• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sinn 556 I B - The Tråd!

Moody

Rolex
Jag gillar verkligen att den har applicerade index-markeringar, det blir riktigt snyggt när ljuset träffar rätt.
IMG_3318.JPG
 

leiden

Rolex
Det är lite extra ansvarsfullt att ha den på dessa högtider :)

Angående datum så tycker jag att det oftare stjälper än hjälper utseendet på en tavla, och det är ju mer än en gång som jag har ställt klockan men haft fel datum så uppenbarligen är det inte så viktigt för mig heller.

Inte någon som har haft klockan hittils som har fått kommentarer av nära och kära eller andra bekanta?
Jag ska göra mitt bästa ;)

Jag gillar datum och för mig är det användbart. Håller med om att det ibland kan dra ner utseendet så därför gillar jag när datumvisningen är diskret och smälter in i tavlan på ett bra sätt som på tex EZM3. Tycker att 556i är helt okej, hade jag ändrat på något så hade jag placerat det på samma ställe som på 556a.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Så, nu har jag äntligen hunnit hämta Sinnen och justerat länken.

Första intrycket är gediget. Har tidigare haft en EZM3 och den var riktigt bra. Får liknande känsla av 556, fin tyngd och bra länk med härlig tavla.

Men, glaset blir asgeggigt fort. Rätt störande.

Hursom, ska bli en fin bekantskap över julhelgen. Ska se till att uppdatera flitigt.
IMG_2184.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så, nu har jag äntligen hunnit hämta Sinnen och justerat länken.

Första intrycket är gediget. Har tidigare haft en EZM3 och den var riktigt bra. Får liknande känsla av 556, fin tyngd och bra länk med härlig tavla.

Men, glaset blir asgeggigt fort. Rätt störande.

Hursom, ska bli en fin bekantskap över julhelgen. Ska se till att uppdatera flitigt.
IMG_2184.JPG

Kul att första intrycket är bra, (förutom glaset då). Ser fram mot @AdrianO ´s sammanfattning av tiden med klockan :)
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Skanadal att behöve bumpa från sidan 4! ;)

Instämmer, livar upp med några bilder.
IMG_0047.JPG
IMG_0049.JPG


Intryck efter några gemensamma dagar, robust och tålig. Tavlan är härlig, fina skiftningar mellan blått och svart. Kan inte säga att jag saknar datumet.

Tyvärr tycker jag att den känns lite väl hög och jag får inte länken att sitta super men, det är petitesser i sammanhanget.
 
Topp