• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Perfekt stealthy Rolex.
655EB306-06E2-4465-8EBF-E2F477F56AA4.jpeg
 

_bb58_

Cartier
Jag frågade det här även i Rolex tråden men fick inget svar. Kanske går det lite bättre här :). Är det någon som har koll på hur lång väntetid det är på en OP 31mm? Jag snackade med Krons som bara ville säga att det lista på den men de ville inte uppge något om väntetid utan att jag skulle komma till butiken då det enligt dem är Rolex policy att aldrig berätta väntetid via telefon… det är ju inte som att jag bad om en daytona..
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag frågade det här även i Rolex tråden men fick inget svar. Kanske går det lite bättre här :). Är det någon som har koll på hur lång väntetid det är på en OP 31mm? Jag snackade med Krons som bara ville säga att det lista på den men de ville inte uppge något om väntetid utan att jag skulle komma till butiken då det enligt dem är Rolex policy att aldrig berätta väntetid via telefon… det är ju inte som att jag bad om en daytona..
Listor och kötid diskuteras i denna tråd:

Kötid beror på vem du är och vilken färg du vill ha. Har du historik hos AD? Det lär vara mycket längre kötid på en Tifffany än en silver osv.

När jag frågade om kötid på en OP34 så var det ca 6 månader så det kanske kan ge en indikation.
 

_bb58_

Cartier
Jo det är klart, det var den rosa jag frågade om. 6 månader på 34 låter inte så farligt ändå sen är frågan om inte kötiden borde vara kortare på 31mm då den känns mindre populär. Har ingen historik med Krons men efter det bemötandet så lär jag inte vända mig till dem igen.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jo det är klart, det var den rosa jag frågade om. 6 månader på 34 låter inte så farligt ändå sen är frågan om inte kötiden borde vara kortare på 31mm då den känns mindre populär. Har ingen historik med Krons men efter det bemötandet så lär jag inte vända mig till dem igen.
Svårt även vilken AD som helst att kunna uppskatta kötiden. Just nu ligger det ju en viss osäkerhet i hur snabbt de får igång den nya fabriken. Klart man ska få ett trevligt bemötande.

Så det du anser som dåligt bemötande är att de 1. inte kunde uppge uppskattad kötid och 2. att du skulle kika förbi butiken för att kunna skriva upp dig på lista?! :rolleyes:

Men man måste kunna acceptera att de inte vill eller kan uppskatta hur lång kötid det är. Om de får samma fråga 50ggr om dagen ang. kötid på Rolex. Sannolikheten att minst 1/4 kommer tillbaks sura för att de inte blivit kontaktade efter 6månader.
Med tanke på hur mycket klockor som köps från AD för att sedan läggas ut på C24, LW etc. så känns det rimligt att de vill träffa personen i fråga först som vill skriva upp sig.
 

_bb58_

Cartier
Svårt även vilken AD som helst att kunna uppskatta kötiden. Just nu ligger det ju en viss osäkerhet i hur snabbt de får igång den nya fabriken. Klart man ska få ett trevligt bemötande.

Så det du anser som dåligt bemötande är att de 1. inte kunde uppge uppskattad kötid och 2. att du skulle kika förbi butiken för att kunna skriva upp dig på lista?! :rolleyes:

Men man måste kunna acceptera att de inte vill eller kan uppskatta hur lång kötid det är. Om de får samma fråga 50ggr om dagen ang. kötid på Rolex. Sannolikheten att minst 1/4 kommer tillbaks sura för att de inte blivit kontaktade efter 6månader.
Med tanke på hur mycket klockor som köps från AD för att sedan läggas ut på C24, LW etc. så känns det rimligt att de vill träffa personen i fråga först som vill skriva upp sig.
Det var ju även tonen som var i samtalet som kändes mindre inbjudande.
Min uppfattning är ju att en 31mm OP inte är en lika het modell som många andra men det verkar ju då som att alla modeller behandlas lika. Att dom inte kan uppskatta kötiden är en sak men att säga att han bara uppger kötiden om jag kliver in i butiken och att det är en policy från Rolex den köper jag inte på samma sätt.
Men nu ska vi inte gå off topic för mycket.
 

JEsper_J

Breitling
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008
 

Bilagor

  • 126000.jpg
    126000.jpg
    334 KB · Visningar: 41

j0cke9100

Omega
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008
åh va vacker, jag fick bara välja blå, svart eller silver när jag beställde förra året trots två tidigare köp, så du hade tur :D
 

Bilagor

  • IMG_4092.jpg
    IMG_4092.jpg
    419.6 KB · Visningar: 39

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008
Härligt! Riktigt fin!
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008
Grattis till nyköpet. Superläcker 👍
 

dajen

Cartier
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008

Fantastisk!!
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Så får man äntligen posta i denna tråd! Skönt avslut på första veckan efter semestern. 14 månaders vänt. Köpt Rålle tidigare men troligtvis ingen prioriterad kund. Glad man 'får' köpa iaf haha. Rob E i Tokholm. Trevligt bemötande från dag ett innan man hade handlat första dinkan för några år sedan, och så även fortfarande.
OP 36mm. 126000-0008

Vill. Haaa!!
Grattis!
 
Topp