• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

Ja, vad säger man? Grönt är skönt! :D
image.jpeg

Satan så varmt det blev i Stockholm då! Känns ju sådär att börja jobba nu då.

Vad tycker jag om LLD:n än så länge då? Gillar den! Trevlig storlek och som jag tidigare skrivit gillar jag att den är lite dressigare. Ikväll blir det bandbyte :)
image.jpeg

Jobb står på schemat. Bytte även band till originalet innan, så man hinner utvärdera det inför överlämningen till nästa på listan.
image.jpeg

Tycker det är behagligt att bära, och passar klockan bra. Gillar det signerade spännet också.
image.jpeg

Börjar gilla den här klockan skarpt måste jag erkänna. Så det kommer bli en sjukt spännande dag när utlottningen ska ske :nailbiting:

Jobb står på schemat. Bytte även band till originalet innan, så man hinner utvärdera det inför överlämningen till nästa på listan.
image.jpeg

Tycker det är behagligt att bära, och passar klockan bra. Gillar det signerade spännet också.
image.jpeg

Börjar gilla den här klockan skarpt måste jag erkänna. Så det kommer bli en sjukt spännande dag när utlottningen ska ske :nailbiting:
Nervösa lär nog de flesta av oss vara ;). Skulle behöva lite utökning i klocklådan :)

Bra vardagsklocka det här. Tycker den funkar riktigt bra till skjorta/jeans på jobbet. Är också bekväm att bära, och sådär lagom diskret. Skulle kunna vänja mig vid den här faktiskt. Passar på att njuta sista dagen.

Imorgon går "lång-kinesen" vidare mot @Starship :cool:
image.jpeg

Igår var det den sista kvällen med "legenden", och den fick återigen krypa ner i paketet.
FullSizeRender 3.jpg

Ett avslutande handledsskott och en sista bild på klockan i sin låda innan avfärd.
FullSizeRender 2.jpg

Och en bild från nu på morgonen, då paketet lämnades in för avfärd mot @Starship
IMG_3654.JPG

Då var min vecka slut och klockan åker som sagt vidare mot näste man på listan. Hur ska man då summera intrycken? Ja, ni som hängt med i tråden under veckan har förstått att jag tycker om klockan. Som jag tidigare nämnt har den fungerat mycket bra som vardagsklocka, och är bekväm att bära. Gillar den enkla, diskreta designen som passar till allt från jeans och t-shirt till lite mer dressade tillfällen. Klockan känns välbyggd, och det enda jag skulle kunna anmärka på är väl att dykringen sitter på insidan. Visst, det är en cool komplikation men rent praktiskt när man ska tiden blir det lite meckigt. Det går betydligt snabbare och är enklare med en "vanlig" bezel á la Seiko skx eller motsvarande. Men som sagt, det är en liten sak som jag faktiskt skulle kunna leva med.

Vill avsluta med att tacka @Sjobedan och @hollow123 för en väl uppstyrd passaround. Och tack till alla andra i passarounden också för den delen, för att ni gjort detta möjligt.

Nu lämnar jag över stafettpinnen med varm hand till mister @Starship, och tackar för mig. Väl mött!

FullSizeRender.jpg

Nu har jag serverat ungarna mat och det är strax dags cykla iväg och hämta ut paketet. Synd att min fru jobbar supersent idag och har tagit bilen. Kommer jag att kunna transportera den legendariskt stora lådan utan tillgång till en kombi?
Du får se det som ett träningspass! ;)

Undra om han har långt till affären eller tror ni att det hänt honom något?
Oj! Var jag borta så länge? Jag och sonen delade även ut några kalasinbjudningskort.
Intrycket så här långt då? Jag är nästan lite besviken på paketets storlek. Det var bara att stoppa ner i väskan och trampa hem. Något som imponerar är dock all tejp. Silver. Genomskinlig. Paket. Svart textil. Vit textil.
1472753221529-1032770986.jpg

Första intrycket av klockan är gott. Jag tänkte att den kanske skulle vara lite väl stor men jag tycker den sitter bra. Originalbandet är kanske lite plastigt, men jag gillar utseendet.
(varför kommer jag inte åt klocksnack från min PC idag? Alla andra siter fungerar. Jag har testat med olika browsers. Jag kommer uppenbarligen åt klocksnack med min mobil som kör wifi genom samma router. Nu börjar det bli drygt att skriva på mobilen.)
1472755575320-1801152971.jpg

Första intrycket av klockan är gott. Jag tänkte att den kanske skulle vara lite väl stor men jag tycker den sitter bra. Originalbandet är kanske lite plastigt, men jag gillar utseendet.
(varför kommer jag inte åt klocksnack från min PC idag? Alla andra siter fungerar. Jag har testat med olika browsers. Jag kommer uppenbarligen åt klocksnack med min mobil som kör wifi genom samma router. Nu börjar det bli drygt att skriva på mobilen.)
1472755575320-1801152971.jpg
Jag har haft samma problem.

Jag har stört mig lite på att armbandet utsöndrar en plastaktig doft. Nu efter smoketestet är det mycket bättre, för nu har det fått en härlig röklukt som döljer det syntetiska.
Det kupade glaset är en fin detalj. Det påminner om den hesaliten på Speedmastern. För att vara en dykare så påminner den förvånansvärt mycket om en Speedmaster på något konstigt sätt. Färgerna, de två kronorna som speglar kronografens knappar, glaset som jag redan nämnt, vikten och boettens tjocklek.
DSC_0367.jpg

DSC_0370.jpg

Tillbaka
Topp