• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Passaround Sinn 104

Lördagen startade inte bra, under natten hade klockan stannat.
Mitt minne av gårdagen är att jag var normalt ledig dag lågaktiv, dvs hängde hemma, tog av klockan när jag gick till gymmet och satt stilla på bion på kvällen men var långt ifrån orörlig.
Dyr eller billig, stål eller guld, en klocka ska gå rätt och vara pålitlig.
Vi jobbar vidare med vår relation men tilliten har fått sig en törn.

Senast ändrad:
Lördagen startade inte bra, under natten hade klockan stannat.
Mitt minne av gårdagen är att jag var normalt ledig dag lågaktiv, dvs hängde hemma, tog av klockan när jag gick till gymmet och satt stilla på bion på kvällen men var långt ifrån orörlig.
Dyr eller billig, stål eller guld, en klocka ska gå rätt och vara pålitlig.
Vi jobbar vidare med vår relation men tilliten har fått sig en törn.
Trist om den stannar. Har man på sig en klocka en hel dag ska den ju vara fullt uppdragen. Det är ju inte så många varv på rotorn som behövs för att dra upp fjädern helt

46DD5208-3437-42BD-99B0-0EC62E400A1B.jpeg
Ok, Klocksnackare, bara snack ?
Passarounds är kul, detta var min tredje, man får chansen att prova något utanför de vanliga referensramarna.
Tidigare Passarounds som jag deltagit i har varit Bulova Curved, oväntad underbar klocka tyvärr inte i mina färger(svart och roseguld) och en Longines som jag skickade vidare direkt, så ointressant att jag avstod min plats i lotteriet.

Vad får mig att ticka då ?
Rolex, haft rätt många genom åren, tycker att stål-Sub är trist..
Breitling, ja det är mycket mycket bra klockor.
Patek, en dröm som aldrig kommer att uppfyllas.
Seiko, coola oavsett om de är billiga eller dyra, de billigaste är oftast coolast.

Nu har jag varit(i stort sett OWG) i fem år med en Rolex GMT TT men kring den finns några enkla klockor som används några timmar i taget utifrån lust och behov.
G-Shock, Swatch, Seiko.

Nu efter att jag postar den vidare till alberget4a, sammanfattning.
Sinn 104:an har inte fått hänga med på några äventyr med mig, bio, teater, soffhäng, det äventyrligaste var nog att dela ut nattvard.
En bra klocka, en tänkbar OWG-klocka.
Att den stannade en gång var väl inte så imponerande men det har hänt med dyrare klockor, charmen med mekanik.
På gummi eller mesh blir den perfekt.
Dagvisning var bra, särskilt som jag provade under mellandagarna när man lätt tappar dag och datum.

Stort tack för möjligheten att prova en Sinn.

Kombinationen dåligt ljus och kass fotograf är väl inte så bra.
C4ABB8FA-A22D-4616-B803-C1C14F492684.jpeg

81ED7095-AE36-494C-BDD4-3E8AD1ABA82D.jpeg

Gillar Sinn mycket och har haft flera stycken. U1, UX, 556, 103 och kanske någon mer. Hade inte testat 104:an innan denna passaround. Klockan är som sagt snygg men ger mig inte så mycket i övrigt.
Plus:
  • Snygg helhet
  • Safirglas
  • Blankpolerad
  • Skönt band

Minus:
  • Sunburst
  • Visarna (har aldrig gillat dessa)
  • Fönster på baksidan
Skulle jag köpa denna klocka:
Nej

Vad skulle jag köpa istället?
Jag skulle titta på Sinn 556 A som både har mer karisma och samtidigt är en sportigare klocka.
Om vi ska hålla oss till Sinn så skulle jag även kunna tänka mig att lägga till en slant och köpa en begagnad U1 sdr.

Passade på att fota lite när jag fick en stund själv.
Storleken är ganska bra och passar många handleder. Jämför jag med en Rolex Sub 5513 så är de ganska lika i storlek l2l.
CECE5006-62D8-4AEC-9404-4E8E42C0513A.jpeg

7967311D-D9A1-4BB2-A7F5-06439C08B5D6.jpeg

Tjockleken är väl dess nackdel men den sitter ändå ganska tajt och bra på handleden.
D8D60051-C946-418A-8059-0BECB0002ECF.jpeg

232BD335-C98C-4D8A-AA9D-5EE00FDA7AE5.jpeg

9EA4ADBD-E20A-48C6-9A14-47FD5E6CD4F4.jpeg

7C4BEFA8-F1C5-45DC-91AC-45732EC64843.jpeg

Bandet är skönt men jag börjar tröttna lite. Hade nog köpt denna på länk.
63F27A54-318B-456E-A425-C9BE171400AD.jpeg

F21D848E-5AAA-4F5E-9932-C0F3EB141B5A.jpeg

Jag har lite för mycket jobb nu för att ha hunnit med många bilder osv, samtidigt som klockan inte kittlar till det hos mig så den blev inte långvarig här.

Jag har därför skickat klockan vidare till nästa testare.

Stort tack för möjligheten att få vara med dock :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp