Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!!Bjuder på några fler bilder
![]()
![]()
![]()
StiligtBjuder på några fler bilder
![]()
![]()
![]()
Kameran är nedpackad för idag men ska ha det i åtanke till nästa fotograferingStiligtHar du lust att fota låset i profil när länken är stängd?
Jag har just nu 2st och på båda bildars en liten spetsig kulle där länkbitarna möts. Det skulle vara informativt att veta om det bara är otur i mitt fall eller om det är så dom konstruerat låsetKameran är nedpackad för idag men ska ha det i åtanke till nästa fotografering![]()
Så är fallet även på denna.. När jag tittar på länkbitarna som klickar i låset ser de ut att vara designade på ett sätt som genererar den spetsiga kullen, synd kan jag tycka.Jag har just nu 2st och på båda bildars en liten spetsig kulle där länkbitarna möts. Det skulle vara informativt att veta om det bara är otur i mitt fall eller om det är så dom konstruerat låset
Är det inte ett medvetet designval då?Så är fallet även på denna.. När jag tittar på länkbitarna som klickar i låset ser de ut att vara designade på ett sätt som genererar den spetsiga kullen, synd kan jag tycka.
Ja jag tolkar det som medvetet, kanske inte framgick av min text inser jagÄr det inte ett medvetet designval då?Jag tänker att man kanske vill undvika helt raka bitar för att det kräver låga toleranser som är svåra att få till i denna prisklass för att inte skapa problem och att överhänget eller vad man nu vill kalla det är för att dölja det lilla glappet mellan bitarna.
Det kanske delvis är medvetet då länkarna är lite tjockare i ena änden, men det är inte en lyckad lösning med det skarpa avslutet då det fastnar i tröjan/skjortan. Jag tror inte det är en prisfråga, kan Watch Gecko göra solida länkar utan skarpa kanter för 329kr så kan TissotÄr det inte ett medvetet designval då?Jag tänker att man kanske vill undvika helt raka bitar för att det kräver låga toleranser som är svåra att få till i denna prisklass för att inte skapa problem och att överhänget eller vad man nu vill kalla det är för att dölja det lilla glappet mellan bitarna.
Riktigt fina bilder !Dag två:
Passar på att ta några makrobilder nu då jag ska arbeta mycket de kommande dagarna och antagligen inte kommer hinna ta några fler genomtänkta bilder dessa dagar. Oerhört snygg klocka imho.
![]()
![]()
![]()
![]()
Man kan hoppas. Dock verkar ju de flesta recensioner på youtube tycka att den ändå sitter bra och är tunn etc vilket säkert är vad majoriteten utanför nörd-sfären tycker.Givet den feedback som kommit i tråden hittills - sannolikheten att en PRX 36 kommer känns väl inte superlåg? Antar att Tissot fått den återkopplingen genomgående givet att åsikterna konvergerar under denna passaround.
Ok, har inte kollat så mycket runtom. Den riktar sig väl till en bredare än bara oss inbitna entusiaster. Men man kan ju hoppas...Man kan hoppas. Dock verkar ju de flesta recensioner på youtube tycka att den ändå sitter bra och är tunn etc vilket säkert är vad majoriteten utanför nörd-sfären tycker.
Löjligt läcker visuellt.Black & white
![]()
Feeling blue
![]()
Doggystyle
![]()
Love
![]()
No strings attached
![]()
Mr. Orange
![]()
Shit fan va snyggt! Hur lyckades du med den?Jag spottar in lite inspiration i tråden, utanför passarounden. Hoppas det är okej?
![]()
Nu har jag satt cyklop på både sonens och min PRX
även om det inte är något jag generellt suktar efter så fyller den sin funktion. Dessutom tycker jag den gör den ganska stora nakna tavlan lite mer livfull och mindre![]()
Jag hade en bubbla liggandes som jag testade med först. Tyvärr var den lite naggad så jag fick beställa ett par nya. Bara att limma dit med uv-lim och värma av om man tröttnarShit fan va snyggt! Hur lyckades du med den?
Nu har ju du precis som jag en Iron Walker, och att jämföra de två är inte riktigt rättvist. Men jag har varit förvånad över alla hyllningar över länken på PRX. Man är bortskämd med GS mjuka länkar osv. Vad är dina intryck?
Jämförelsen med Iron Walker är ofrånkomlig även om de spelar i olika ligor.Nu har ju du precis som jag en Iron Walker, och att jämföra de två är inte riktigt rättvist. Men jag har varit förvånad över alla hyllningar över länken på PRX. Man är bortskämd med GS mjuka länkar osv. Vad är dina intryck?
Jag gillar också att dom gjort länken tunn, och de polerade små centrum kanterna livar upp. Däremot tycker jag att mina är/var lite vassa i kanterna, dom borde lagt en mjuk mikro kant åtminstone på insidan. Sen gillar jag designen med att den är riktigt bred vid boetten och smalnar av tydligt mot låset.Jämförelsen med Iron Walker är ofrånkomlig även om de spelar i olika ligor.
Jag får mkt vintage känsla av länken på PRX’en vilket jag tycker passar klockan bra. Jag gillar att de lagt en subtil polering på kanterna av länkbitarna som livar upp länken ffa i solljus. Däremot tycker jag inte länken är särskilt välbyggd och är simpelt sammansatt. Låset är ok men inget speciellt eller extra välarbetat. Kullen på länkbitarna över låset som du nämnt tror jag är ett resultat i ett standardlås i kombination med att de försökt hålla nere tjockleken på länken i övrigt. Ett annat lås hade nog löst det.
Men som sagt, den passar klockan bra och enl förväntan i förhållande till pris.