• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

4860C064-21F0-4310-A151-E6290FB783B2.jpeg

Äntligen hämtat ut denna. Mycket nöjd och min oro att den skulle upplevas som för stor stämde inte
Grattis! Wrist shots? :)

@Idrottslararen Nu är jag ganska ny i klockvärlden men håller verkligen med. Kan det vara att klockan saknar datum därav att många väljer datejust eller väljer billigare modeller pga få/ingen funktion förut att visa tiden

@Idrottslararen Nu är jag ganska ny i klockvärlden men håller verkligen med. Kan det vara att klockan saknar datum därav att många väljer datejust eller väljer billigare modeller pga få/ingen funktion förut att visa tiden
Suben finns utan datum, Speedmastern och Daytonan. Tror inte det är datumet, men vem vet. Behövs nog bara reklam i form av kändisar för att få igång en modell ordentligt i popularitet.

Första advent, perfekt tillfälle att starta en ny tråd, nämligen Oyster Perpetual tråden (34mm, 36mm eller 39mm) Alla är välkomna!

Var först inne på en datejust men efter missförstånd nere hos Gassan blev det den andra klockan som delade förstaplats på min lista, Rolex 116000, 36mm Steel.

Kort historia: Ringde till Bergströms Ur och frågade efter en 116000. De hade ingen inne och nästa leverans skulle komma i början på januari. Då jag visste att min svåger skulle hälsa på familjen i Amsterdam, bad jag honom ringa till Gassan och lägga undan en. Igår kom han hem med ett paket till mig :)

Bjuder självklart på bilder!

C9019816-2355-41B7-8BF6-BA7467C9CFB3.jpeg

BACB9605-F059-4E17-BB5C-E580C37EB41C.jpeg

1422EF17-15EA-44C6-9EEB-9ED29089B2A6.jpeg

Ös in mer bilder nu!
Ska lägga Gassan på minnet för framtida köp om det är både bra service och bra pris

Måste ju slänga in en Red Grape. Mycket trevlig såhär i sommartider...
C0CC1FAF-68D0-4625-AE6A-1BCBAC2A7A38.png
Om de inte kostade 57 000 kr* skulle jag lätt ha en Red Grape 116000 för att variera med. Så otroligt snygg och definitivt unisex.

* Jo visst kan man ha en extra tavla men inget jag skulle kunna eller våga byta själv, och en AD tar några tusen för att byta har jag uppfattat.

Ibland busar min OP och tror att den är en Explorer.
970A353B-EAB8-4DC6-99DC-BA13E4EB0D4B.jpeg

Då tröstar jag och säger: ”det behövdes ingen expy-hype för att jag skulle välja dig”.
Bara det faktum att man faktiskt kan gå in i en butik och köpa den där + att den är så jäkla snygg gör att jag hellre tar den än en Explorer :)
36mm är grymt också!

Tillbaka
Topp