• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Tissot PRX - Officiell tråd!

Påtagligt mer högljudd än longines hydro. Kanske pga längre sekundvisare (?)

Bilagor

• 86A81263-933F-4D1E-B928-AD1E21DC836C.jpeg
    86A81263-933F-4D1E-B928-AD1E21DC836C.jpeg
    708.3 KB · Visningar: 65
Inget jag själv reflekterat över åtminstone... La till en och en halv länkbit när jag fick den och då sitter den lite härligt löst. så jämfört med @Blackpercy som hade den innan mig tror jag våra handleder absolut är jämförbara .

Ett par reflektioner från min sida då. :)
Fick omedelbart ett köpsug på denna då jag såg den första gången. Har letat efter en bra vardagsklocka en tid och betat av en del olika på vägen.

Efter att ha lusläst all info jag kunde hitta på nätet så såg jag en på Klockmäster Globen då jag fönstershoppade lite (hann inte testa, min fru var med och ville gå vidare då jag såg den. :rolleyes: ). Tyckte den såg bra ut. Nån dag senare dök det upp en tråd om passaround! BINGO!

Jag fick ju testa den vita, hade jag fått välja hade jag tagit en svart eller blå.

Då jag packade upp den fick jag ingen direkt feeling för den, utan tyckte det var en ok klocka men inget mer.

Första intrycket att den borde varit lite mindre för att passa mina 17,5 cm perfekt, men ingen katastrof. Kanske färgen som gör att den upplevs större? Bra tjocklek, den glider lätt under en tröja eller skjorta.

Gillar den integrerade länken och den nästan helborstade finishen. Det går en liten polerad kant längs med hela boetten som är en fin detalj.

Har svårt att sätta fingret på det, men tycker index och visare inte lirar. Visarna känns lite trubbiga och index lite för små på nåt sätt. Inget direkt fel men inte lysande heller.

Datumfönstret i minsta laget.

Kunde inte mäta upp någon tidsavvikelse på den korta tid jag hade den, men noterade att den tickar ganska högljutt. :)

Skulle jag köpa en idag efter att ha testat? Möjligen en svart eller blå, men antagligen inte. En bra klocka till ett bra pris, men den skapade inget direkt habegär hos mig. Ställer in siktet lite högre på en 36mm Wempe Iron Walker ist.
A3864454-34CC-4D13-8CCA-5E7F807ECE74.jpeg

Träffar sekundvisaren index? Läste att den gör det men varenda video jag sett så ser den ut att inte göra det.

Nu ska jag inte plantera några idéer med att modda passaround klockorna, men är det ingen som funderat på vad som händer med första fasta länkbiten om man slipar bort stoppet?

Är jag ensam om att störa mig på den dåliga passningen av länkarna över låset? Det bildas ett litet veck som sticker upp när länken är låst.
3C7A1161-0170-44F0-A6CC-096E67D9BEF5.jpeg

Jag har det på både blå & svart, tror jag ska slipa dom raka så det blir platt. Måste vara en miss...

Är jag ensam om att störa mig på den dåliga passningen av länkarna över låset? Det bildas ett litet veck som sticker upp när länken är låst.
3C7A1161-0170-44F0-A6CC-096E67D9BEF5.jpeg

Jag har det på både blå & svart, tror jag ska slipa dom raka så det blir platt. Måste vara en miss...
Konstigt. Det måste vara ngn som inte tänkt hela vägen....

Klockan kommer idag få åka vidare från mig till @HSK lite tankar kommer ikväll eller imorgon

@lofgreno Jag störde mig direkt utan att kunna sätta fingret på vad det var. Jag såg det av en slump när jag vred armen i ljuset och såg skuggan på ena sidan

Den blå lämnades in på posten igår och har inte blivit upphämtad än av postbilen.
(tog och pratade lite med postnord)

Haft fullt upp idag men tänkte att jag lägger upp mina tankar och reflektioner om klockan imorgon eller torsdag! Nu ska jag checka ut för dagen

Tillbaka
Topp