• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Blå

Det gäller ju att utmana sig själv. :smug:

Vi tillbringade natten i separata sovrum och startade morgonen med en dusch tillsammans.
20160519_074659.jpg
Det kan behövas efter senaste fågelbadet.:wtf:
Torrdusch? :)

Luftade den lite innan vi ägnar oss åt fredagsmys.
20160520_194328.jpg

Nej, det är varken klocka eller barn som behöver koppel.
20160520_194433.jpg

Odågan fick haka på. Det blir en terrängrunda och lite kallbad för både hund och ur på söndag.
Jag lovar maskindisk innan överlämning för att inte stöta mig med eventuella allergiker. :D

Bilagor

• 20160520_194451.jpg
    20160520_194451.jpg
    94.5 KB · Visningar: 42
Dags för en liten terrängsväng och dopp i Mälaren. Eftersom jag inte är så glad i att bada kallare än 28 C så blev det hunden som fick göra doppet.
Först blev det att montera fast den.
20160522_125645.jpg

Antingen har min hund tappat i vikt eller så får klockan selen att nästan trilla över huvudet på honom.
20160522_125746.jpg

Rätt pinne blev funnen och sen blev det ett gäng simturer fram och tillbaks.
20160522_125920.jpg

Klockan sitter kvar.
20160522_155058.jpg

Så vi kör lite backe hem.
20160522_130152.jpg

Inga tecken på skador efter varken terränglöpning eller kallbad.
20160522_131401.jpg

20160522_131417.jpg
Screenshot_20160522-160640.png
20160522_131420.jpg
Oroa er inte, den ska få sig en kvällstvätt.

Årets bästa klockbild!!! Full pott för humor samt utförande :)

Tidigt på morgonen i söndags så hörde jag oljud i hallen. Jag tittade upp och såg en främmande figur som bröt sig in. Jag plockade upp det första jag fick tag i, vilket råkade vara klockan, och slängde mot tjuven. Den träffade honom i skallen så han knockades.
IMG_3868.JPG

Klockan funkar alltså utmärkt som tjuv-klubbare också.

Då var denna Victorinoxveckan slut. Det är med kluvna känslor som vi skiljs. Jag inser att den var lite väl biffig för mig. Gummit satt inte bra och för mig som gillar lite lösa klockor blev det svårt att få den att sitta bra på armen.
Jag gillade att den missmatchade mig i min pennkjolsvardag och att den med lätthet kunde användas på fritiden vad jag än gjorde. Jag behövde inte skydda den mot allt ont där ute. Så i bruksavseende så är den mer än godkänd.
Utseendemässigt så var den först ett nja och har nu gått till ett ok. Tavlan är för mig ganska intetsägande, det är ingen färg som kickar igång ett habegär men jag gillar att en enkel beater ser just enkel ut. Själv hade jag velat ta bort alla röda siffror som inte tillförde något och den röda sekundvisaren skulle självklart varit ORANGE!
Vridringen gillades, bakboetten var som en toolig bakboett ska vara, intetsägande. Kronan och dess skydd var snyggt utformat och gick i linje med vridringen. Snyggt. De upphöjda index med skölden på topp var en hit, jag var tveksam men jo det var faktiskt snyggt live. Och lumen var vassare än en laser!
Nu har Mr V gått vidare till @Fliegerchronograph och jag hoppas att det är han som lägger upp "min" sista bild.
Vad var det största minuset? Den hade inget orange.
Vad var största pluset? Blått är vansinnigt snyggt till orange. :D

Tillbaka
Topp