• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

lladron

Cartier
2-Faktor
Osnyggt. Du ”valde att behålla den istället” men sen säljer till en annan?
Ja och nej, jag började ångra mig. För att sen bestämma mig för att sälja den till en annan person som jag också hade kontakt med från början. Personen som klagade ovan, hans första meddelande handlade om ett byte som jag inte var intresserad av. Därför skrev jag med andra redan från början med rent köp. Jag får välja köpare och vela hur mycket jag vill innan försäljning. Nu valde jag en person som jag var bekväm med, till slut.
 

dajen

Cartier
Herregud, vad är det för nivå i tråden? Det har varit högt tryck och många har hört av sig angående klockan. Det är klart det kan hända att han velar och att han sen väljer att sälja den till någon annan. Han ska inte behöva skriva en individuell förklaring till alla som skrev PM om klockan och absolut inte behöva förklara sig i detta forum. Ta det separat i PM om ni är missnöjda. Jag antar att vi alla är vuxna. Så bete er.
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Säljaren har full rätt att välja köpare. Man kan tycka det är lite osnyggt om man själv blir påverkad (inte kan köpa klockan man vill) men i slutändan spelar det ingen roll. Säljaren säljer till den han eller hon vill.
Det stämmer helt! Tycker dock att man kan vara ärlig med vad det är som är fel (priset, avståndet eller ja vad det nu kan vara) då istället för att nämna att man inte ska sälja klockan eller liknande.
Jag har släppt det.
Inget ont
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Kunde såklart ha pmat, vart bara smått chockad att den var tydligen såld.
Men upp med bilder nu för rosa är fan den fetaste av 126000 @Dbrasco
Bidrar med bild på min gamla 116000
IMG_20200322_172459.jpg
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Jag pm:ade typ 2 minuter efter annonsen kom ut att jag köper klockan och vi pratade tidigt på telefon.
En affär är klar när vara och pengar bytt ägare. Jag är jätteglad att jag fick chansen att köpa klockan efter en justering av priset och möjligheten att göra affär samma kväll.
Förstår att andra kan bli besvikna men vill poängtera att jag tycker det hela slår lite fel. Vi har en person som annonserar en klocka till ett vettigt pris och sen blir det negativ eftersmak.

Tror jag kan bidra med en rätt lång lista om jag radar upp alla som velat köpa mina klockor och sedan försvinner.. eller de klockor jag vill köpa och sedan inte ens får någon respons på mina pm..

Jag har givetvis inte alla detaljer men mitt intryck är denna sympatiska säljare får lite väl hård kritik..

Lämnar diskussionen iom detta.
 

juni1990

Breitling
Kan man simma med en Rolex OP med tanke på urverk ? Vet att de klarar vattentäthet men själva mekanismen, klarar de krafter, accelerationen, "slag " mot vattenyta vid t.ex. crawl ?

Tänker inte gå och köra längder i bassängen med min nya OP men teoretiskt, hur klarar de sig i sådana situationer?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kan man simma med en Rolex OP med tanke på urverk ? Vet att de klarar vattentäthet men själva mekanismen, klarar de krafter, accelerationen, "slag " mot vattenyta vid t.ex. crawl ?

Tänker inte gå och köra längder i bassängen med min nya OP men teoretiskt, hur klarar de sig i sådana situationer?
Inga problem, Oyster boett är stort sett samma sak som vattentät klocka. Kör!

edit: Superlative certifieringen gör på sig med 🙂
 

Mr.Brown

Breitling
Hej på Er! Jag är relativt ny på forumet och har en fråga. Finns det något sätt att bevaka när det säljs t ex en Rolex 116000 eller 126000 på K&S? Hur gör man då? Tacksam för feedback.
 
Topp