MariaE
Silver
Väntar på dagens uppdatering. Kom igen nu @Fliegerchronograph
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coola bilder och schysst liten utvärderingMellanakt...
Det kanske är några av er som undrar hur gårdagens kväll egentligen slutade, @MariaE t.ex.? Jodå, jag och den där trevliga tjejen jag träffade på krogen (hon som visade intresse) hamnade till slut i samma säng. Det blev till att fumla på gummit. Det blå originalarmbandet till INOX:en förstås, vad trodde ni? Fredagen har nämligen inneburit idrottsutövande från tidig morgon till sen kväll och då detta armband visat sig vara överlägset i sportsammanhang var det förstås bra att vara ute i god tid.
När jag vaknade imorse insåg jag för övrigt att tjejen vid min sida var min fru, tillika mina barns mor. Så det kan gå när man av snålhet inte vaskar utan dricker upp champagnen, skall lägga detta på minnet till nästa gång jag festar på Kallis. Ni övriga, läs och lär. Idag har vi annars legat på rull, jag och INOX:en, sedan klockan nio imorse. Fina vägar och trevligt sällskap. Jag har ju redan konstaterat INOX:ens tillkortakommande som sportklocka men en trevlig särling bland alla pulsklockor var den också idag. Imorgon får den nog jobba lite mer som dresser framåt kvällen när det skall ätas finmiddag i goda vänners lag. Detta inlägg blir därför bara en kort mellanakt i väntan på del 5 av mitt testande. Stay tuned folks!
Med dessa bilder säger jag och den blå INOX:en tack för idag och på återhörande. Vi hörs imorgon, tror vi...
Det skall nog inte vara mer där nu...
Phu, var lite orolig över att ragget slagit ner dig och snott INOXen.
Ser fram emot del 5. Den känns ju inte som det ultimata dressuret men INOX har överraskat förut.
Många av oss har säkert sett reklamen för vad denna klocka tål men vi kan väl undvika grävmaskiner, blåslampor och helikoptrar i våra recensioner
Är åter hemma i Stockholm efter en lång arbetsdag vilken avslutades med en överlämning F2F av INOX:en till nästa passarounddeltagare. Träffade därför @Freddie L i en småstad någonstans i Sverige för att få glädjen att återigen dra PostNord vid näsan och kunna utbyta lite tankar om klockor över en kopp kaffe. När så är gjort och det är dags att skicka över klockan till en ivrigt väntande Freddie förslår jag att vi bryter arm. Vinner jag så får jag behålla klockan en vecka till, ok?!
Känner mig säker på min armstyrka och gör en sån där löjlig grej man brukar köra med barnen där hemma, följer med mottävlaren nästan hela vägen ned till bordsytan, så att segern för denne skall kännas nära. Sen är det dags för show-off, vända rörelsen och bryta tillbaka för att visa var skåpet skall stå. Vi använder dock våra vänsterarmar för att få med klockorna på bilden och då jag dumt nog inte har räknat med den extra vikten av en UTC Skydiver och en INOX (här snackar vi tunga klockor!) känner jag till min förtvivlan att jag inte orkar få upp armen ur Freddie's järngrepp. Ridå! Den blå INOX:en vandrar därför vidare till en belåten Freddie L som nu får nöjet att föra fanan vidare, lycka till!
Men vänta föresten, jag har ju gjort en del annat med klockan under dagen. Nämligen testat den under businesslika förhållanden. @Foxbolt skrev ju i ett tidigt inlägg (se nedan) att vi skulle hoppa över vissa saker i passarounden men vadårå, "I make a living out of it". Den förhållningsregeln struntar jag därför högaktningsfullt i. Nu väntar dock barnen på att jag skall ägna mig lite åt dom efter lång tid hemifrån. Jag lämnar er därför med en cliffhanger och utlovar att del 6 och ett slutligt omdöme om klockan kommer i sinom tid. Over and out!
Du är ursäktad @Fliegerchronograph Det var mest blåslampor jag oroade mig för......
Det blir utmärkt Tack för en episk recensionAjdå, då stryker jag "blåslampedelen" och omgången med grävmaskin i testet och redovisar bara helikopterdelen. Bra så?
Tåler den ett surt rabarberkrämsbad?Nu nattat ett barn och äntligen sitta ned en stund. Nygjord rabarberkräm i kvällssolen. Helt ok!
För sent! Rabarberkrämen i magen, klockan tryggt planterad (på armen) i soffan. Och där lär den stanna ikväll...Tåler den ett surt rabarberkrämsbad?
Säg bara till om du vill ha tips.För sent! Rabarberkrämen i magen, klockan tryggt planterad (på armen) i soffan. Och där lär den stanna ikväll...
Jag är en oskyldig och snäll person, de där tankegångarna kommer inte naturligt för mig.