• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

20200419_103031-01.jpeg

Testade 36an med ”steel”-tavla idag. Riktigt fin! Någon som sitter på en sån? Vad tycker ni om läsbarheten?

Edit: såg att Idrottslararen postade en några poster upp!

Senast ändrad:
Testade 36an med ”steel”-tavla idag. Riktigt fin! Någon som sitter på en sån? Vad tycker ni om läsbarheten?

Edit: såg att Idrottslararen postade en några poster upp!
Har massor av bilder av den på mitt instagramkonto, www.instagram.com/mr.explorer_
Jag tycker inte det är några problem med läsbarheten, förutom om man tittar på tavlan från sidan men det är ju pga att det inte finns AR-coating. Upplever inte att den är svårare att läsa än explorern, jag har dock inget synfel.

Har massor av bilder av den på mitt instagramkonto, www.instagram.com/mr.explorer_
Jag tycker inte det är några problem med läsbarheten, förutom om man tittar på tavlan från sidan men det är ju pga att det inte finns AR-coating. Upplever inte att den är svårare att läsa än explorern, jag har dock inget synfel.

Härligt. Har gått och väntat på en 114060 för att komplettera min 126234, men nu kanske jag impulsköper denna OP istället! Du verkar nöjd av ditt Instagramkonto att döma.

Ni som har en 116000, hur upplever ni den storleksmässigt? Vet om att den är 36mm men på vissa bilder ser den betydligt större ut.
Vet inte var du kommer ifrån i fråga om vana att bära klockor av viss storlek. Jag har förhållandevis smal handled men bär gärna klockor uppemot 42 mm. Så för mig är 136000 med sina 36 mm definitivt inte en stor klocka. Å andra sidan, jag upplever den inte som särskilt liten heller. Jag har testat Cartier 35 mm (Santos medium) och jag anser inte att OP:n upplevs mycket större. Har du möjlighet ska du förstås testa. Nu vet jag inte om min frus åsikter ingjuter lugn i dig men hon tycker att OP:n är lite för fjantig på mig :p

Tänker fortfarande på den, så kanske blir ett köp när jag hämtar ut min Datejust från reparation. Har du några kommentarer om klockan efter att ha ägt den ett tag?

Tänker fortfarande på den, så kanske blir ett köp när jag hämtar ut min Datejust från reparation. Har du några kommentarer om klockan efter att ha ägt den ett tag?
Jag gillar den mer och mer för varje dag, ångrar inte en sekund att jag köpte den. Önskar att den hade easy-link bara, då hade den varit helt perfekt. Gillar också att den är väldigt under radarn, folk har märkt att jag burit Rolex när jag haft Explorern men aldrig OP:n.

Jag gillar den mer och mer för varje dag, ångrar inte en sekund att jag köpte den. Önskar att den hade easy-link bara, då hade den varit helt perfekt. Gillar också att den är väldigt under radarn, folk har märkt att jag burit Rolex när jag haft Explorern men aldrig OP:n.

Härligt. Ja jag använder easylink varje dag på min Datejust. Frågade Rob Engström och de sa att de inte kan montera easylink på OP, tyvärr.

Blå Datejust med fluted bezel och jubilee känns som en bra parhäst till en OP 36 med ståltavla, oysterlänk och slät bezel.

Det är möjligt att denna fråga ställts och besvarats 100 gånger i denna tråd, men eftersom jag inte hittar något ställer jag den ändå!
Hur mycket går det att pruta på en OP hos en AD? Är oerhört sugen på en 34 mm med grön urtavla men är lite otaggad på att förlora mycket pengar ifall jag skulle bestämma mig för att sälja den i framtiden. :)
Har någon egna erfarenheter uppskattas det med!

Tack på förhand!
Johan

Det är möjligt att denna fråga ställts och besvarats 100 gånger i denna tråd, men eftersom jag inte hittar något ställer jag den ändå!
Hur mycket går det att pruta på en OP hos en AD? Är oerhört sugen på en 34 mm med grön urtavla men är lite otaggad på att förlora mycket pengar ifall jag skulle bestämma mig för att sälja den i framtiden. :)

Tack på förhand!
Johan

I Sverige tror jag det blir svårt. Jag fick 10% rabatt på listpris när jag köpte min OP på Kanarieöarna förra året.

Tack på förhand!
Johan
köp den svarta 34an istället!!!
en av rolex mest cleana klockor som ger lite vibtage vibbar

Tack på förhand!
Johan
en svart 34a är något jag faktiskt skulle kunna tönka mog att äga!
20180519_124602.jpg

Går fan inte att hitta en cleanare rolex än denna tycker jag!
den känns som en dj36a på armen

Tillbaka
Topp