• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sinn 556 I B - The Tråd!

sinner

Panerai
God kväll sinnister!
Jag ber om ursäkt för frånvaron men jag har tyvärr inte hunnit med mycket annat än att ta hand om sjuka barn. Min fru har haft mycket i skolan så jag har mer eller mindre fått sköta hemmet på egen hand.
Om inte ovanstående räckte till så kryddade jag det hela genom att säga upp mig från mitt jobb idag.
Ett extremt svårt beslut som krävt all min ”lediga” tid.
Klockan läggs på lådan imorgon redo för en kortvecka hos @AdrianO :facepalm:.

Peace, love and understanding
Sinner
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
God kväll sinnister!
Jag ber om ursäkt för frånvaron men jag har tyvärr inte hunnit med mycket annat än att ta hand om sjuka barn. Min fru har haft mycket i skolan så jag har mer eller mindre fått sköta hemmet på egen hand.
Om inte ovanstående räckte till så kryddade jag det hela genom att säga upp mig från mitt jobb idag.
Ett extremt svårt beslut som krävt all min ”lediga” tid.
Klockan läggs på lådan imorgon redo för en kortvecka hos @AdrianO :facepalm:.

Peace, love and understanding
Sinner
Intensiv vecka! :nailbiting:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bara för att klargöra: Alla har rätt till klockan en vecka. Om @AdrianO får klockan på tisdag så får han skicka iväg klockan nästa tisdag.
Eller? :eek:

Jag accepterar inget annat i alla fall! Nu har jag betalat 600kr för att ha den en vecka, då ska jag banne mig ha den en hel vecka också!:p

Ja, visst, det är väl inte mer än rätt. Sinn-andan och allt det där... :)

Ja, det är självklart att du får ha den en full vecka Adrian. Jag gissar att du går och längtar en smula :)
 

Moody

Rolex
Jag är ganska besviken på att tavlan oftast är lila och inte blå, men när den väl är blå så är den riktigt trevlig.
IMG_3307.JPG
IMG_3309.JPG
 
Senast ändrad:

Moody

Rolex
Det var en stilig bild som fångade visarna och index bra :)
Tack! Jag håller med, tycker vinkeln blev bra.:)
Ja, bra fotat @AdrianO

Hade du känt på nya länken innan? Vet att du ju har frågat om den i alla fall. Om så inte är fallet...hur upplever du skillnaden?
Tack! Jag har fått tips från den bästa @laketwig ;)

Min första 556 hade den nya länken men inte den andra som jag returnerade, först och främst så är det ju skruvarna, sen är den nya tjockare och lite mer gedigen i känslan. Sen är det "fliegerförlängningen" som på gamla länken var i pressad plåt och kändes billig, men ser ut såhär på den nya.
IMG_3316.JPG


Sen tror jag även att låset är aningen uppgraderat i känsla, det äldre upplevde jag som otroligt trögt och svårt att öppna, men det nya är mycket bättre.
Tack!:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Gott att höra, hoppas att du landar en fin en snart :)
Ska bli kul att se den blåe på riktigt, gissar att jag får den runt jul och nyår!

Det är lite extra ansvarsfullt att ha den på dessa högtider :)

Angående datum så tycker jag att det oftare stjälper än hjälper utseendet på en tavla, och det är ju mer än en gång som jag har ställt klockan men haft fel datum så uppenbarligen är det inte så viktigt för mig heller.

Inte någon som har haft klockan hittils som har fått kommentarer av nära och kära eller andra bekanta?
 
Topp