• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Gula

Gul, gulare, gulast...
image.jpeg

:bookworm:

Efter 4h jobb är det dags för lite vila för inox...
image.jpeg

Mer spännande bilder än såhär blir det inte på arbetstid (av sekretesskäl) men ikväll ska den få grilla hamburgare och se fotboll :D

Efter 4h jobb är det dags för lite vila för inox...
image.jpeg

Mer spännande bilder än såhär blir det inte på arbetstid (av sekretesskäl) men ikväll ska den få grilla hamburgare och se fotboll :D

Nepp, iskallt ute så blev inte att grilla. Och kanske skönt för inoxen va inne, torterats tillräckligt med kyla redan :D
image.jpeg

Efter två dagars användande tycker jag fortfarande den är grym! Lite stor men går att leva med :)

Så tänkte skriva några rader om min vecka med INOX, lite sen jag vet! Först å främst är detta min första passaround, helt klart en coolt sätt att testa en klocka på som man är intresserad av å se om det är nått som passar en. Nåja nu får vi försöka få till något här.

Ja då ska vi se...INOX...130 tester har den alltså klarat, allt från att bli överkörd av en pansarvagn till att falla 10m rakt ner i ett betonggolv med en sluthastighet av 50km/h...inte illa må jag säga!
IMG_20160603_091038.jpg

Ja till och med en kopp kaffe utan några som helst problem!

Mina första tankar när jag fick hem den var...och i just denna ordning....GUL, jävligt gul! TUNG och STOR. Var till en början jobbig att ha på sig men man vänjer sig och tillslut glömmer man av den....en liten stund iaf. Sålänge man bara kör t-shirt så är det lugnt men med en lite tightare jacka eller tröja så känns den lite i vägen av sin storlek både i längd å höjd. Kunde även bli lite jobbig att ha på sig när det var väldigt varmt, man ville gärna ta av sig den. Annars var det väl egentligen inga större problem att bära den.

Vad skiljer då denna klocka från resten eftersom den klarar såpass många tester som 130 och vill framstå som den tåligaste klockan som någonsin har tillverkats? Om jag ska svara ärligt så undrar jag det med! Visst den är byggd som en tank men annars då vad har den för funktioner? Typ inga...okej då datumvisning, safirglas och vattentät till 200m....anti-magnetic står det ju på tavlan också iof. Lite besviken blir jag då en klocka som ta mig fan ska klara allt borde väl även kunna driva sig själv av typ solljus, ännu bättre quartz verk typ Certinas (ETA) precidrive +-10sek per år eller nått annat häftigt....radiokontrollerad. Min poäng är att den kunde väl sticka ut med nån grym funktion men den gör ju inte det....visst 130 tester men jag får aldrig den känslan när jag bär den tyvärr....jovisst tålig men det får jag även av andra lite mer rejäla klockor.

Kör en - och en + variant av klockan med tanke på listpriset som i Sverige är 7290kr

Börjar med minus.

-Stor, tycker den borde vara i samma storlek som "vanliga" INOX med sina 43mm istället för sina nuvarande 45mm.
-Tung
-Bezeln, glapp i både sidled och medurs/moturs...kan tycka att den borde vara lite mer stram med tanke på sitt pris
-Tavlan känns billig, samma med visare (noterade även att minut och timvisaren kunde "rycka" lite märkligt emellanåt, kan vara något som är fel med detta exemplaret för jag tror knappast det skall vara så)
-Sekundvisaren träffar ej index, inget direkt ovanligt men ändå störande. Min billiga swiss military hanowa soldier för 1290kr träffade exkat!
-Lumen, ärligt.....totalt värdelös!
-Dyr med sitt pris på 7290kr, tycker inte den är värd det, halva priset hade varit mer rimligt....kanske lite till.
-Bumpern som medföljer känns allt lite B....skall man verkligen behöva en sån på en klocka som klarar allt? Repor kanske endel säger då att den skall användas mot....kom igen en klocka som skall klara allt borde väl även vara lite mer reptålig än en vanlig stålklocka??

Plus då.

+Det är ju ändå en Victorinox vilket i sig är fräckt!
+Tålig...åtminstone vad som sägs med sina 130 tester
+Skön att bära trots sin storlek
+Tavlan har ett skönt djup pga avstånd från glas till tavla och är klar och tydlig
+Wr 200m
+Safirglas
+Väcker helt klart uppmärksamhet och frågor därtill, alltid fräckt att förklara vad det är och vad den har klarat. Skryta lite!
+Gillar designen och den gula färgen skarpt, snygg sommarklocka så det skriker om det!

Summa sumarum inte värd sitt pris men en helt okej klocka, varken mer eller mindre. Det låter som att jag har sågat den toltalt men trots det så vill jag ha den, kommer inte att köpa den men vinna den vore nått ;).

IMG_20160601_123405.jpg

Sitter allt snyggt på mig! :D

IMG_20160531_190813.jpg

Avslutar med denna bild som jag tycker blev cool! Ankorna hälsar att INOX är saknad av sin nya familj!

-

Nu har den anlänt kommer en utförlig redovisning av gårdagen senare idag

Bilagor

• 20160615_174142.jpg
    20160615_174142.jpg
    101.5 KB · Visningar: 92
Fick börja med att fixa trall runt poolen hos frugans bror . Den gillade verkligen att köra med feinen. Skakar ordentligt men inga problem för detta gula monster .
20160615_184357.jpg
20160615_184357.jpg
20160615_184405.jpg

1466102445479-378603111.jpg

Inte jätte imponerad av lumen dör snabbt i nattnings mörkret. Annars måste jag säga att den känns rejäl och gedigen byggd gummit sitter skönt och är följsamt bra första testat.

1466102445479-378603111.jpg

Inte jätte imponerad av lumen dör snabbt i nattnings mörkret. Annars måste jag säga att den känns rejäl och gedigen byggd gummit sitter skönt och är följsamt bra första testat.

Lumen suger, det sämsta med klovksn tyckte jag. Måste förövrigt ta och lägga in min färdiga recension snart, inte orkat föra över bilder än bara :rolleyes:

Tillbaka
Topp