• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från uret..

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Tjena!
Jag bestämde mig för att slå till på en klocka som jag tänkt ha som en beater och keeper så jag tyckte att ett nyköp var på sin plats. Jag tänkte att jag skulle sälja min beater först innan jag köper ny klocka denna gången. Jag hade lite tankar fram och tillbaka om de va värt att lägga pengar på näthandel kontra AD men otålig som jag är så flippade jag den enkelt och snabbt på uretvintage som en delbetalning på min blivande nya beater från uret. Urets pris för den nya klockan hade jag säkert kunnat få i butik också, men det kändes smidigt att kunna skicka in min gammla klocka som delbetalning även så jag med största sannolikhet hade fått några slantar mer om jag engagerade mig i att sälja den privat. Hela affären gick smidigt och jag fick hem paketet idag.

Fram med kniven och kameran (som inte hade något batteri så det fick bli mobilen)



Väl paketerat


Vad kan det vara? :rolleyes:


Den kronan känner väl 90% av mänskligheten igen! ;)


Japp en grön låda med smygreklam på kartongen


Och här har vi den, Explorer 39mm ref. nr. 214270


Vänder på steken


Ge hit!


Och det obligatoriska handledsskottet


Men här kommer kruxet, den biten som fick mig att tänka "Meeen, jag skulle handlat i butik!"


Jag kollar snabbt och ser att garantin är stämplad 24/6-2015. Det är typ 5 månader sedan. Inte för att vara den som är den, då det är 5 års garanti på klockan. Men om man ser hela denna historian ur (ordvits :hilarious:) en ekonomisk synpunkt så betalade jag faktiskt minst lika mycket för denna från uret som jag hade betalt för fullpris i butik och hade då fått med dom 5 månader garanti. Så nu sitter jag här och tänker "Ska man skicka tillbaka klockan? Kan man be om kompensation för dom 5 månaderna och vara nöjd med den nya klockan? Eller ska man bara ge efter för klockans lyriska rop, slit av mig klistermärkena, justera min länk, sätt mig på din handled! Jag vet att du vill..."

Vad tycker ni?

Uppdatering:
Jag har varit i kontakt med uret och dom vill ha ett kort på certifikatet för att kolla upp var felet kan ha uppstått. Har inget på mobilen just nu så de får vänta tills jag kommit hem.

Uppdatering:
Skickade in bilder på både garanti kort och boxen (som är fel till den klockan). Fick svar idag att jag får välja bland 3 alternativ:

1. 5500kr i kompensation och jag behåller klockan som det är.
2. Jag skickar tillbaka klockan och dom skickar tillbaka min och allt är som om inget har hänt.
3. Jag skickar tillbaka klockan och dom köper min gammla klocka så jag får ut samma summa som jag betalat för explorern.

Jag tror att de får bli alternativ 3.
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Tjena!
Jag bestämde mig för att slå till på en klocka som jag tänkt ha som en beater och keeper så jag tyckte att ett nyköp var på sin plats. Jag tänkte att jag skulle sälja min beater först innan jag köper ny klocka denna gången. Jag hade lite tankar fram och tillbaka om de va värt att lägga pengar på näthandel kontra AD men otålig som jag är så flippade jag den enkelt och snabbt på uretvintage som en delbetalning på min blivande nya beater från uret. Urets pris för den nya klockan hade jag säkert kunnat få i butik också, men det kändes smidigt att kunna skicka in min gammla klocka som delbetalning även så jag med största sannolikhet hade fått några slantar mer om jag engagerade mig i att sälja den privat. Hela affären gick smidigt och jag fick hem paketet idag.

Fram med kniven och kameran (som inte hade något batteri så det fick bli mobilen)



Väl paketerat


Vad kan det vara? :rolleyes:


Den kronan känner väl 90% av mänskligheten igen! ;)


Japp en grön låda med smygreklam på kartongen


Och här har vi den, Explorer 39mm ref. nr. 214270


Vänder på steken


Ge hit!


Och det obligatoriska handledsskottet


Men här kommer kruxet, den biten som fick mig att tänka "Meeen, jag skulle handlat i butik!"


Jag kollar snabbt och ser att garantin är stämplad 24/6-2015. Det är typ 5 månader sedan. Inte för att vara den som är den, då det är 5 års garanti på klockan. Men om man ser hela denna historian ur (ordvits :hilarious:) en ekonomisk synpunkt så betalade jag faktiskt minst lika mycket för denna från uret som jag hade betalt för fullpris i butik och hade då fått med dom 5 månader garanti. Så nu sitter jag här och tänker "Ska man skicka tillbaka klockan? Kan man be om kompensation för dom 5 månaderna och vara nöjd med den nya klockan? Eller ska man bara ge efter för klockans lyriska rop, slit av mig klistermärkena, justera min länk, sätt mig på din handled! Jag vet att du vill..."

Vad tycker ni?

Den har ju röd tag och då är det väl tre års garanti.

Lite komiskt också detta verkligen visar att man får gamla klockor...
 

Greven

Audemars
Behåll! Grattis till en klassisk skönhet!

Edit: Läste för snabbt angående garantin. Är beredd att ändra till att "lämna tillbaka". Speciellt även med tanke på att du kan få en ny till samma pris, möjligen billigare.
 
Senast ändrad:

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ehm, om det blev dyrare att köpa från gråhandlare än vad det hade blivit med listpris från AD, skicka tillbaka... Enda fördelen är att det ofta blir billigare så vafan, då finns det ju ingen anledning! :D
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
1 juli så fick Rolex 5-års garanti, då klockan är uttagen/stämplad i juni så har den 3-års garanti
Edit: Tvåa på den
 

JaTack

Rolex
2-Faktor

Obeedoobe

Friends of KS
Lite sunkigt om den nya garantin inte gäller? Skicka tillbaka klockan, dra på löparskorna och spring till närmaste AD.

Mvh
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ingen solskenshistoria för www.uret.se än en gång... Trist.

Hoppas det löser sig - ryggdunk.

Stämplade med start 01-jul-2015= fem års garanti.
Om uttagen efter sista juni 2015, dvs 1 juli 2015.

Vid ett eventuellt garantiärende, går de efter färgen på hangtag eller vilket datum certet är stämplat?

Med tanke på att TS cert är stämplat efter 1 Juli bör han ju ha 5års garanti, men varför röd hangtag i så fall?
Har även lagt märke till en klocka här på K&S som är stämplad 2/7 2015 men även denna har röd tag..
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Borde väl vara cert, den andra delen kan ju bytas.
Vid ett eventuellt garantiärende, går de efter färgen på hangtag eller vilket datum certet är stämplat?

Med tanke på att TS cert är stämplat efter 1 Juli bör han ju ha 5års garanti, men varför röd hangtag i så fall?
Har även lagt märke till en klocka här på K&S som är stämplad 2/7 2015 men även denna har röd tag..
Cert.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vid ett eventuellt garantiärende, går de efter färgen på hangtag eller vilket datum certet är stämplat?

Med tanke på att TS cert är stämplat efter 1 Juli bör han ju ha 5års garanti, men varför röd hangtag i så fall?
Har även lagt märke till en klocka här på K&S som är stämplad 2/7 2015 men även denna har röd tag..

Det är ju stämplat 24 juni.
 

jabla

Sarlacc
Vid ett eventuellt garantiärende, går de efter färgen på hangtag eller vilket datum certet är stämplat?

Med tanke på att TS cert är stämplat efter 1 Juli bör han ju ha 5års garanti, men varför röd hangtag i så fall?
Har även lagt märke till en klocka här på K&S som är stämplad 2/7 2015 men även denna har röd tag..
24/6 är väl innan 1 juli? ;)

Edit: borde fattat att @Spencer66 är snabbare än Fantomen. :)
 

Hugii

Audemars
3000kr? tycker inte att det är försvarbart.... med lite tur kan du få samma pris någon annanstans.. (2 år extra på garanti kan vara värt nån tusenlapp extra, tycker jag)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Den har ju röd tag och då är det väl tre års garanti.

Lite komiskt också detta verkligen visar att man får gamla klockor...

Ja nu gick jag från hyper till att bli fundersam till att bli rentav förbannad...

Behåll! Grattis till en klassisk skönhet!

Edit: Läste för snabbt angående garantin. Är beredd att ändra till att "lämna tillbaka". Speciellt även med tanke på att du kan få en ny till samma pris, möjligen billigare.

Japp den åker tillbaka imorgon!

Ehm, om det blev dyrare att köpa från gråhandlare än vad det hade blivit med listpris från AD, skicka tillbaka... Enda fördelen är att det ofta blir billigare så vafan, då finns det ju ingen anledning! :D

Urets pris ligger 5% under listpriset. 5% borde man kunna pruta på en explorer hos AD, fördelen med uret va att jag kunde lämna in min gammla klocka som delbetalning på den nya. Tänk lite som en bilhandlare fast med klockor. Så därav behövde jag inte "betala" lika mycket även så rent ekonomiskt sätt så "betalade" jag mer. Hänger du med? :)

Ingen solskenshistoria för www.uret.se än en gång... Trist.

Hoppas det löser sig - ryggdunk.

Stämplade med start 01-jul-2015= fem års garanti.

Tack för tröst dunken, den värmde i min misär ;) Ja det va verkligen trist. Jag som hade bestämt mig för att slippa hålla på att dona och härja, ville bara enkelt köpa en klocka. Men icke! Aja får ta tag i detta sen blir det AD nästa.

Skicka tillbaka den och kräv pengarna tillbaka, sen ringer du AD, åker dit och plockar upp den för att sedan uppdatera oss här! :)

Japp, kommer absolut uppdatera denna tråden om hur det hela slutar. :)

Lite sunkigt om den nya garantin inte gäller? Skicka tillbaka klockan, dra på löparskorna och spring till närmaste AD.

Mvh

Som tidigare nämnt så är det precis det jag ska göra :)

Eller skit i gnället och njut av klockan......

I wish i could... Men rätt ska vara rätt. Betalar man för en sak så ska man få precis det man betalar för, kan jag tycka.
 
Topp