Och bättre caseUppgraderat urverk och Easy-link. OP blir bara bättre och bättre helt enkelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och bättre caseUppgraderat urverk och Easy-link. OP blir bara bättre och bättre helt enkelt
Är väl bara problemet att listorna är stängda eller med 24mån väntetid.
Vet du något som jag inte vet ?Ja Rolex är Rolex förstås men ingenting är omöjligt
Vet du något som jag inte vet ?
Alla färgade OPs verkar vara superheta. Tvekmacka att de kommer bli lättare i framtiden... om din källa inte är direkt från Rolex HQ skulle jag klassa det som spekulation.Kollar på TPG och de diskuterade den gula 36an och Anthony sa ”impossible to get” eller ha en jäkla bonnröta, är det på riktigt så även i Sverige (han har ju även ett egenintresse i att säga så)? Jag hörde att produktionen inte riktigt är på fullt för dessa än och att det kommer bli enklare att få tag på de färgade när de kan producera mer, källa låter jag vara anonym.
Hänger inte på produktionen utan AD som vill maximera sin vinst.Kollar på TPG och de diskuterade den gula 36an och Anthony sa ”impossible to get” eller ha en jäkla bonnröta, är det på riktigt så även i Sverige (han har ju även ett egenintresse i att säga så)? Jag hörde att produktionen inte riktigt är på fullt för dessa än och att det kommer bli enklare att få tag på de färgade när de kan producera mer, källa låter jag vara anonym.
Hänger inte på produktionen utan AD som vill maximera sin vinst.
AD har ett antal klockor allokerat per år så inte riktigt affär för dom att beställa det billigaste från kollektionen.
Det var inte Rolex HQAlla färgade OPs verkar vara superheta. Tvekmacka att de kommer bli lättare i framtiden... om din källa inte är direkt från Rolex HQ skulle jag klassa det som spekulation.
Det var inte Rolex HQ
Aha, så allokering sker oavsett modell? till exempel; Klockhandlare Klockson är Rolex AD och har 10 Rolex allokerade till sig. Då får klockson välja vilka 10 det är? (Låter konstigt). Det borde (haha vem fan är jag?) ju vara så att klockson har 10 Rolex allokerade, varav XX subbar, XX DJ osv..
Nu vet jag ju att du kan väldigt mycket och har bra insyn så det är sjukt intressant att få lära sig, så exemplet är till för att även jag ska fatta. Vet man vad AD har för marginaler på respektive modell? Kan det variera mellan olika ad’s?
TackAD får som sagt X antal klockor per år.
Självklart måste dom plocka från hela sortimentet men får dom 2000 klockor per år så vore det en dålig affär att beställa 100 OP som idag är det billigaste i kollektion.
AD har 37% i marginal på Rolex över hela kollektionen världen över. Sen kan det diffa i valuta åt båda hållen.
Tidigare har det pratats om att AD inte vet vad de får skickade till sig. Att de kunde få en het modell med 15 kalla modeller. Det var bara ta emot och gilla läget.AD får som sagt X antal klockor per år.
Självklart måste dom plocka från hela sortimentet men får dom 2000 klockor per år så vore det en dålig affär att beställa 100 OP som idag är det billigaste i kollektion.
AD har 37% i marginal på Rolex över hela kollektionen världen över. Sen kan det diffa i valuta åt båda hållen.
Med planering vet man till stor del vad som kommer. Sen kan det vara modeller/tavel-kombinationer som hamnar på backorder.Tidigare har det pratats om att AD inte vet vad de får skickade till sig. Att de kunde få en het modell med 15 kalla modeller. Det var bara ta emot och gilla läget.
Har det någonsin varit så?
Då verkar det stämma. Den AD jag har bäst kontakt med brukar säga att modell X är allokerad för hela året osv...Med planering vet man till stor del vad som kommer. Sen kan det vara modeller/tavel-kombinationer som hamnar på backorder.
När har de uppskattat att du ska få den?Morgonens promenix gick i blått men börjar bli otålig efter min efterlängtade guling nu.
6-12 månader har jag för mig så gissningsvis är det ett par månader bort.När har de uppskattat att du ska få den?
Kul! När ställde du dig i kö?6-12 månader har jag för mig så gissningsvis är det ett par månader bort.
Men det kan säkert bli längre än så.
Ställde mig på kö för en blå och en gul i oktober. Den blå kom i mars så det var trevligt men det var betydligt högre efterfrågan på den gula. Ja ja för eller senare så kommer denKul! När ställde du dig i kö?
Ändå bra att du fick köa på bådaStällde mig på kö för en blå och en gul i oktober. Den blå kom i mars så det var trevligt men det var betydligt högre efterfrågan på den gula. Ja ja för eller senare så kommer den
Ja absolut! Frågade om det var ok att göra så och det var detÄndå bra att du fick köa på båda
Diggar verkligen den tavlan den eller den blå med siffror är favvo.Kollar in seniorernas senaste planteringsprojekt.
Du kommer ju bli gul o blåMorgonens promenix gick i blått men börjar bli otålig efter min efterlängtade guling nu.
PrecisDu kommer ju bli gul o blå
Tack. Jag föll för den direkt när jag såg den. Tänkte direkt att det var en ”vit Explorer”.Diggar verkligen den tavlan den eller den blå med siffror är favvo.