• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Mr.Brown

Breitling
Hej på Er!
Vad tror ni om Basel World 2022? Är det någon som vågar killgissa om Rolex kommer att göra några ändringar på utbudet av Oyster Perpetual? Andra färger, urtavlor etc.
MVH
Super-Novis
 

Mr.Brown

Breitling
Jag hoppas att 3-6-9:an kommer tillbaka i en ny form men det kanske dröjer några år till. Annars är ju inte Rolex känt för att göra snabba ändringar, dock tillverkades väl OP39:an med vit eller svart urtavla under bara två år? Det är den kortaste prod.perioden/ändringen av utbudet som jag kan komma på iaf.
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Piggar upp i höstvädret.
104DCC6B-E4B0-4875-B791-C45A66371BC7.jpeg
69FA2F98-6A2B-48E1-9A90-F11BF1899107.jpeg
 

hs01jowe

KS Explorers Club
Handlare har som jag förstår begränsad tilldelning av OP totalt sett och de vet inte på förhand vilka färger de får. Men det var så jag uppfattade det, någon har säkert bättre koll :)

Jo, jag pratade med Bergströms och de sa att de inte har en aning på förhand vad som dyker upp i leveranserna som kommer månadsvis.
Trodde dock att de svarta blev liggande och färgerna gick iväg, men det verkar ha blivit helt galet med tryck på allt.

Har alltid förespråkat 36mm och då är man van vid att det alltid finns hemma då alla andra verkar köpa 39 och större 😅
 

Pampen300

Breitling
Hej på er!
Jag är ruggigt sugen på nedan OP 39. Modellen är från 2020 och den är begagnad men i mkt bra skick/unworn. Jag har fått möjlighet att köpa denna skönhet för 68-70k.

Jag förstår att priset är premie och i absoluta överkant men skulle gärna ha en omgående och därför välja att betala extra. Då jag egentligen inte alls är kunnig på prismodeller tänkte jag ändå höra med er experter här på forumet 😊

Är priset helt orimligt eller dyrt men ändå Ok i förhållande till övrig andra hands marknad? (Vad jag kan se är det på ett ungefär samma vad andra försöker sälja sina OPs för)

supertacksam för svar/reflektioner!
 

Bilagor

  • D8B2233C-C0A9-4FE5-BA05-AF244C18EF13.png
    D8B2233C-C0A9-4FE5-BA05-AF244C18EF13.png
    89.5 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:

Olpes

Cartier
Hej på er!
Jag är ruggigt sugen på nedan OP 39. Modellen är från 2020 och den är begagnad men i mkt bra skick/unworn. Jag har fått möjlighet att köpa denna skönhet för 68-70k.

Jag förstår att priset är premie och i absoluta överkant men skulle gärna ha en omgående och därför välja att betala extra. Då jag egentligen inte alls är kunnig på prismodeller tänkte jag ändå höra med er experter här på forumet 😊

Är priset helt orimligt eller dyrt men ändå Ok i förhållande till övrig andra hands marknad? (Vad jag kan se är det på ett ungefär samma vad andra försöker sälja sina OPs för)

supertacksam för svar/reflektioner!
Fullset? Årtal? Polerad?
 

PJZ

Cartier
Hej på er!
Jag är ruggigt sugen på nedan OP 39. Modellen är från 2020 och den är begagnad men i mkt bra skick/unworn. Jag har fått möjlighet att köpa denna skönhet för 68-70k.

Jag förstår att priset är premie och i absoluta överkant men skulle gärna ha en omgående och därför välja att betala extra. Då jag egentligen inte alls är kunnig på prismodeller tänkte jag ändå höra med er experter här på forumet 😊

Är priset helt orimligt eller dyrt men ändå Ok i förhållande till övrig andra hands marknad? (Vad jag kan se är det på ett ungefär samma vad andra försöker sälja sina OPs för)

supertacksam för svar/reflektioner!
Är den fullset, opolerad och i bra skick hade jag kört.
 

jla

Omega
Hej på er!
Jag är ruggigt sugen på nedan OP 39. Modellen är från 2020 och den är begagnad men i mkt bra skick/unworn. Jag har fått möjlighet att köpa denna skönhet för 68-70k.

Jag förstår att priset är premie och i absoluta överkant men skulle gärna ha en omgående och därför välja att betala extra. Då jag egentligen inte alls är kunnig på prismodeller tänkte jag ändå höra med er experter här på forumet 😊

Är priset helt orimligt eller dyrt men ändå Ok i förhållande till övrig andra hands marknad? (Vad jag kan se är det på ett ungefär samma vad andra försöker sälja sina OPs för)

supertacksam för svar/reflektioner!
Jag har den modellen och har blivit erbjuden 65k privat (kompis men ändå) och ADs värderade den utifrån bilder till norr om 50k. Då har min en del hairlines och annat skit som tyvärr kommer från dagligt användande. Vill du verkligen ha den, köp den. Om det är fullset givetvis. Jag betalade 62k tror jag från handlare så tycker inte 70k är något jättepris för en klocka som inte tillverkas längre.
 
Topp