miljö. Skogsutflykt med bullar