• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sinn 556 I B - The Tråd!

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skickade klockan till Sinner igår kväll. Kommer lämna Norberg idag och vara på plats hos honom i morgon torsdag. :)

Postar ett par bilder på det jag stör mig på i Sinns H-länkar.
Länken kuggar liksom över.
5A772552-B1A9-4733-AB8E-53C1D872C2C2.jpeg


9356399F-3F8A-4144-96DF-BCC2C2C841EC.jpeg
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Klockan är fin men jag har svårt för insex på länken, ser ut som stora gropar. Hade varit snyggare med vanliga skruvar.
 

leiden

Rolex
Lite intryck från min vecka:
Gillar den blå tavlan och kan leva utan datum eftersom den blir snyggare utan.
Rejäl skruvad krona som var lätt att använda men det kändes som där var ett extra läge där man normalt ställer datum.
Upplevdes som lite för stor men det kan bero på att mina 40mm sportklockor har mindre diameter på tavlan.
Hade nog hellre valt den andra länken ("fine-link"?).
Kunde också varit utan glasbaksidan och fått en klocka som inte var så hög.
Lite bättre lume hade inte skadat.
Slutsats: Kommer nog inte att behålla den om inte någon i min näromgivning vill "adoptera". :)
Det där med ett extra läge på kronan har jag också märkt av på en Stowa med samma urverk och inget datum.
Gissar att de som har 556 anniversary också upplever samma sak.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Klockan är fin men jag har svårt för insex på länken, ser ut som stora gropar. Hade varit snyggare med vanliga skruvar.
Det ser kanske inte så dressigt ut.
Men vill man kunna ändra länken enkelt själv så föredrar jag insex före spårskruv.
Det där med ett extra läge på kronan har jag också märkt av på en Stowa med samma urverk och inget datum.
Gissar att de som har 556 anniversary också upplever samma sak.
Det är väl samma urverk som i en vanlig 556 så datumkomplikationen finns ju där. Bara såga hål i tavlan och sätta tillbaka datumskivan. :D
 

leiden

Rolex
Det ser kanske inte så dressigt ut.
Men vill man kunna ändra länken enkelt själv så föredrar jag insex före spårskruv.

Det är väl samma urverk som i en vanlig 556 så datumkomplikationen finns ju där. Bara såga hål i tavlan och sätta tillbaka datumskivan. :D
Ja, precis, det är hyggligt av dem att de har lämnat en möjlighet till lite hemslöjd hemma på kammaren ;):D
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Det ser kanske inte så dressigt ut.
Men vill man kunna ändra länken enkelt själv så föredrar jag insex före spårskruv.

Det är väl samma urverk som i en vanlig 556 så datumkomplikationen finns ju där. Bara såga hål i tavlan och sätta tillbaka datumskivan. :D

Förstår att insex är bättre om man vill justera länken, lär både minska risken för repor och hålla längre. Däremot såg det väldigt tooligt ut för en dressig klocka.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Förstår att insex är bättre om man vill justera länken, lär både minska risken för repor och hålla längre. Däremot såg det väldigt tooligt ut för en dressig klocka.
Samtidigt har den lugholes som ju också får ses som tooligt.
Skulle vara skoj att se en 556 med lugholes, insexskurvar på alla länkbitar och med riktigt boettlock men utan datum :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skickade klockan till Sinner igår kväll. Kommer lämna Norberg idag och vara på plats hos honom i morgon torsdag. :)

Postar ett par bilder på det jag stör mig på i Sinns H-länkar.
Länken kuggar liksom över.
5A772552-B1A9-4733-AB8E-53C1D872C2C2.jpeg


9356399F-3F8A-4144-96DF-BCC2C2C841EC.jpeg

Kul att det är så pass bra tempo som det är i passarounden...vi ligger ju definitivt före i schemat. Nej @AdrianO det betyder Inte att du får ha klockan längre :D

En liten jämförelsebild med/mot en U1.

IMG_5770b.jpg

Visst är din U1:a tegimenterad? Verkligen stor skillnad i färg på stålet.
 

sinner

Panerai
Det är alltså denna Sinn @sinner ska testa i en vecka. ;)

50CF8F74-9C0A-42BD-AB38-7746B2B50204.jpeg

Sinner kör för fullt med testandet ;)
Sjuka barn gör Sinner lite frånvarande under inledningen av denna passaround :(

Vad kan jag säga om klockan såhär långt?
En trevlig bekantskap som inte gör mycket väsen utav sig.
Gillar storleken och den rena tavlan utan datum.
Avsaknaden av datum är nåt som tar tid att vänja sig vid och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer hända under den här testveckan.

Pga av smärta i höger handled (sovit konstigt) sitter klockan på höger.

En bild på den lila tavlan ;)

868BC71B-C08A-433D-9FDD-7258CF1305B0.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinner kör för fullt med testandet ;)
Sjuka barn gör Sinner lite frånvarande under inledningen av denna passaround :(

Vad kan jag säga om klockan såhär långt?
En trevlig bekantskap som inte gör mycket väsen utav sig.
Gillar storleken och den rena tavlan utan datum.
Avsaknaden av datum är nåt som tar tid att vänja sig vid och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer hända under den här testveckan.

Pga av smärta i höger handled (sovit konstigt) sitter klockan på höger.

En bild på den lila tavlan ;)

868BC71B-C08A-433D-9FDD-7258CF1305B0.jpeg

Det går inte att klaga på de prioriteringarna :) Hm, undrar om @Moorflax behöll den blå tavlan i händelse av vinst :D
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Sinner kör för fullt med testandet ;)
Sjuka barn gör Sinner lite frånvarande under inledningen av denna passaround :(

Vad kan jag säga om klockan såhär långt?
En trevlig bekantskap som inte gör mycket väsen utav sig.
Gillar storleken och den rena tavlan utan datum.
Avsaknaden av datum är nåt som tar tid att vänja sig vid och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer hända under den här testveckan.

Pga av smärta i höger handled (sovit konstigt) sitter klockan på höger.

En bild på den lila tavlan ;)

868BC71B-C08A-433D-9FDD-7258CF1305B0.jpeg
Såg väldigt lila ut... Är det inomhus det blir lila eller?
 
Topp