Kommer mer under dagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer mer under dagen
Ser fram emot det!Kommer mer under dagen
Hej gott folk!
Då jag inväntar en ny klocka imorgon känner jag att denna trevliga passaround får gå vidare och glädja @BarbaBaba .
Mycket om klockan har redan framgått men får göra några inputs. Första är boxen den kommer i vilken är liten men elegant vilket jag finner positivt, för när jag köper en klocka är jag mer intresserad av att betala för klockan än boxen(samt billigare att skicka vid flipp )
Sen har vi storleken som tidigare nämnts men bärs ändå mindre än vad jag räknat med. Det jag dock finner negativt är storlek på index gentemot storlek på tavlan, för smått enligt mig. Men det skulle lösas automatiskt om man skalade av några millimeter av den men behåller index i samma storlek, i övrigt en underbar urtavla.
Min sista input blir om boett och stil, jag hade förväntat mig än mer dressad klocka men finner den mer sportig i med den borstade boetten samt storleken. Och då kanske WR100 och vattentåligt armband (gärna länk) vore mer passande, i övrigt finner jag boetten rätt tråkig och väldigt ”standard” i utformningen så där krävs mer för kunna befoga nuvarande pris.
Men överlag en väldigt trevlig klocka som gör sig bra på div band och länkar, mao hade jag inte haft något emot att vinna utlottningen av den klocka. Får även passa på att tacka neumann och @Anatta för den fantastiska möjlighet.
Tyvärr ingen vidare till fotograf men några bilder har det blivit. Trevlig kväll!
Jag börjar dagen som jag brukar då jag jobbar hemifrån, med en hundpromenad...
idag hade vi nytt sällskap i form av lille Neumann
Jag brukar själv benämna denna typ av klockor ”kontorsklocka”. Man har vissa drag av att vara vad många refererar till som ”dressare” men samtidigt komplikationer som inte efterfrågas i sammanhanget uppklädd. WR 5atm, ingen sportig dykare men tål att doppas, så ett pluspoäng här vs vanliga 3atm . Både sekundvisare och datum, ofta användbara komplikationer på jobbet eller till vardags. Samtidigt allt annat än sportig med hela retrodesignen. Dimensionerna är 40mm Ø x 10,8mm h x 47mm över luggarna och 20mm mellan. Som tidigare postare visat så passar den bra att byta band på. Stål och vit tavla är ju väldigt neutralt och mångsidigt
Jag tycker inte jag kan klaga på finishen av index eller visare. Visst ser man att dom inte är handpolerade, men dom är ändå blanka och fina och har skarpa kanter. Möjligen är dom kromade vilket ger den ganska mjuka formen...
Tavlan i kombination med glaset är den detaljen som sticker ut, riktigt lyckat. Man har faktiskt fått till trycket av text riktigt bra också. Det är ju inte ovanligt med en platta bakom logga och text på strukturtavlor, ser för tråkigt ut tycker jag.
Märk krona, initialen N. Öga för detaljer har Thomas
Högblankt baklock förstärker vintage/retrokänslan. Jag gillar gravyren och jag gillar deras slogan, men på ett sådant här baklock hade det passat med endast slogan på en rad i nederkant och all annan text runt kanten, så det finns plats för en personlig gravyr i centrum.
Jag ska återkomma med lite fler reflektioner om designen på klockan och bandet... Nu önskar jag alla en riktigt härlig fredag
Om man tänker på alla gamla Svenska märken som ploppade upp efter andra världskriget är det kul när det kommer lite nytt Svenskt, även om urverken kommer ifrån Japan eller Schweiz En 36:a skulle jag absolut "stödköpa"Rolig fakta 2
Neumann har tagit fram en prototyp i 36mm.
lagom suddig bild för att skapa lite aura av hemligt.
Rolig fakta 2
Neumann har tagit fram en prototyp i 36mm.
lagom suddig bild för att skapa lite aura av hemligt.
Klockan anlände tryggt och säkert i helgen! Den är nu fast planterad på vänster handled och har överlevt både morgonpendling och morgonkaffet! Bilder och första intryck kommer under förmiddagen!@thewordfox har klockan letat sig fram till ditt Casa ännu?
Klockan anlände tryggt och säkert i helgen! Den är nu fast planterad på vänster handled och har överlevt både morgonpendling och morgonkaffet! Bilder och första intryck kommer under förmiddagen!
Jag har funderat på bilden du la upp, "teasern" för 2.0... Är inte tavlan lite mer balanserad med kortare index och i samma storlek som 12,6,9 eller är det en synvilla?Härligt! Vi pustar ut
Jag har funderat på bilden du la upp, "teasern" för 2.0... Är inte tavlan lite mer balanserad med kortare index och i samma storlek som 12,6,9 eller är det en synvilla?
Bild från i morse. Det var tungt att gå upp...
”Nyss tagit en sen fika på jobbet-bild”
På min armsnyggt!
Var håller klockan hus idag mån tro.
Klocklådan? I ett paket till nästa kandidat?