Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Och så har man kommit till den sista dagen med denna skönhet innan den får vandra vidare till @OscarSvensson123 känns jobbig att behöva släppa den vidare då jag varit mer än nöjd med klockan! Som lite plåster på såret fick jag iaf mitt ”modd-kit” till min 5600 igår iaf
Och så har man kommit till den sista dagen med denna skönhet innan den får vandra vidare till @OscarSvensson123 känns jobbig att behöva släppa den vidare då jag varit mer än nöjd med klockan! Som lite plåster på såret fick jag iaf mitt ”modd-kit” till min 5600 igår iaf
Och så har klockan blivit nerpackad och skickad till @OscarSvensson123!
vad ska man säga, klockan var mer än trevlig och har en otrolig fin ”presence” på armen!
Den ger även en härlig vintage känsla men känns även samtidigt väldigt modern med sin storlek och jag är mer än spänd på att se vad automat versionen har att bjuda på!
Under min tid med klockan så har jag självklart upplevt att par plus men även några mindre minus. Innan jag drar dom så vill jag även påminna att det är mina personliga åsikter och självklart kommer vi alla tycka lika lr olika.
+ Storleken kändes bra på mina handleder men om jag hade kunnat önska så hade jag gärna sätt att den kanska var lite smalare i bredden och lite längre lugg till lugg.
+ Vintage looken gör klockan riktigt bra! Äskar när safirglaset inte sitter slätt med bezeln utan sticker upp lite. Den påminner även otroligt mkt om Oyster Quartz vilket inte kan ses som dåligt.
+ Länken känns tight och fast har har en bra hög kvalitativ känsla.
+ 10 atm är aldrig fel! Perfekt för sommarn
+ Priset! Behöver jag säga mer. Otrolig klocka med tanken på vad man betalar.
- Låset. Personligen har jag alltid mindre problem med butterfly-lås då jag aldrig riktigt får till en bra passform. Blir antingen lite för tight lr lite för lös.
Blev lite bättre dock med tanken på att det finns halvlänkar.
- Hade jätte gärna sett att det funnits en datumbubbla på glaset. det hade gjort klockan komplett enligt mig.
- Enligt rykten så kommer automat versionen finnas i 2-ton. Hade gärna sett den i kvarts också
Åter igen! Stort tack till @ERIKSON URHANDEL för klockan! Nu får nästa herre ta över!
Jag gillar boetten och den integrerade länken. Dock blir det lite "klossigt".
Det ser värre ut på bild dock än vad jag upplever i verkligheten så jag tycker ändå det funkar.
Tavlan i vitt tycker jag såg helt ok ut. Sekundvisaren träffar inte index men det är tydligen inte så vanligt på quartzare som jag förstått. Länge sen jag hade nån själv förutom nån GShock med analog del.
Hade nog som tidigare nämnt valt svart eller blå urtavla.
Lume är minimal och lyser väldigt svagt men denna klocka känns det inte som man väljer bort pga detta.
Länken är som sagt riktigt bra tycker jag. Blir dock lite väl bred uppe vid klockan men tunn och fin.
"Butterfly" låset gillar jag och även om det inte finns nån microjustering så funkade det bra tycker jag. Men det blir snyggt och gör att klockan sitter väldigt bra under en skjorta osv.
Klockan är också väldigt tunn. Vet inte om Automataren kommera att bli lika tunn men på det jag har sett ser det inte ut att vara nån större skillnad.
Kronan är inte skruvad trots 10 ATM så det är riktigt bra. Den här klockan funkar faktiskt till det mesta. En GADA!
Så summa summarum en riktigt bra klocka för vad den kostar. Bra finish och den känns dyrare än vad den egentligen är.
Dock på min 17.5cm handled lug2lug lite långt, speciellt eftersom första länkbitarna mot klockan sticker ut (se ovan).
Så kan lätt rekommendera men mitt förslag är att man testar på den först om den passar för just din handled.
Då sitter den på armen för första gången sedan jag fick den hemkörd (har just nu foten i paket, så det var fin service av @lofgreno ).
Första intrycket är att den är större än väntat. Kanske hade varit bättre i typ 36-38 mm? Under veckan kommer den hårdtestas på hemmakontoret, i köket och i soffan.
Paketöppning!
Galet välpaketerat av @DB15! (Se bilder)
första korta intrycket innan klockan åker av inför en padel-match är att @DB15 och jag har lika stadiga handleder
Andra första intrycket är att klockan är väldigt ”clean”. Stort plus redan. Och ber om ursäkt för det snabba vristskottet på klockan, men det är ju obligatoriskt
återkommer sporadiskt med lite bilder och med lite utförligare tankar om klockan under veckan
Då sitter den på armen för första gången sedan jag fick den hemkörd (har just nu foten i paket, så det var fin service av @lofgreno ).
Första intrycket är att den är större än väntat. Kanske hade varit bättre i typ 36-38 mm? Under veckan kommer den hårdtestas på hemmakontoret, i köket och i soffan.
Har noterat att den har ett rätt högt tickande. Mina GS och min Astron hör jag nästan inte alls, denna hörs på hyfsat långt håll om det är lugnt runt omkring.
Inte det värsta tickandet jag varit med om, men klart hörbart.
Okej, då ska jag försöka mig på att ge mina tankar lite mer utförligare. Klockan är packad och ska lämnas till ombud under dagen för vidare transport till @Azaz .
Mitt tycke för klockan har varit upp och ner. Jag var väldigt exalterad inför då det är min första passaround, och hade i och med det höjt förväntningarna ordentligt på klockan i sig. Det höll i sig första dagen. Fantastisk länk, fantastisk tavla, fantastisk klocka!
Men, efter första dagen så var mina tankar ungefär "var det inte mer än såhär?".
I ett mer neutralt utgångsläge efter det så har klockan vuxit på mig och slutar med absolut fler plus än minus!
Tavlan - riktigt läcker och kan absolut se det som en fantastisk sommarklocka, datumfönster ett plus för mig. Får man vara kräsen så hade de kunnat göra något trevligare med "PRX". Lite för klumpig och fet font för min del. Visarna -passar superbt till resterande design i sin enkelhet Länken - Min killgissning är att den kommer bli en vattendelare. Men länken är ett plus för mig, jag tycker om den skarpt! Storleken - Jag gillar den, men hade inte gråtit floder om den varit något mindre. Den ser betydligt "klossigare" ut på bild än vad den gör när man har den på armen tycker jag. Priset - Man kan inte argumentera att du får väldigt mycket för pengen. Vågar sticka ut hakan att du får till och med lite mer än vad du betalar för
Så egentligen finns det ingenting att klaga på för en klocka i den här prisklassen.
Med det sagt, kommer jag köpa en om jag inte vinner? - tveksamt.
Blir jag glad om jag skulle vinna? - Utan tvekan!
Tack snälla till er som dels låter en klock-novis som mig vara med, dels anordnar detta!