Visst är det skillnad
Tack. Känner mig nöjdNu "fick du till det".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visst är det skillnad
Tack. Känner mig nöjdNu "fick du till det".
Good for youVisst är det skillnadDet är som med alla klockor, man hittar dom detaljerna som tilltalar en själv
Tack. Känner mig nöjd![]()
Finns massa bra kandidater.. Först och främst; Radiomir 1930 45mm, Radiomir 1940 45mm, Radiomir 1930 47mm, Radiomir 1940 47mm, Luminor 44 mm, eller Luminor 1950 44mm?Först i början så tilltalade Panerai verkligen inte mig.. Men sedan testade jag en 351 och köpte den.. Kan fortfarande uppleva att den känns lite "enkel" och tråkig i relation till mina andra klockor.. Men så fort jag tar på mig den så kommer jag direkt ihåg varför jag älskar den.. Så för min del känner jag för att gå emot Archis råd och satsa på en helguldare.. Var ni mina vänner tips på referens, vill att den ska ha minst 44 mm..
Tack!Finns massa bra kandidater.. Först och främst; Radiomir 1930 45mm, Radiomir 1940 45mm, Radiomir 1930 47mm, Radiomir 1940 47mm, Luminor 44 mm, eller Luminor 1950 44mm?![]()
Bara och bara. Det är manuellt du ska ha!Tack!
Är ute efter Luminor 1950 och vad det verkar så är det då bara manuellt verk.. Kanske finns äldre referenser som jag borde leta efter?
He he jo kanske.. Men har ett ilandsproblem, har ett antal klockor och samlingen avtar inte.. Så himla gött att ha alla i windern, kommer glömma att skruva upp den då det är troligt att den isf kanske bara bära någon gång i vackan.. max.. För att inte säga under semester tiden.. Då skulle det vara kört med manuell...Bara och bara. Det är manuellt du ska ha!
Om vi utgår från nutida modeller är alternativen få. PAM233 är ju en synnerligen populär stålmodell; det finns två versioner i röd- resp. den för Panerai lite mer ovanliga roséguld, 576 resp. 289.Tack!
Är ute efter Luminor 1950 och vad det verkar så är det då bara manuellt verk.. Kanske finns äldre referenser som jag borde leta efter?
Du köper självklart en med 8 dagars verk. Dom brukar hålla runt 10dagar. Sen är det inte farligt om klockan stannar ibland. Men jag tycker inte den ska behöva det, du ska använda den mer än en gång i veckanHe he jo kanske.. Men har ett ilandsproblem, har ett antal klockor och samlingen avtar inte.. Så himla gött att ha alla i windern, kommer glömma att skruva upp den då det är troligt att den isf kanske bara bära någon gång i vackan.. max.. För att inte säga under semester tiden.. Då skulle det vara kört med manuell...![]()
Grym du Är! 576an ser fantastisk ut, den bilden (googlat fler nu) får mig att omvärdera manuell..Om vi utgår från nutida modeller är alternativen få. PAM233 är ju en synnerligen populär stålmodell; det finns två versioner i röd- resp. den för Panerai lite mer ovanliga roséguld, 576 resp. 289.
576
![]()
289
![]()
Annars finns rödguldsversionen av 424, nämligen 425 (för övrigt automat), en cool flyback chrono:
![]()
Ja det är inte för inte 233 är så populär; släng då dessutom på Pannas härliga rödguld och en underbar brun tavelnyans så snackar vi verkligen!Grym du Är! 576an ser fantastisk ut, den bilden (googlat fler nu) får mig att omvärdera manuell..
App app, tryckfelsnisse.. 524 och 525 ska det varaOm vi utgår från nutida modeller är alternativen få. PAM233 är ju en synnerligen populär stålmodell; det finns två versioner i röd- resp. den för Panerai lite mer ovanliga roséguld, 576 resp. 289.
576
![]()
289
![]()
Annars finns rödguldsversionen av 424, nämligen 425 (för övrigt automat), en cool flyback chrono:
![]()
Kan bara instämma under du säger.Jag gillar definitivt Panerai. Jag gillar att de kör sin egen stil. De är dock lite som Audi, de flesta modellerna ser snarlika ut! Lite mer variation hade de allt kunnat ha på sina modeller. Däremot gillar jag INTE Panerai Ferrari...
Gillar Breitling men inte Breitling for Bentley heller f.ö.
![]()
Helt korrekt! Tryckfelsnisse!App app, tryckfelsnisse.. 524 och 525 ska det vara
424 och 425 är Radiomir 47mm med cali- resp. dot dial.
Ha ha just precis!Ja det är inte för inte 233 är så populär; släng då dessutom på Pannas härliga rödguld och en underbar brun tavelnyans så snackar vi verkligen!
576 är onekligen grym!
Edit: och att varva en 576:a med en Smurf.. Mmmm....
Om hans syn på Panerai fortfarande är som han själv säger: "6-7000 dollar basic ETA watches" tycker jag han har en rejält skev bild av nutida Panerai. En väldigt liten andel Panerais idag görs med annat än inhouseverk, och de som väl görs med annan bas, görs ofta det av historiska anledningar (se tex. nya Mare Nostrum PAM716).Bumpar min egen tråd med en kort ny video från Federico Talks Watches:
Han diskuterar Panerai Luminor Due och hur det skadar märkets integritet (min egen tolkning).
Vad tycker ni?
Vem är han....jag lyssnar bara på @Palenkovich när det gäller Panerai, eller @RicVinBumpar min egen tråd med en kort ny video från Federico Talks Watches:
Han diskuterar Panerai Luminor Due och hur det skadar märkets integritet (min egen tolkning).
Vad tycker ni?
Bumpar min egen tråd med en kort ny video från Federico Talks Watches:
Vad tycker ni?
han gillar inte en modellserie som Panerai gör (Due) därför har de förstört hela märket....Du har inte lust att sammanfatta vad han snackar om? Youtubers med CAPSLOCKPROBLEM och clickbaitrubriker(I synnerhet vuxna män) ger mig huvudvärk, depression och diabetes...
Slösade just bort 6minuter av dyrbar tidhan gillar inte en modellserie som Panerai gör (Due) därför har de förstört hela märket....
finns bättre saker att göra på 6min än lyssna på honom...
jag sitter hemma med tokförkylning så kan ta lite extra elände så andra slipper...Slösade just bort 6minuter av dyrbar tid![]()
han gillar inte en modellserie som Panerai gör (Due) därför har de förstört hela märket....
finns bättre saker att göra på 6min än lyssna på honom...
Hehe samma här.jag sitter hemma med tokförkylning så kan ta lite extra elände så andra slipper...
Förstår hur du tänker ... Tror det är olika från person till person.. Jag kommer förmodligen aldrig bada med min Bronzo, men hade fan aldrig köpt den om den hade en WR på endast 3atm.. Jag gillar känslan av att ha ett "verktyg" på handleden.Jag gillar Panerai. Tycker de är frächa liksom. Men IOM att jag kör min enda Panna på läder och är patenterat lat samt snål spelar det faktiskt mindre roll om vattentätheten är 20 eller 3 ATM. För mig är Panerai mer design, historia och bella figura. Vill jag bada har jag andra klockor på stål eller NATO.