• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Passaround: Sinn 358

alexndr

Rolex
2-Faktor
Tyckte den gick lite trögt så jag sprutade in lite 5:56 i den tidigare idag. Därefter gick den som smort..

Passade även på att klä den i det chokladbruna bandet med Sinn spännet. I min mening den mest eleganta kombinationen som följde i boxen..

o1n5LOP.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Nu är Sinnen hos mig. Förtjänstfullt överlämnad av alexndr. Jag har egentligen inte hunnit med annat än att sätta dit alla länkbitar och vända bandet. Inte för att jag vet om det är rätt :confused: men jag vill öppna den lilla låsflärpen mot mig och öppna själva låset från mig. Härlig länk f.ö.
Första bilden :)
JPthz05.jpg
 

demondave

Rolex
Nu är Sinnen hos mig. Förtjänstfullt överlämnad av alexndr. Jag har egentligen inte hunnit med annat än att sätta dit alla länkbitar och vända bandet. Inte för att jag vet om det är rätt :confused: men jag vill öppna den lilla låsflärpen mot mig och öppna själva låset från mig. Härlig länk f.ö.


Så sitter länken på min UX iaf, låsflärpen mot mig och fälla låset från mig när man öppnar. Den sitter som från fabrik, har även för mig att det fanns någon liten skiss eller så om det i manualen. Gillar också länken, men 358:an saknar väl dykarförlängningen som UX:en i spännet? Länkarna i övrigt ser riktigt lika ut. Skönt solid känsla i den i alla fall, och insexskruvarna är riktigt smidiga.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Så sitter länken på min UX iaf, låsflärpen mot mig och fälla låset från mig när man öppnar. Den sitter som från fabrik, har även för mig att det fanns någon liten skiss eller så om det i manualen. Gillar också länken, men 358:an saknar väl dykarförlängningen som UX:en i spännet? Länkarna i övrigt ser riktigt lika ut. Skönt solid känsla i den i alla fall, och insexskruvarna är riktigt smidiga.
Dykförlängningen finns där och jag hå(er med, den är skön och det känns tysk kvalitet med insexskruvarna.
 

berg35

Omega
Nu är Sinnen hos mig. Förtjänstfullt överlämnad av alexndr. Jag har egentligen inte hunnit med annat än att sätta dit alla länkbitar och vända bandet. Inte för att jag vet om det är rätt :confused: men jag vill öppna den lilla låsflärpen mot mig och öppna själva låset från mig. Härlig länk f.ö.
Första bilden :)
JPthz05.jpg

Så har jag också alla mina länkar.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Nu är Sinnen hos mig. Förtjänstfullt överlämnad av alexndr. Jag har egentligen inte hunnit med annat än att sätta dit alla länkbitar och vända bandet. Inte för att jag vet om det är rätt :confused: men jag vill öppna den lilla låsflärpen mot mig och öppna själva låset från mig. Härlig länk f.ö.
Första bilden :)

My bad. Satte tillbaks den på fel håll innan jag skickade klockan vidare till dig Pappi.

Sammanfattningsvis hade vi ett par fina dagar Sinnen och jag. Den får gärna komma tillbaka i min ägo när rundvandringen är avklarad.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Sinnen sitter som en smäck på handleden. Länken är kul med sina små insexskruvar men jag är inte helt övertygad om den borstade finishen. I början tyckte jag att visarna var alldeles för "opelvita" mot den svarta tavlan men "man vänjer sig" som Kjelle Höglund säger. Nåja, helhetsintrycket är att klockan känns tung och gediget byggd. 7750-verket rasslar också på bra så det finns inte mycket negativt att säga om klockan. Hade det inte varit för den matta finishen så hade jag nog kunnat tänka mig att ha kvar den :)


Igår fick Sinnen sällskap med både en "äkta" flygarklocka i form av en issued S&S och lite annat skräp. En av damerna i sällskapet (den snyggaste) tyckte att 358an var den snyggaste på bordet. Hon har förstås fel för alla ser ju vilken det är :)

BXSTUK1.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
"Av ren vana åkte ExpII på imorse...klantigt...skall lufta Sinn´n imorgon å kirra bild.
Kanske kör en lume shot session ikväll :)"

Låter bra, gäller ju att vi håller igång tråden!
 
Då har den lämnat mig och är hos Henrik rookie.

Tycker den är snygg på läder men jag vart inte kär i länken.
Om jag vinner utlottningen så får den ta min Laco Fleiger´s plats utan tvekan.
Tycker stuket är bra, skulle dock gärna tagit engelsk dagskiva.
Den sitter lite "högt" på handleden med det rundade boettlocket.
Lite "klonkig" känsla i knapparna men inte värre än att den skulle få stanna :)

Så jag ger den 6 poäng på en 10 gradig skala.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dass Sinn har landat hos mig under dagen.

Tyvärr konstaterade Henrik rookie och jag, vid överlämnandet, att det saknas keeper på det nuvarande bandet, vilket som synes inte funkar speciellt bra för mig med smala handleder... Får se vad som ska testas istället, så återkommer jag med lite intryck vad det lider.

Så är det någon som vet med sig eller hittar den så vore det super, om du hörde av dig med ett PM.
 

berg35

Omega
Dass Sinn har landat hos mig under dagen.

Tyvärr konstaterade Henrik rookie och jag, vid överlämnandet, att det saknas keeper på det nuvarande bandet, vilket som synes inte funkar speciellt bra för mig med smala handleder... Får se vad som ska testas istället, så återkommer jag med lite intryck vad det lider.

Så är det någon som vet med sig eller hittar den så vore det super, om du hörde av dig med ett PM.

Vad menar du med att det saknas keeper?o_O
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Blev lite avskräckt av storleken ("stor tavla", kronografknapparna, relativt hög med det kupade glaset mm) då jag först testade den... Kanske mest ovana, men ändå.


Men eftersom det saknades keeper på det svarta bandet, så bytte jag idag band till det dundersköna och snygga band som Anders W gjort till den. Se vad ett band kan göra stor skillnad. Ett rakt, lite grövre band gör att den sitter betydligt bättre på min smala handled. Gillar verkligen färgen på bandet, som passar perfekt för en vintageinspirerad flygare. Färgen påminner ju mig om en gammal pilotskinnpaj :) Kanske borde spännet varit i borstat stål som matchar själva boetten, istället för svart...? Originallädret kommer jag nog inte mer än testa, då det också är ganska tråkigt, tunt och avsmalnande. Länken kommer jag däremot testköra lite längre fram...


 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu är Sinnen överlämnad till nästa på listan. Tack wundlander för trevlig pratstund, och för att jag fick klämma lite på KS kanske finaste rödsub :)

Testade Sinnen på länken också, och tycker den var helt ok, även om jag personligen föredrar den på AW-strapet (se posten ovan), både rent stilmässigt- och storleksmässigt.



Summa summarum... En väldigt trevlig, gedigen, och rätt stor klocka, med en "toolig" touch! Trevlig för att vara en modern i alla fall, bör tilläggas ;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tack själv theargonaut! Mycket trevligt att råkas, även om det blev kort.
Snart ska lådan öppnas, klockan upp, och länken ställas in. Återkommer snart med så vackra bilder av klockan att inte ett öga här på KS kommer att vara torrt. :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Åkej. Var lite stursk sist. Har inte lyckats prestera mer än att korta länken, bära klockan i ett dygn och knäppa en bild med telefonen. Ska så klart kamma till mig.
Spontant tyckte jag att den var lite för stor och det tycker jag fortfarande att den är. Storleken borträknat så är den trevlig att titta på. Gillar verkligen sprut-visarna och den klassiskt plottriga looken rent grafiskt.
Länken är skön och var lätt att ställa in med de medföljande nycklarna. Tänker inte alls på att den sitter på armen, så storleken till trots så trivs jag med den. Det är för stor för mitt öga, inte för min arm (17cm) även om jag tycker luggarna gör sig påminda liksom utanför armens rundning. Detta är nu med länk, så jag får återkomma med en uppföljning efter läder och nato-dagar.

Håll till godo med detta WS med länk så länge:
2013-11-30%2008.15.04.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tyckte nyss att länken var bra. Jag har ändrat mig.
Det finns ett stort problem där länken möter klockan, eller snarare där länken möter länkändarna.
Den första centerlänkbiten är fixerad i länkänden vilket i praktiken flyttar ut länken från klockan och det ser vid närmare granskning inte klokt ut, tycker jag.

Jag har mycket skickligt illustrerat problemet nedan:
sinnl%C3%A4nk-01.png

sinnl%C3%A4nk2-01.png


Och jag vet, det är inte den 31 november idag. :rolleyes:
 
Topp