• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppningstråd - Secret Santa 2015

Nu har jag fått mitt paket. Tror jag...
Postat i Malmö och jag känner inga skåningar så det är nog secret Santa.
Tack för ingenting! :)
WP_20151223_10_55_43_Pro.jpg

Smidig julklapp. Tar ingen plats...

Hämtade ut mitt paket på posten idag.

spännande! Tydliga instruktioner :)
image.jpeg

Och en fint rim! :D
image.jpeg

Vilket arbete som är nerlagt!

Spänningen stiger!
image.jpeg

En karaff! Som jag funderat ett bra tag på att skaffa.
image.jpeg

Och något mer :)

En sjukt fin Citizen!
image.jpeg

Tack hemliga tomten!!
(Vars namn stod på avi:t. hahaha)

image.jpeg

God Jul!

ÄNTLIGEN!!! Mitt paket har tydligen legat på posten några dagar. Fick inte avin förrän igår em. Men nu så!! Fint paket dessutom..
image.jpeg

Hmmm.. Snirklig handstil? Tyder på kreativa eller feminina anlag?! Eller både och?
Rycker genast av papperet.. Va? En ljudklapp?
image.jpeg

Nä så enkelt kan det knappast vara.. Öppnar vidare..
Men va faan?! Den där bilden känner jag ju igen??!! Fin låda!!
image.jpeg

Mycket fin låda till och med!! Vilken underbar Julfärg på bandet!!! Som jag skrev innan.. Kreativt! Mycket kreativt!
image.jpeg

Shit pommfritt!! Denna tomte har gått all in!! Verkligen all in!! Kan det vara så att min dragning mot orange framgått så tydligt?!
image.jpeg

Va faan kan det vara?!?!
Jo en sån här..!!
image.jpeg

Inte många som kan njuta av snöfall över sin PO chrono denna Jul. I alla fall inte i mina trakter:)
Stort stort tack till min Secret Santa!! Denna klapp måste gå till historien som en av de mest personliga OCH kreativa någonsin!!
Bara ett problem... Nu blev jag sugen på att byta klocka...!;-)
Återigen STORT STORT tack!!

ÄNTLIGEN!!! Mitt paket har tydligen legat på posten några dagar. Fick inte avin förrän igår em. Men nu så!! Fint paket dessutom..
image.jpeg

Hmmm.. Snirklig handstil? Tyder på kreativa eller feminina anlag?! Eller både och?
Rycker genast av papperet.. Va? En ljudklapp?
image.jpeg

Nä så enkelt kan det knappast vara.. Öppnar vidare..
Men va faan?! Den där bilden känner jag ju igen??!! Fin låda!!
image.jpeg

Mycket fin låda till och med!! Vilken underbar Julfärg på bandet!!! Som jag skrev innan.. Kreativt! Mycket kreativt!
image.jpeg

Shit pommfritt!! Denna tomte har gått all in!! Verkligen all in!! Kan det vara så att min dragning mot orange framgått så tydligt?!
image.jpeg

Va faan kan det vara?!?!
Jo en sån här..!!
image.jpeg

Inte många som kan njuta av snöfall över sin PO chrono denna Jul. I alla fall inte i mina trakter:)
Stort stort tack till min Secret Santa!! Denna klapp måste gå till historien som en av de mest personliga OCH kreativa någonsin!!
Bara ett problem... Nu blev jag sugen på att byta klocka...!;-)
Återigen STORT STORT tack!!

Sjukt imponerad.
Applåd till den kreativa tomten.
Stort grattis @RicVin

Galet fina och personliga presenter alla har fått i år. Era hemliga tomtar verkar verkligen ha tänkt till i många av fallen. Nu ångrar jag lite att jag valde att inte vara med i år...

Jag har också fått paket från Tomten. Trots att jag inte varit med i Secret Santa....?
Kanske har jag varit snäll i år? Eller tvärt om?!
image.jpeg

Är det partypulver? Är det Mjältbrand?!!! :nailbiting:

Nej, Ceriumoxid i pulverform som tydligen skall vara bra att polera mineralglas med! (Jag håller ju på att försöka få till orginalglaset på min Speedmaster MkII). Nu skall jag bara sätta mig in i hur det fungerar.
Stort tack hemlige Tomten, eller hemlig och hemlig, avsändare avslöjade att det var @rogart-63 :)
Stort tack, mycket snällt och det uppskattas. Riktig KS-anda, God Jul!

Senast ändrad:
Äntligen.

Julstöket och fyraårs-kalaset avklarat. Hela familjen samlad på landet. Brasan tänd. En stunds lugn egentid.

Fin julklapp från @secretsanta!
DSC_0058.JPG

Fram med saxen och ut tittar lite trevlig bubbelplast, perfekt som leksak till bebisen...
DSC_0059.JPG

NO FRIKKIN' WAY???
En ny klocka?? En stål-Seiko med vit tavla, skitsnygg och i jättebra skick!!
(Det krävs nog lite kontext här, så att min entusiasm inte misstas för ironi av Er ungdomar: Jag hamnade i ekonomiskt trubbel för snart ett år sen, fick sälja av alla klockor och har haft köpstopp sen dess. Min samling består av två defekta Omegor, en gammal Citizen, en Orient och lite mögel... That's it! Så ja, jag blev genuint uppspelt..!!)
DSC_0060.JPG

Originalband!!
DSC_0065.JPG

Som ros på denna redan smaskiga juletårta låg det med ett sprillans nytt Hirschband i äkta alligatorprägel. Supersnyggt!
DSC_0064.JPG

Som en ytterligare bonus visar det sig nu att den håller tiden helt ok och fungerar som den ska! I love it!!
Den är numera min favorit- och vardagsklocka!!!
DSC_0067.JPG

Den passar helt perfekt till julstämningen, och den rödbruna färgen i bandet matchar min Martell framför brasan alldeles utmärkt...
DSC_0103.jpg

Stort TACK till årets utan tvekan bästa Secret Santa!! Med hopp om julefrid och mellandagsfynd!!
/ Calle

Äntligen.

Julstöket och fyraårs-kalaset avklarat. Hela familjen samlad på landet. Brasan tänd. En stunds lugn egentid.

Fin julklapp från @secretsanta!
DSC_0058.JPG

Fram med saxen och ut tittar lite trevlig bubbelplast, perfekt som leksak till bebisen...
DSC_0059.JPG

NO FRIKKIN' WAY???
En ny klocka?? En stål-Seiko med vit tavla, skitsnygg och i jättebra skick!!
(Det krävs nog lite kontext här, så att min entusiasm inte misstas för ironi av Er ungdomar: Jag hamnade i ekonomiskt trubbel för snart ett år sen, fick sälja av alla klockor och har haft köpstopp sen dess. Min samling består av två defekta Omegor, en gammal Citizen, en Orient och lite mögel... That's it! Så ja, jag blev genuint uppspelt..!!)
DSC_0060.JPG

Originalband!!
DSC_0065.JPG

Som ros på denna redan smaskiga juletårta låg det med ett sprillans nytt Hirschband i äkta alligatorprägel. Supersnyggt!
DSC_0064.JPG

Som en ytterligare bonus visar det sig nu att den håller tiden helt ok och fungerar som den ska! I love it!!
Den är numera min favorit- och vardagsklocka!!!
DSC_0067.JPG

Den passar helt perfekt till julstämningen, och den rödbruna färgen i bandet matchar min Martell framför brasan alldeles utmärkt...
DSC_0103.jpg

Stort TACK till årets utan tvekan bästa Secret Santa!! Med hopp om julefrid och mellandagsfynd!!
/ Calle

Perfekt skick!! Någon som kan ref på denna skönhet?

Då var turen kommen till mig. Hämtat ut det fina paketet från posten.
Julfikat framdukat och en liten stund över för hopp och lek.
image.jpeg

Tusen tack hemliga tomten för flera kanonjulklappar. Alla lär komma till användning. Band, verktyg, polermedel, choklad och inte minst en fin drömfångare.
image.jpeg

Tillverkad av klockdelar om jag förstår det rätt. Skall få en hedersplats där hemma.
image.jpeg

Tusen tack tomten.

God jul alla klocksnackare. Ta hand om er och era kära.

Började misströsta, tomt i brevlådan dag ut och dag in. Så idag på julafton kollade jag brevlådan, mest av vana, delas väl inte ut post på julafton? Men se där! Massor med julkort och viktigast av allt, ett stort vadderat kuvert från Skåne. Hurra, vilken tajming!

Spännande, låt oss öppna. Här väntas inte till kvällen:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Cape Cod, natoband i sverigemodell lagom till EM, rallyband, en dvd om Glashütte, ett klockställ, omegakorthållare och sist men inte minst en rolex hang tag! Har ingen sån, perfekt att komplettera rolexkitet hemma. Tänk om jag kan få tag i ett sub-ankare med en dag...

Härlig blandning av smått och gott, stort tack secret santa!!!

Tillbaka
Topp