• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Fick hem denna igen häromdagen. OP har ju faktiskt kommit med färgglada och bra tavlor även innan förra årets släpp...
6B4632BC-7054-4E8B-A55A-747BBC8092A6.jpeg
 
Snart får jag äntligen börja posta bilder i denna tråd! Fick ett samtal idag🤩

(Tanken har slagit mig att det vore väl fan om dem april-foolar mig😂)
Denna kan jag bjuda på...

Jag hade, trodde jag, bra kontakt med en ansvarig i en större klockbutik. Vi pratade om OP36 och de nya färgerna.

Visade intresse för den gula och den turkosa. Han lovade såklart inget men skulle höra av sig.

Tre månader senare får jag ett mail från en av hans kollegor.

- Hej, du var intresserad av en OP36. Vi fick precis in en. Vill du svänga förbi?

Woho, tänkte jag, nu blir en fellow KS:are glad. Jag har ju redan fått mina två via en annan AD.

Men... De skrev aldrig vilken färg det var så jag mailade tillbaka och frågade...

- Hej! Kul! Vilken färg är det på tavlan? Gul? Turkos?

- Hej igen!
Det är en silver!

💀💀💀💀💀💀💀💀
 
Denna kan jag bjuda på...

Jag hade, trodde jag, bra kontakt med en ansvarig i en större klockbutik. Vi pratade om OP36 och de nya färgerna.

Visade intresse för den gula och den turkosa. Han lovade såklart inget men skulle höra av sig.

Tre månader senare får jag ett mail från en av hans kollegor.

- Hej, du var intresserad av en OP36. Vi fick precis in en. Vill du svänga förbi?

Woho, tänkte jag, nu blir en fellow KS:are glad. Jag har ju redan fått mina två via en annan AD.

Men... De skrev aldrig vilken färg det var så jag mailade tillbaka och frågade...

- Hej! Kul! Vilken färg är det på tavlan? Gul? Turkos?

- Hej igen!
Det är en silver!

💀💀💀💀💀💀💀💀
Men vad typiskt😅 Vilken fin tanke av dig!

Också väldigt kul att både du och jag har fallit för exakt samma färger! Tycker båda är MAGISKA! Jag ska hämta upp min nästa lördag. Står dock i kö även på den andra så jag hoppas verkligen den trillar in också🤞🏼
 
Men vad typiskt😅 Vilken fin tanke av dig!

Också väldigt kul att både du och jag har fallit för exakt samma färger! Tycker båda är MAGISKA! Jag ska hämta upp min nästa lördag. Står dock i kö även på den andra så jag hoppas verkligen den trillar in också🤞🏼

Hur fasiken klarar du av att behärska dig i över en vecka??
Jag hade varit hos min AD på 10 minuter blankt! 😂
 
Min 39a och en jämföreselbild på 36an i samma färg hos AD.
 

Bilagor

  • D0E15BC4-6B84-4A48-B3E2-387632E649CC.png
    D0E15BC4-6B84-4A48-B3E2-387632E649CC.png
    814.9 KB · Visningar: 71
  • 79283B92-27C0-4CC1-8D7D-278F5CD8B2D6.png
    79283B92-27C0-4CC1-8D7D-278F5CD8B2D6.png
    737.5 KB · Visningar: 73
  • 4E150526-AAAF-46E4-AB5D-E13A20CFECF9.jpeg
    4E150526-AAAF-46E4-AB5D-E13A20CFECF9.jpeg
    248 KB · Visningar: 75
  • D180A5D4-FA95-47F8-A64C-44BF80783BAF.jpeg
    D180A5D4-FA95-47F8-A64C-44BF80783BAF.jpeg
    202.2 KB · Visningar: 78
Är sjukt nöjd 😍. Och att jag vågade mig på 36mm äntligen! Vill nog aldrig ha något större längre känner jag då den sitter så sjukt bra. Köar du på någon just nu? 😀
Tyvärr... Slog till på DJ36 istället. Orkade inte vänta. 😅 Älskar DJ men vill ha en OP36 också. Vilka bekymmer man har haha. Verkar ju vara stängda kölistor nu? Jagar beggat eller eventuellt från gråis.
Verkligen. Blir det modern Rolex för mig är det denna som gäller, riktigt clean och enkel.
Håller med! Är enkelheten som tilltalar mig. Hela klockan känns så otroligt balanserad!
 
Någon som är sugen på att byta färg på tavlan när de släpps från Rolex ? Hörde från AD att man inte får behålla sin gamla urtavla när man byter!? ”Rolex” vill inte ha lösa delar ute på marknaden. Någon som vet mer om detta? Stämmer det ? 😦
 
Tillbaka
Topp